עשרה טיפים שיעזרו לעסק קטן לחסוך בהוצאות HR

עשרה טיפים שיעזרו לעסק קטן לחסוך בהוצאות HR

בעידן ההון האנושי, ההוצאות העיקריות של הארגון הולכות להון האנושי וניהולו. כיצד חוסכים בעלויות?

שיתוף
חיסכון במשאבי אנוש

הסטטיסטיקה מראה שרק מחצית מחברות הסטארט-אפ מגיעות ליום ההולדת החמישי שלהן. כדי להגדיל את סיכויי ההישרדות של חברות קטנות (המעסיקות עד 500 עובדים), גרג רייט מאתר משאבי אנוש SHRM אסף עשרה טיפים של מומחים לחיסכון בהוצאות מחלקת משאבי אנוש.

  • אל תתעכבו בקבלת כישרון טוב לעבודה. בעלי עסקים קטנים נוטים לראיין בדרך הלא נכונה. הם מראיינים במרווחים גדולים מדי ולוקחים את הזמן כדי להתלבט בין המועמדים. הדרך של עסקים קטנים לנצח את הגדולים בתחרות על כישרונות היא לפעול במהירות. נסו לראיין את כל המועמדים ביום אחד ולקבל החלטה באותו יום. הליך גיוס קצר ויעיל יחסוך באופן משמעותי בעלות הגיוס ויצמצם את הנזק הכלכלי שגוררת איתה כל משרה פתוחה.
     
  • העריכו את העובדים. חברות קטנות רבות שוכרות ומפטרות על בסיס תחושת בטן ולעתים מתחרטות על התוצאות. כך הן גם חשופות לתביעות בגין אפליה ופיטורים ללא סיבה. מומלץ לתעד את הישגי העובדים וביצועיהם גם על מנת שיהיה בידי הארגון חומר שבו ניתן יהיה להיעזר במקרה של תביעה, ובעיקר על מנת ששינויים במערך כוח האדם יהיו מושכלים וכדי שארגונים יוכלו "לתקן את עצמם" באמצעות משוב קונקרטי במקום למהר ולפטר.
     
  • צרו מדריך לעובדים. ל-6% עד 42% מהמעסיקים בעולם (תלוי במדינה) אין מדיניות כתובה. היעדר מדיניות כתובה וספר הדרכה לעובדים עלולים לעלות לכם ביוקר. כשיש בידי העובדים מדיניות כתובה, הדברים ברורים והוגנים יותר. יש פחות טעויות, אי הבנות, אי דיוקים… וכל דבר שגורר תקלות, עיכובים והפסדים.
     
  • הכניסו מועמדים חדשים לעבודה במהירות. עסקים קטנים מבזבזים זמן ומאבדים הזדמנויות עסקיות כאשר אינם מכינים את המועסקים החדשים לפני יומם הראשון בעבודה. ארגנו להם כרטיס ביקור, קו טלפון, טפסי הטבות וניירת שעליהם הם צריכים לחתום לפני שהם מתחילים לעבוד. העבירו להם מידע על חוקים, מדיניות, נהלים, רשימות קשר של אנשי צוות… הציגו להם כמה שיותר מידע כדי לחסוך שעות עבודה קריטיות עם כניסתם לתפקיד.
     
    עזבו את הנייר. חברות קטנות רבות מסתמכים על מערכות מבוססות נייר ומתוצרת בית כדי לעקוב אחרי שעות עבודה, נוכחות ועיבוד נתוני משאבי אנוש שונים. כדאי לחברות קטנות לשקול שימוש במערכות מבוססות טכנולוגיה עבור המשימות האלה כדי לחסוך זמן ולהתמקד בעסק.
  1. עקבו כל הזמן אחרי חוקים ותקנות. שינויים קורים כל הזמן. היעזרו בשירותי ענן כדי להיות מעודכנים כל הזמן.
  2. מצאו לעצמכם עורך דין טוב. עסקים קטנים מסתמכים על יועצים כלליים או אפילו על חבר עורך דין, כדי לנהל עניינים חוקיים שקשורים בהעסקה. אין זה הפתרון הטוב ביותר כי חלק מחוקי העבודה מסובכים ו/או משתנים ומתעדכנים מעת לעת ורצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בדיני עבודה כדי שיחסוך סיכונים יקרים.
  3. שימו לב לתשלומים. הימנעות מהחזרי נסיעות, ביטוחים והפרשות מצד המעסיק לשם חיסכון יכולים בסופו של דבר לחזור אליכם כעונש על הפרת החוק.
  4. אל תלכו לבד. בעלי עסקים קטנים מצליחים יודעים עד כמה חשוב ליצור שותפויות, ואלה שנכשלים מנסים לעתים קרובות לעשות את הכול בעצמם. התקשרות לשירותי גיוס, טכנולוגיה וכדומה יכולה לעזור לכם להתרכז במטרות של העסק ובלקוחות שלכם.

 סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכלי HR – פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה