מקור גיוס עובדים חשוב – התקשורת המסורתית

מקור גיוס עובדים חשוב – התקשורת המסורתית

מגייסים עובדים לסניף חדש, למחלקה חדשה או לשירות חדשני? מחפשים מנהל בכיר או פותחים קורס המוני? תתפלאו כמה זה כן מעניין את התקשורת!

שיתוף
מקורות גיוס-תקשורת מסורתית

מקורות גיוס-תקשורת מסורתית

כולם מדברים על הרשת החברתית כמקור גיוס עובדים ומעט מאוד יודעים שגם המדיה הלא חברתית, המדיה הרשמית (העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה הקהילתית) היא גם כן ערוץ גיוס אפקטיבי.

כיצד יכולה העיתונות לשרת אתכם מעבר למודעות (בתשלום) במדור הדרושים?

ידיעה תקשורתית מגיעה לאלפי קוראים והיא עדיין זוכה לחשיפה גדולה יותר, גם אם לא מהירה יותר, מהרשת החברתית. אנשים עדיין פותחים את הדלת בבוקר ומכניסים הביתה את העיתון. הם קוראים עיתון ברכבת, בתור לרופא השיניים ובבתי קפה. אנשים עדיין מאזינים לתוכניות רדיו בנהיגה או כשהם ממתינים להעברת השיחה. התקשורת הרשמית לא "הלכה לעולמה" עם פריחתה של המדיה החברתית. שתיהן ממשיכות להתקיים זו לצד זו בשלווה.

אז אם חשבתם שאין לכם מה להשקיע בתקשורת הפורמלית טעיתם משתי סיבות:

1. התקשורת ובפרט העיתונות הכתובה, יכולה לסייע לכם בגיוס עובדים.
2. לא מדובר כמעט בהשקעה היות שעל ידיעה בעיתונות לא משלמים.

אז איך זה עובד?

נניח שאתם חברה טכנולוגית בצפון הארץ ואתם מחפשים עובדים למחלקה חדשה, תפקידים חדשים, עתודה ניהולית וכיו"ב. יש לכם כמה אופציות להפיץ את השמועה דרך:
– רדיו אזורי.
– עיתון/נים מקומי/ים (עיתון מקומי בעיר שבה החברה ממוקמת, בערים הסמוכות, בישובים קהילתיים, קיבוצים ומושבים מסביב).
– עיתונות מקצועית: מגזין, ירחון מקצועי, מדור מקצועי בעיתונות הכללית (לדוגמה מדור נדל"ן), אתר מקצועי, ניוזלטר או עלון של איגוד מקצועי וכיו"ב.

כמובן ששיתוף פעולה עם התקשורת דורש מכם קצת הבנה, קשרים או מוכנות לפתח קשרים ומעט יצירתיות. כתב או עורך במקומון לא יפרסם מודעת דרושים סטנדרטית כמו זו שאתם מפיצים באתרי דרושים או ברשתות החברתיות, אבל הם בהחלט יפרסמו ידיעה בנוסח: חברת א' ר' תיווך בע"מ פותחת סניף דגל באשקלון. הסניף, שמועד החניכה שלו נקבע ל-1 בפברואר 2014, נמצא כעת בתהליך גיוס עובדים והכשרת עובדים ומנהלים מקומיים. בימים אלה נערכים מיונים וניתן לפנות בצירוף קורות חיים בימים אלה ממש דרך חברת ההשמה…

לכתבים ועורכים בעיתונות יש צורך במידע. הם לאו דווקא יפרסמו ידיעה על כך שאתם מחפשים מזכירה להחלפה לחופשת לידה אבל הם כן יסקרו ידיעה שמדברת על מהלך עסקי כגון: מיתוג חברה, צמיחה, פנייה לתחום חדש, רה-ארגון וכיו"ב. הסיקור התקשורתי נובע משתי סיבות עיקריות: עניין ממשי לציבור המתגורר באזור ספציפי או הפועל בנישה מקצועית, וכן מחויבות חברתית לציבור הקוראים. עורך בעיתון מקומי בצפון רוצה לקחת חלק בסיוע לתושבי המקום למצוא מקומות עבודה. יש לו מחויבות כלפי הקוראים שלו. בנוסף, יש לו גאוות יחידה אישית ומקצועית ולכן העובדה שהארגון שלכם מתרחב, קולט עובדים חדשים, משקיע בעובדים שלו וכיו"ב – היא אייטם שחבל לפספס.

איך יוצרים אייטם תקשורתי במטרה לגייס עובדים?

הדגש כאן הוא על יצירת האייטם, המועמדים כבר יזהו את ההזדמנות וידעו לבד איך להפוך את הידיעה התקשורתית להזדמנות תעסוקתית. כדי להעביר ידיעה לתקשורת היא צריכה להיות:
חדשותית: עניין חדש שעומד להתרחש בקרוב או משהו שקורה בימים אלה או קרה ממש לאחרונה. כמו השקת סניף חדש/ מחלקה חדשה.
רלוונטית לסוג העיתון או לסוג המדור: ידיעה על גיוס עובדים לקראת פתיחת קורס חדש לחברה בבית שאן לא תדבר אל כתבים מחוץ לבית שאן והישובים הסמוכים. כתבה על כך שחברה קבלנית זכתה במכרז של המדינה לסלול כביש או להקים מבנה והיא כעת מגייסת עשרות בעלי מקצוע, לא תעניין כתבים שאינם מהאזור או לחילופין, כתבים שתחום הסיקור שלהם הוא נדל"ן, תשתיות או תחבורה.
עניינית: ידיעה לעיתונות צריכה להיות רשמית, עניינית ותמציתית. אל תעמיסו במילים (מילים עליכם, על החברה, על מה בדיוק עומד לקרות….). תנו להם את התמצית בראשי תיבות (את מה שהכתבים מכנים "בשר"). אם הם ירצו עוד מידע, הם יבקשו זאת. החוכמה היא לתת להם ידיעה קצרה, אטרקטיבית, רלוונטית לתחום הסיקור שלהם וכמובן חדשותית.

שמועה: נפתח סניף חדש בעפולה!

בשנת 1996 רשת סופר-פארם פתחה את הסניף הראשון בעפולה (קצת אחרי מועד פתיחת הקניון החדש). העיתונות המקומית ("ידיעות הגליל" ו"כל העמק והגליל") פרסמו את הידיעה במדורי כלכלה וצרכנות. אחת התוצאות הישירות של פרסום האייטם היה מאות (!) פניות של תושבי האזור שביקשו לשריין לעצמם מקום עבודה בסניף העתידי. הרשת לא הייתה צריכה להתחיל לפרסם מודעות דרושים אלא רק למנות אחראי גיוס שיטפלו בפניות הקיימות והנכנסות.

התקשורת המסורתית היא ערוץ גיוס נהדר כשיודעים איך לנצל אותה בצורה מיטבית. ידיעה תקשורתית יכולה למנף עסק תדמיתית וכמובן למשוך אליו מועמדים חכמים שיודעים לנצל הזדמנויות. מועמד שמגיע אליכם מיוזמתו כי הוא קרא שבימים אלה הארגון מתרחב ומחפש עתודה ניהולית – זה מועמד רציני. הסיכוי שמועמד זה יפגין נכונות במשך תהליך הגיוס גבוה יותר מהנכונות של אחד ששלח קורות חיים בעקבות מודעת דרושים שהוא קיבל בדוא"ל. היענות לידיעה תקשורתית דורשת יצירתיות, יוזמה ואקטיביות וזה ולכן מודל זה הוא כלי סינון מצוין לסוג מסוים של עובדים, מנהלים, משקיעים ושותפים עסקיים.

מודעה בעיתון – זה לא התפקיד של מנהל שיווק ויח"צ?

כן, בהחלט. מנהל השיווק או יחסי הציבור של הארגון הוא זה שאמור לזהות כל הזדמנות למתג את החברה דרך ידיעות לתקשורת. אבל לא לכל חברה יש את הפונקציה הזו של שיווק ויח"צ, לא כל חברה משקיעה בקשרי עיתונות ובפרט בקשרים עם העיתונות המקצועית והמקומית.
אם יש מחלקה או אחראי שיווק שעוסק בהודעות לתקשורת, אפשר לפעול אתו לניסוח ידיעות רלוונטיות כך שישרתו את האסטרטגיה השיווקית/ מסחרית של הארגון וגם את מחלקת הגיוס.
במקרה שבו אין פונקציה כזו בארגון או שאינכם זוכים לשיתוף פעולה אתה, קחו את המושכות לידיים שלכם ותתחילו לפתח את ערוץ הגיוס הזה באופן עצמאי כי הפוטנציאל אדיר וההשקעה היא זניחה. כמה זמן כבר לוקח לכתוב ידיעה בהיקף של 10 שורות? כמה זמן לוקח לאתר שם, טלפון ודוא"ל של כתב או עורך? כמה שניות לוקח להעביר מייל?

בוא לשמוע על עוד מקורות גיוס שלא חשבתם עליהם…. בכנס פיתוח מקורות גיוס! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה