אדוני ראש העיר, אתה יכול למצוא לי עובדים?

אדוני ראש העיר, אתה יכול למצוא לי עובדים?

קיבלתם דרישה להשמת עובדים למפעל בצפון? החברה שלכם עומדת לפתוח סניף חדש אי שם בדרום? כך תרחיבו את מקורות הגיוס שלכם

שיתוף
מקורות גיוס מועצות מקומיות

מקורות גיוס מועצות מקומיות

ככל שמתרחקים מהמרכז, צפונה או דרומה, כך חשוב להדק את הקשרים עם עיריות, מועצות מקומיות, ראשי ישובים קהילתיים, מזכירות קיבוץ וכיו"ב. למה? כי הם יכולים לסייע לכם בגיוס עובדים, לעתים אף בגיוס המוני של עובדים להקמת מפעל חדש, סניף חדש או מחלקה חדשה – ובחינם!

אז אם חשבתם שפרסום מודעות באתרי דרושים על פי אזור גיאוגרפי ופרסום מודעת דרושים בעיתון המקומי זה כל מה שאתם צריכים כדי לאייש משרות – טעיתם. זו רק ההתחלה. ככל שמתרחקים מהמרכז כך רמת האפקטיביות של מודעות דרושים באתרי דרושים ובמנועי חיפוש יורדת, ולעומתה עולה האפקטיביות של שיטת ההפצה מפה לאוזן, חבר מביא חבר, או במילים אחרות "בית ספר ישן".

אחד ממקורות הגיוס האפקטיביים במיוחד בפריפריה הוא שיתוף פעולה עם מועצות מקומיות, עיריות, רכזים חברתיים בישובים קהילתיים, מזכירי קיבוץ או כפר ערבי. מדוע?

  • כי במקומות קטנים ומבודדים יחסית יש קרבה אישית. אנשים יודעים מה קורה אצל השכנים, מי מחפש עבודה, מי מכיר אנשים שמחפשים עבודה, למי כדאי לפנות כדי להפיץ את השמועה.
     
  • ככל שמתרחקים יותר מהמרכז כך הקשר של התושבים עם העירייה/ מועצה הדוק יותר ונעשה על בסיס יום-יומי. עיריות ומועצות מרוחקות דואגות להסעות הילדים לגנים, מסיבות פורים, ועדת קבלה למשפחות חדשות… ישנה רמת מעורבות גבוהה בקרב עובדי המועצה ודאגה לתושבים מתוך מחויבות לסייע להם בכמה שיותר תחומים.
     
  • במקומות קטנים ומבודדים יחסית יש לעירייה/ מועצה/ מזכירות יישוב אינטרס מובהק לסייע לתושבים שלה להשתלב בשוק העבודה, לקדם כמה שיותר את התעשייה המקומית ועל ידי כך להעלות את רמת החיים ואת הביקוש לנדל"ן באזור. 
     
  • נציגי העירייה/ מועצה בערים או יישובים קטנים ויישובים קהילתיים הם אנשים נגישים במיוחד, וניתן לפנות אליהם בקלות יחסית, ללא תיווך וללא בירוקרטיה מסובכת.
     
  • רכזים בישובים קהילתיים יכולים להפיץ את המידע דרך ערוצי תקשורת שונים כמו: עלון, ניוזלטר, לוחות מודעות ועוד.
     
  • מעבר לכך שהם יכולים להפיץ את הידיעה שנפתחו משרות באזור ולסייע לכם לאתר את העובדים המיוחלים, הם יכולים לתת לכם את האימפוט שלהם מתוך הכרות עם האוכלוסיה המקומית. הם ידעו איך להגיע לבני מיעוט, לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לאנשים עם מוגבלויות, חיילים משוחררים, מבוגרים וכל קבוצת יעד אחרת אותה קשה לעתים לגייס דרך מודעות דרושים קונבנציונאליות. בנוסף, מתוך ההכרות שלהם עם האוכלוסייה המקומית, הם יוכלו להמליץ ולכוון אתכם בכל הנוגע לתחומים הבאים:

* תהליך הגיוס ומשך הגיוס (האם נהוג לבצע מרכזי הערכה? האם יש פתרון מקומי למרכז הערכה? וכיו"ב).

* אופן ההעסקה ולרבות שכר נהוג, תנאים כמו הסעות למקום העבודה, ארוחות, סוג אירועי החברה ופעילויות רווחה המקובלים בארגונים אחרים באותו אזור תעשייה שאליו אתם נכנסים.

* תהליך קליטה והכשרה רצויים כדי לקלוט את העובדים המקומיים המתאימים ביותר כשכבר קיימת תשתית הולמת להכשרה והסמכה.

* הם יוכלו לתת לכם המלצות נבונות בתחום ערוצי גיוס מקומיים כגון: לוחות דרושים אפקטיביים, מועצות ומכללות, אזורים שמפנים את הבוגרים לשוק העבודה, לשכות תעסוקה מקומיות, ארגונים מקצועיים בתחום שאתם מגייסים, שפועלים באזור ומקושרים לדורשי עבודה בתחום ועוד.

 בואו לשמוע על מקורות גיוס חדשים בכנס פיתוח מקורות הגיוס שיערך ללא עלות ב-5.3. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה