שיתוף

נטע פורנטע פור, מנהלת מחלקת למידה הדרכה ופיתוח מנהלים, בשירותי בריאות כללית, הייתה בין המרצות המובילות בכנס פורום מנהלי ההדרכה של NESS וסיפרה על מערך ההדרכה של הקופה שמתמודד עם מגוון עובדים במגוון גילים. "אצלנו כל המודרכים הם בעלי תארים אקדמיים ומשכילים וגם טווח הגילים הוא רב. יש לנו רופאים שמצויים מערכת שנים רבות ולא בקיאים בכל רזי החידושים הטכנולוגיים ויש לנו עובדים חדשים שמגיעים עכשיו עם שליטה מלאה בכל העולם הדיגיטלי. מדובר לכן באתגר גדול כי בקבוצה אחת ישנן כמה רמות של ידע דיגיטלי ויש צורך לעניין וללמד את כל האנשים האלו יחד".

בהמשך דבריה הסבירה נטע פור כיצד ניתן על ידי יצירת מעגלי למידה, בהם כל עובד יכול להוסיף למרצה עצות משלו, מייצרת עניין אצל כלל המודרכים. "אנחנו מפעילים לאורך יום ההדרכה שלנו מספר שיטות שלעיתים גם מופעלות באותו שיעור. יש לנו שאלונים שהלומד עונה עליהם לאורך היום תוך כדי השיעורים ובקבוצות חשיבה. יש לנו הפעלה קבוצתית שמעודדת חשיבה והעלאת הצעות בזמן אמת לבעיות שמוצגות בפני הלומדים. אנחנו מעבירים שיעורים שיש בהם מגע פיזי ולמידה פיזית, סרטים הומוריסטיים מציגים לאנשי הצוות אירועים מהחיים ואחרי הפעילות הזו אנחנו ממשיכים את הקשר לאורך זמן על ידי שליחת מיילים ממוקדים קצרים עם מיקרו שיעורים".

בנוסף לכך היא הסבירה כי בפעילות ההדרכה מושם דגש רב על יצירת הנאה אצל אנשי הצוות הלומדים וזאת על ידי פעילות משחקית, שילוב מסכי ענק, אפשור לכל לומד להעיר ישר על ידי כתיבה על טאבלט כשהדגש הכללי הוא יצירת סביבה מהנה שמאפשרת למידה. "אחת הדרכים לייצר למידה משמעותית היא להפוך את הלמידה להנאה. אנשי הצוות שלנו באים בכל הגילים ומתמודדים עם לחץ אדיר. לכן חשוב לנו מאד שיום ההדרכה לא ייצר עוד לחץ ולא יהיה פרונטלי כמו שרובם התרגלו כבר במשך שנים רבות. אנחנו מייצרים להם חווית למידה אחרת שמשתפת אותם וגורמת להם להתעורר. אנשים לומדים אצלנו שעות רבות ועדיין מלאי עניין".

דגש על מיקרו למידה

אחד הקשיים עליהם דיברה נטע פור במהלך ההרצאה היתה העובדה שקשה להוציא צוות רפואי ליום הדרכה. "מדובר באנשים שאין להם תחליף במרפאות ובבתי החולים בהם הם עובדים. מדובר בצוות עמוס מאד שמצוי בלחץ רב ושיש לו אין סוף מטלות. לכן אנחנו מקדישים זמן רב לחשיבה איך להכין אותם ליום ההדרכה שלנו וכן איך להפוך אותו לאפקטיבי מאד עבור אנשים שאין להם ביום יום הרבה זמן ללמידה. כדי לפתור את המצב הזה אנחנו מפעילים למידה מרחוק לכל הארץ. אנחנו שולחים להם לפני יום ההדרכה במשך תקופה ארוכה קטעים קצרים וממוקדים שמאפשרים להם להתכונן בתוך היום העמוס שלהם. אנחנו גם ממשיכים את הרצף הלימודי והקשר הלימודי הזה אחרי יום ההדרכה הלאה. באופן הזה הלמידה נמשכת בצורה ממוקדת לאורך זמן ארוך ובפרקי זמן קצרים שמאפשרים לצוות להתמקד לכמה דקות למידה יומיות. כך אנו מכינים את העובדים היטב ליום ההדרכה וגם משמרים אחרי היום את הנקודות המרכזיות של הידע".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה