סכסוך עבודה הוכרז בפלאפון, למעלה מ-150 ועדים תומכים

סכסוך עבודה הוכרז בפלאפון, למעלה מ-150 ועדים תומכים

לאחר סכסוך העבודה שהוכרז אתמול ע"י ההסתדרות, קיבל שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק, מכתבי תמיכה מוועדי העובדים הגדולים במשק

שיתוף
גיוס עובדים

סכסוך עבודה הוכרז אתמול בחברת פלאפון, הראשון שהוכרז על ידי ההסתדרות בחברה סלולארית. סכסוך העבודה הוכרז בעקבות התנגדות החברה להכיר בהתארגנות העובדים בחברה, לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה (כ-1,700 עובדים) הצטרפו להסתדרות.

מהלך ההתארגנות בפלאפון החל לפני כשלושה חודשים, וכעת ועד העובדים דורש מהנהלת החברה להכיר בהתארגנות ולפתוח במשא ומתן על הסכם קיבוצי, שישפר את תנאי העסקתם של אלפי עובדי החברה. נציגי העובדים אף יזמו פנייה לשאול אלוביץ, בעל השליטה בחברת בזק, חברת האם של פלאפון, ואף מגיעים לאחרונה מדי יום אל מחוץ לביתו וקוראים לו להתערב ולא לאפשר להנהלת פלאפון לסכל את ניסיונות ההתארגנות של העובדים ולהביא להתדרדרות יחסי העבודה.

הבוקר למעלה מ-150 ועדי עובדים שלחו לאלוביץ' מכתבים התומכים בהתארגנות עובדי פלאפון. במכתב הביעו ועדי העובדים את אכזבתם משאול אלוביץ ומהנהלת פלאפון על ניסיונותיהם לטרפד את התארגנות העובדים. בפניה נאמר כי התעלמות מצדו לא תביא לפתרון ואינה מכובדת, ולא תביא לתוצאות משביעות רצון לאף צד בעניין. הוועדים ביקשו מאלוביץ להתערב ולשוחח עם נציגי העובדים "בגובה העיניים". עוד לדבריהם, התנהלותם של המנהלים בפלאפון תביא למשבר עמוק וחריף באמון שבין הצדדים ותביא לנזק עצום לתדמית החברה ולעסקיה, וכי יש לו עניין להתערב בזכות הרווחים הנאים שהוא גורף מהחברה.  

חבר ועד הפעולה בפלאפון, איתמר אביטן, אמר כי תגובתם של ועדי העובדים מרגשת מאוד את עובדי פלאפון הנמצאים בשיא מאבקם. עוד אמר כי ועד העובדים קורא לאלוביץ להכיר בהתאגדותם בהסתדרות ולשפר את תנאי העסקתם של העובדים ואת הביטחון התעסוקתי שלהם.

באם לא תושג פשרה בעניין, יהיו רשאים העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך 14 ימים.

בין ועדי העובדים שהביעו את תמיכתם ניתן לראות את חברת החשמל,  קופת חולים כללית, רשות שדות התעופה, תנובה, נמל חיפה, עיריית תל אביב-יפו, עיריית ירושלים, רפא"ל, ועד הדסה, ויזה כאל, מפעלי ים המלח, סונול, אל על, דן, אגד, חברת נמלי ישראל, ארקיע, שופרסל, בתי זיקוק, תע"ש, הבנק הבינלאומי, תדיראן טלקום, דואר ישראל, טכניון, מכון התקנים, מכון וייצמן, אוניברסיטת בר אילן, בנק אוצר לחייל, צים, ארגון עובדי צה"ל, אסם ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה