מה קורה כאשר למשאבי האנוש יש חברויות קרובות במקום העבודה?

מה קורה כאשר למשאבי האנוש יש חברויות קרובות במקום העבודה?

משאבי האנוש אינם יכולים להרשות לעצמם להגיע למצב שבו ייחשדו בהעדפת אנשים מסוימים. מצד שני אליהם להראות את הצד האנושי שלהם. אז מה הפתרון?

שיתוף
מנהלת משאבי אנוש

סקר שבוצע לאחרונה הראה שהקולגות הם הדבר שאנשים הכי אוהבים במשרה שלהם, מציינת ניקולה מידלמיס ( Nicola Middlemiss) מאתר משאבי האנוש HC Online. אך האם יצירת חברויות משמעותיות עם חברים לעבודה יכולה להסתיים באסון עבור משאבי האנוש?

יש כאלה שחושבים שמקצוענים בתעשייה צריכים להיזהר מהמסר שייתכן שהם שולחים לכלל העובדים בארגון אם הם יוצרים חברויות קרובות עם רק מספר עובדים. "אני חושבת, בגלל מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה שיש לנו גישה אליה, שככל שאנחנו נתפסים בצורה עמוקה יותר ככאלה שיש להם חברויות בתוך ארגון, קשה לנו יותר במובן של פקפוק בהחלטות שלנו," אמרה למידלמיס דומיניק ג'ונס, סגנית נשיא תחום משאבי אנוש ב-Halogen Software.

"קשה לתחזק רמה של ניטרליות סביב קבלת החלטות אם היא יכולה להיתפס אפילו באופן מעורפל כהעדפה מפלה" הוסיפה ג'ונס. "הייתי בארגונים שהיו בהן כמה קליקות של מגוון מועסקים שונים, עד שהייתי צריכה לקיים כמה שיחות מאתגרות עם סמנכ"לים סביב הנראות של זה בגלל שעל אף שאולי אינכם מדברים על עבודה בזמנכם הפרטי, אנשים חושבים שאתם כן עושים זאת" גילתה ג'ונס. היא מזהירה שכאשר מקצוענים מערערים על הניטרליות של משאבי האנוש, ייתכן שהם פוגעים גם באמינות שלהם.

ניטרליים אך אנושיים

"הציפיות ממשאבי האנוש הן שאנחנו ניטרליים, מאזנים את הצרכים הן של הארגון והם של העובדים – אני חושבת שאתם מתחילים לאבד את האיזון הזה ואת היכולת לראות את האיזון הזה אם אתם מוקפים בענן של מערכות יחסים אישיות," היא אומרת. לדבריה של ג'ונס הסוגיה הזאת מגיעה אל מעבר לעובדים הנוכחיים וצריך לחשוב אליה גם בהקשר של מועסקים פוטנציאליים. היא מספרת כדוגמה על כך שחשבה להפנות לארגונים אנשים שעבדה איתם בעבר וחשבה שהם מצוינים, אבל אז צריך לחשוב כיצד זה ייתפס.

אז ג'ונס מציעה למשאבי האנוש להימנע ממערכות יחסים קרובות במקום העבודה, אך עדיין חושבת שהם צריכים לשאוף להראות את הצד האנושי שלהם וליצור קשר עם העובדים. היא מספרת שהצוות שלה יודע מה מצבה המשפחתי, מהן המחויבות שלה והם מתבדחים על קשיים עם ההורים, אבל היא לא מחפשת את חברתם של קולגות בסוף השבוע ושמרה על שני העולמות נפרדים לאורך כל הקריירה שלה. צריך למצוא את המידה שבה אתם עדיין מראים את הצד האנושי שלכם, שאתם לא רק אנשי מקצוע שממלאים את תפקידם ושדברים אינם משפיעים עליהם.

נוסף על כך, ההימנעות מקשרי חברות עמוקים אינה אומרת שמשאבי האנוש אינם יכולים ליהנות בעבודה ולהשתתף בפעילויות משחררות שמתקיימות במשרד כמו תחרויות ומשחקים. "אל תחששו להשתטות מעט ברוח של כיף, ברוח של קידום עבודה משותפת" היא מציעה. "למעשה אתם מרוויחים כך כבוד."

ומה איתכם? האם אתם מסכימים עם הקביעה הנ"ל? האם אכן מנהל משאבי אנוש צריך להישמר יתר על המידה? והאם "נידון" מנהל משאבי אנוש לבדידות משום הצורך לוותר על חברויות במקום העבודה?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה