להישאר מחוברים לעובדים מרחוק

להישאר מחוברים לעובדים מרחוק

העסקה מרחוק הופכת נפוצה יותר ויותר. על מנת שזה יצליח צריך לוודא שהמיקום השונה אינו מרחיק מנהלים ממועסקים בשגרת העבודה

שיתוף
עבודה מרחוק

עבודה מרחוק

יותר ויותר עסקים מאמצים את העבודה עם מועסקים מרחוק. בין אם האפשרות לעבוד מרחוק מוצעת כהטבה ובין אם כאמצעי לצמצום הוצאות, היא מצריכה חשיבה אחרת הן מצד המנהל והן מצד העובד על מנת שתצליח. כך לפחות טוענת רנה ווטקינס מאתר משאבי אנוש Workplace Insights.

יש מנהלים שטוענים שקשה לנהל עובדים שנמצאים באותה קומה באותו בניין, לא כל שכן בארצות או ביבשות אחרות. על אף היתרונות שיש בטכנולוגיה שתוכננה להקל על עבודה משותפת מסביב לעולם, עלולים להיות אתגרים בניהול עובדים מרוחקים. מנהלים ומועסקים גם יחד מתמודדים עם סוגיות של אמון במצב של עבודה מרחוק. לעתים קרובות המועסקים המרוחקים נראים פנים אל פנים רק במקים נדירים. ההנהלה עשויה לשאול האם העבודה אכן מבוצעת אם אינם יכולים לראות את זה קורה במו עיניהם. עובדים מרוחקים תוהים האם הם מקבלים את אותו מידע כמו עמיתיהם במשרד הבית.

 עצות לניהול עובדים מרוחקים:
• עדכוני סטטוס קבועים. צריך לקיים אותם לעתים קרובות מספיק על מנת להישאר מסונכרנים עם המועסקים מרחוק, אך לא לעתים קרובות מדי שייצרו תחושה של מיקרו-ניהול. בהגדרה, עובד מרוחק אינו זקוק למיקרו-ניהול. על כל פנים, אם העובד המרוחק מבקש למסור עדכוני סטטוס לעתים קרובות יותר, על המנהלים לעשות מה שניתן כדי לאפשר זאת. זהו סימן לכך שאותם עובדים מעוניינים ביותר תקשורת.

• לעבוד ולשחק. זכרו שתקשורת אינה תמיד בענייני עבודה. עובדים ומנהלים שעובדים באותו משרד יבססו באופן טבעי קשר ברמה האישית וישוחחו זה עם שה לא רק על נושאי עבודה. כך לדוגמה ה ידברו על משפחה, חיות מחמד, קבוצות ספורט מועדפות או המלצות לארוחות צהריים טובות באזור המשרד. עובדים מרחוק אינם זוכים לאינטראקציה יום יומית מהסוג הזה, לכן חשוב יותר לטרוח לקיים מדי פעם שיחות על דברים שאינם קשורים לעבודה. עודדו עובדים אחרים לעשות זאת גם כן. אם ניתן לעשות זאת, ודאו שהמועסקים המרוחקים מגיעים למשרד כדי להשתתף בפעילויות קבוצתיות או אירועי רווחה שונים.

• שיתוף פרויקטים. כאשר הצוותים מעורבים, שלחו מסמכים ועדכוני סטטוס לכל הקבוצה לאורך חיי הפרויקט. ודאו שכולם מבינים את חשיבות התפקידים שלהם וגם את של האחרים. דאגו לכך שהעובדים המרוחקים יהיו מעורבים ונראים בפרויקט ולעיני צוות הפרויקט.

• פתחו את קווי התקשורת. עובדים מרוחקים נוטים פחות מאחרים לדווח על בעיות בשל החשש שיפסידו את ההזדמנות לעבוד מרחוק. נוסף על כך, קשה יותר לזהות עובדים תחת לחץ כאשר אינם נמצאים כל יום במשרד. ודאו שהעובדים המרוחקים שלכם יודעים שאתם שם כדי לעזור להם להצליח ויש להם מידה שווה של גיבוי וכן נגישות לתשומת הלב שלכם כמו לעובדים המקומיים, ללא קשר למרחק הגאוגרפי.

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה