משאבי אנוש ומנהלים מגייסים – הכל עניין של יחסים

משאבי אנוש ומנהלים מגייסים – הכל עניין של יחסים

הקשר של רכזות הגיוס במחלקת משאבי אנוש עם המנהלים המגייסים הוא קריטי להצלחה בגיוס. עד כמה? כנסו

שיתוף

משאבי אנוש ומנהלים מגייסים

הקשר הטוב עם המנהלים המגייסים הוא קריטי להצלחה בגיוס עובד. הנה סיפור אמיתי: מירב ניהלה צוות של נציגי שירות. אחוז התחלופה במוקד היה גבוה עד שהיא נכנסה לתפקיד, מאז היא הצליחה פחות או יותר לייצב אותו. באחת הפעמים שביקשה ממחלקת משאבי האנוש בארגון, שהייתה אז בחיתוליה, נתקלה במקצוענות מחד, ובסבר פנים חמוץ מאידך. למה הכוונה? המוקד, שהיה חלק קטן מתוך הארגון הגדול, נתפס בעיני רכזת משאבי האנוש כמעיק בגלל אחוז העזיבה הגבוה בו. "שוב את צריכה נציגה חדשה?" אמרה למירב, וזו שהיתה פשוט לחוצה לעובדת, ובינתיים ביצעה את עבודתה של הנציגה שעזבה, החליטה לא לחכות, ונברה במספר קורות חיים שקיבלה בעבר והתחילה במלאכת הסינון והאיתור אחר העובד המתאים. אחת המועמדות שראיינה מירב התאימה באופן עקרוני, אך מירב לא היתה בטוחה לגביה. היא הפגינה מוטיבציה גבוהה, אך משהו באישיותה אותת לה שהיא לא תהיה מרוצה ממנה.

בדיוק בשביל זה יש רכזת משאבי האנוש, חשבה לעצמה מירב, ושלחה את המועמדת לראיון אצלה. לאחר הראיון, הודיעה הרכזת למירב כי המועמדת בהחלט מתאימה לתפקיד. שהיא מבינה את התלבטותה, אך היא בהחלט ממליצה, וגם, היא אמרה: "אל תשכחי שהמשרה שלך לא אטרקטיבית, את צריכה להתפשר…". מירב הלחוצה קיבלה את המועמדת לעבודה. לא חלף זמן, והיא גילתה, כפי שחששה, שהיא באמת אינה מתאימה. היא לא היתה מספיק שרותית, וביצעה טעויות רבות בעבודה.

 אז המקרה הזה אירע לפני כחמש שנים… בוודאי רווח לכם עכשיו שהבנתם שזה סיפור ישן, כי היום הדברים לא נראים כך: היום מחלקות משאבי האנוש משומנות ומודעות לתפקידן, ומבינות שהן חלק מהארגון ושעובדיו, הן הלקוחות.

 אם כן, כמובן רק ליתר ביטחון, רשמנו חמש נקודות חשובות ביחסים עם מנהלים מגייסים:

  • נקודת המוצא של כל רכזת גיוס צריכה להיות שהיא נותנת שירות ללקוחות – העובדים והמנהלים המגייסים.
  • התפקיד שלנו הוא לשאוב כמה שיותר מידע מהמנהלים המגייסים אודות התפקיד. חשוב להבין את הלך הרוח בצוות, איך נראה יום במחלקה ובתפקיד המיועד, מהן נקודות התורפה שלו ומהם הדגשים שלמנהל עצמו חשובים יותר בעבודה.
  • בקשו מהמנהל רשות להיפגש עם אחד העובדים המובילים במחלקה, על מנת להבין את התפקיד מהצד שלו ולא רק מצד המנהל.    
  • למנהל המגייס יש נטייה לפנות לעזרה בגיוס העובד למי שהוא מכיר, או לזה שיש לו מערכת יחסים טובה. לא סתםנדרשים יחסי אנוש מצוינים בעבודה במשאבי אנוש. יחסים טובים עם כל מנהל מגייס הם המפתח לשיתוף פעולה ולהצלחה בגיוס.
  • גם אם אתם עמוסים מאוד ויש לכם עוד הרבה משרות לסגור עוד הרבה לפני  שקיבלתם פניה מהמנהל הזה – כמו כל לקוח, אל תראו לו את זה. הראו לו שהמשרה שלו חשובה בדיוק כמו כולם, גם אם מדובר בתפקיד זוטר במחלקה קטנה. יחס כזה יכולה להיות סיבה לאי שיתוף פעולה מצד מנהלים מגייסים, ואף לכך שהמנהלים עוקפים את מחלקת משאבי האנוש ועוסקים בעצמם במלאכת גיוס העובד, גם אם הוא מזניח את העבודה השוטפת שלו לטובת העניין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה