מסתמן: עובדים יוכלו למשוך כספי פיצויים ללא תשלום מס

מסתמן: עובדים יוכלו למשוך כספי פיצויים ללא תשלום מס

החוק יאפשר לפורשים למשוך את כספי הפיצויים בכל עת ללא חיוב במס או לקבל את הסכום כקצבה חודשית כמו הפנסיה

שיתוף
ח

הצעת חוק שהגיש ח"כ חיים כץ (ליכוד) אושרה אתמול ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה, לפיה עובד שסיים את עבודתו יוכל להשאיר את כספי הפיצויים הנזילים בקופת גמל (לרבות קופת ביטוח וקרן פנסיה), ולמשוך אותם בכל עת כסכום חד פעמי פטור ממס.

בנוסף יוכל העובד להשאיר את הכספים בקופה משלמת לקצבה ולקבל קצבה חודשית, שתהיה קצבה מוכרת. קצבה מוכרת המשולמת החל מגיל 60 ושמקורה בכספים שחויבו במס, היא קצבה פטורה במס.

כץ הסביר כי החוק יתרום לכך שעובדים המסיימים את עבודתם לא ימהרו לפדות את הכספים מהקופות, משום שידעו שהם יכולים לעשות זאת בכל עת בעתיד ללא תשלום מס על הפדיון.

תיקון החוק ב-2008 (תיקון מס' 3 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים) , הביא לכך שכל קופות הגמל לתגמולים הוגדרו כקופות לא משולמות לקצבה. ניתן היה למשוך את הכספים ללא מס רק בתשלומים חודשיים, כמו הפנסיה. משיכה בסכום חד פעמי היתה כרוכה בתשלום מס בגובה של 35% בהתאם לכללים החלים על היוון קצבה ועל משיכה שלא כדין.

החוק החדש יביא לכך שניתן יהיה לממש בשתי הדרכים את כספי הפיצויים ללא מס: כקצבה חודשית בגיל הפרישה, או לחילופין לקבל את הכספים כסכום הוני חד פעמי.

עד היום עובדים רבים שסיימו את עבודתם בצעו פדיון מידי של הכספים, למרות שהיו מעדיפים להשאיר את הכספים בקופת הגמל, על מנת לחסוך את תשלום המס.

כעת תהיה אפשרות להשאיר את הכספים בקופת הגמל ולהגדיל את החיסכון לגיל הפרישה.

תמיכת הממשלה בהצעת החוק תאפשר למליאת הכנסת לאשר את הצעת החוק בקריאה טרומית, ולקדם את אישורה הסופי בהקדם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה