סכסוך עבודה ב"ארקיע": "טייסים במיקור חוץ וצעדים חד צדדיים"

סכסוך עבודה ב"ארקיע": "טייסים במיקור חוץ וצעדים חד צדדיים"

ועד העובדים בחברה מאיים לשבות. וגם: שר התחבורה נכנע ללחץ חברות התעופה הישראליות והקפיא את פתיחת השוק לתחרות

שיתוף

שר התחבורה ישראל כץ נכנע ללחץ חברות התעופה וההסתדרות, ולא יפתח את שוק התעופה לתחרות שעשויה הייתה להוזיל את מחירי כרטיסי הטיסה הגבוהים ממילא.

באל-על, ארקיע וישראייר, שבימים כתיקונם שוררת ביניהן תחרות קשה, גיבשו קואליציה אחידה נגד מדיניות "השמיים הפתוחים" של השר, עליה הכריז בעבר הלא רחוק בכמה הזדמנויות. לטענת השלוש, פתיחת השוק לתחרות נוספת תגרום לקריסתן בשל הוצאות הביטחון הכבדות המאפיינות את חברות התעופה הישראליות והן אינן יכולות להוזיל את מחירי הכרטיסים בשל כך.

מוקדם יותר אתמול הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בישראייר, אל-על וארקיע. אתמול (ב') הנחה השר את רשות התעופה האזרחית שלא לחתום על ההסכם עם האיחוד האירופי, בטרם יבחן את השפעתו על חוסנן של החברות הישראליות. כץ נפגש עם מנהליהן ואמר כי בהינתן ויושגו הבנות עם האיחוד האירופי, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על ההסכם.

 

טייסים במיקור חוץ

במקביל, מאיים ועד עובדי ארקיע להשבית את החברה בעוד שבועיים, במידה והנהלת החברה לא תחזור בה מ"שורת צעדים חד צדדיים" שנקטה נגד העובדים, כלשונו. גם ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בארקיע, לבקשת מגזרי הטייסים והדיילים בחברה.

סוגיית מריבה נוספת היא מיקור חוץ של טייסי החברה. בוועד טוענים שההנהלה העבירה את ביצוע חלק מטיסותיה לידי צוותים של אל-על וישראייר, לאילת ולחו"ל.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, אמר כי העובדים חשים נבגדים ופגועים מההנהלה ורואים בחומרה את ניסיונותיה לפגוע בשכר העובדים, כדבריו.

בארקיע אמרו בתגובה כי "הנהלת החברה לא נוהגת לנהל את יחסי העבודה באמצעות כלי התקשורת".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה