נתניהו קבע: דמי ניהול קופות הגמל יופחתו ל-1.05% עד 2014

נתניהו קבע: דמי ניהול קופות הגמל יופחתו ל-1.05% עד 2014

ראש הממשלה הכריע בין האוצר ליו"ר ועדת המשנה לפנסיה. ההפחתה תתבצע בשני שלבים, בינואר 2013 ו-2014

שיתוף

דמי הניהול על קופות הגמל יוגבלו לרמה של 1.05% עד ינואר 2014. כך קבע הבוקר (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום דיון מתמשך בירושלים.

החלטתו של נתניהו היא למעשה פשרה בין עמדת האוצר ליו"ר ועדת המשנה לפנסיה ח"כ חיים כץ. האחרון היה נחוש בעמדתו להפחית את דמי הניהול ל-0.7% תוך שהוא מציג נתנונים בדבר השכר הגבוה של  מנהלי חברות הביטוח. למולו עמד פרופ' עודד שריג הממונה על הביטוח באוצר, שהודיע כין אין להפחית את דמי הניהול מתחת לרף של 1.2%.

לנוכח המחלוקת, פנו הצדדים לראש הממשלה שהכריע כאמור על הורדה מדורגת לשיעור של 1.05% ב-2014. בינואר 2013 ירדו דמי הניהול לתקרת ביניים של 1.1%.

בנוסף, הוחלט שדמי הניהול בקופות הגמלאים שמעל גיל 67 יוגבלו בתקרה של 0.6%, וכי תקרת ההפקדות לקופות הגמל תעמוד על 4%.

אמש (ב') התכנסו הצדדים בלשכת ראש הממשלה במטרה לגבש מתווה פשרה. גורמים במשרד האוצר אמרו לעיתון דה מרקר, כי במהלך הדיון ניהלו הצדדים סימולציות הבודקות את דו"חות הרווח וההפסד החזויים לגופי הפנסיה לאחר ההפחתה האמורה.

בסיום התהליך הבין ח"כ כץ כי בקשתו לתקרה של 0.7% תפגע בחברות הביטוח. מנגד התגמש פרופ' שריג והסכים על הפחתה נוספת מצדו.

 

"אנחנו רוצים להרוויח"

בכנס משאבי האנוש HR2012 שהתקיים בתחילת החודש, רמז דורון גינת המשנה למנכ"ל הראל ביטוח על העתיד להתרחש בתחום זה, ועקץ את יוזמי הפחתת דמי הניהול ותומכיהם. "בכל מקום שלוחצים יתר על המידה, הפתרון שיימצא יהיה פחות טוב בדמות הורדת רמת השירות וכן הלאה", הזהיר גינת אך עם זאת הודה, "אין ספק שהולך להיות שינוי בדמי הניהול וזו עבר עובדה. אבל בסופו של יום אנחנו גופים עם מטרות רווח. הרווח לא צריך להיות חזירי ומוגזם, אבל חייב להיות רווחי. 

"אנחנו מקווים שהפתרון של הורדת דמי הניהול יהיה ברמה סבירה. ככל ששיעור דמי הניהול ירד, אנחנו נראה יותר 'בליטות' בארגונים שבהם העובד עצמו רוצה להיפרע מההסדר בין המעסיק ליצרן, ולעבוד באופן ישיר מול היצרן. אנשים חושבים שאם עובדים באופן ישיר מול יצרן ומשיגים דמי ניהול נמוכים, בזאת תמו הצרות. אבל החשיבות של המעסיק במארג הפנסיוני היא גבוהה לאין שיעור ולצערי הסירו מעליהם את האחריות.

"התיקון לחוק ועדת בכר בא ואמר, שאתם (המעסיקים, י"ח) לא חייבים להכתיב לעובדים היכן לחסוך, וזו הטעות הכי גדולה. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. הדבר היחיד שקיים הוא הפרט. כשיש ברדק גדול לאן הולכים? לדמי הניהול".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה