מסלולי סיוע לקליטת עובדים בעסקים – משרד התמ"ת

מסלולי סיוע לקליטת עובדים בעסקים – משרד התמ"ת

משרד התמ"ת מפעיל מסלולי סיוע שונים לעסקים עבור קליטה וגיוס של עובדים חדשים. המימון החודשי יכול להגיע עד ל-37.5% מסך השכר לעובד. זו אחריותו של איש משאבי האנוש לדאוג שהארגון שלו יהנה מכך!

שיתוף
משרד התמת

משרד התמ"ת (משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה) מפעיל מסלולי סיוע שונים במטרה לעודד השקעות ולהגדיל את כמות מקומות העבודה במשק ע"י תמיכה בקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל.

דוגמה אחת הינה מסלול הכשרת עובדים ישראליים תוך כדי עבודה, עליו כבר דובר בהרחבה בפורטל (ראה קישור מצורף), המאפשר קבלת סיוע ותמיכה עבור קליטת עובדים חדשים בתחומים רבים הדורשים ידע מקצועי, על ידי נתינת מענקי קליטה וחניכה לארגונים וחברות. דוגמה נוספת הינה מסלולי סיוע לקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל, אליהם נרחיב בכתבה זו.

מסלולי הסיוע לקליטת עובדים בעסקים מתייחסים לקליטת עובדים מאוכלוסיות בעלות שיעור השתתפות נמוך במעגל העבודה כגון: חרדים, ערבים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים, אנשים עם  מוגבלות, הורים יחידים, או- עובדים מאזורי סיוע ומאזורי עדיפות לאומית.

החלוקה של מסלולי הסיוע לקליטת עובדים הינם:

  • מסלול אזורי הסיוע
  • מסלול אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך

בכל מקרה מסלולים אלו מדברים על קליטתם של לפחות 5 עובדים חדשים (בין אם בפתיחת עסק חדש, הרחבת עסק קיים או ההעתקו של עסק למקום חדש – לדוגמה לאזור סיוע).

עדיפות קבלת הסיוע תלוייה במספר מרכיבים אותם יש לשכלל אשר ניתן למצוא תחת סעיף 11 (אמות מידה) להוראת המנכ"ל – מסלולי סיוע לקליטת עובדים בעסקים, באתר משרד התמ"ת (ראה קישור מצורף).

סכום הסיוע תלוי בגודל העסק ובחודש העסקה (בתחילה גודל הסיוע גדול יותר והוא יורד ככל שהעובד מעוסק לאורך זמן רב יותר) ובכל מקרה מוגבל לאחוז מגובה שכר מקסימלי (העומד כעת על 15 אלף ש"ח ברוטו לעובד).

הסיוע במסלול אזורי הסיוע יעמוד על:

  • עסקים גדולים יכולים להנות מסיוע של 12%-8%-5% מסך השכר, עבור תקופות של 10 חודשי העסקה ועד ל-30 חודשים בסך הכל,עבור כל עובד.
  • עסקים בינוניים יכולים להנות מסיוע של 20%-10%-5% מסך השכר, עבור תקופות של 10 חודשי העסקה ועד ל-30 חודשים בסך הכל, עבור כל עובד.
  • עסקים קטנים יכולים להנות מסיוע של 25%-15%-5% מסך השכר, עבור תקופות של 10 חודשי העסקה ועד ל-30 חודשים בסך הכל, עבור כל עובד.

הסיוע במסלול אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך יהיה דומה, למעט עבור: גברים בדואים, גברים חרדים ונשים מהאוכלוסיה הערבית (כולל נשים דרוזיות, בדואיות, וצ'רקסיות) להם מסלולי סיוע מעט שונים שיכולים להעניק למעסיקים (ללא קשר לגודל העסק) החל מ-30% ועד 37.5% בעשרת החודשים הראשונים, 20% ועד 27.5% בחודשים 11-20 ו-10% עד 17.5% בחודשים 21-30.

ראוי לציין כי לא ניתן לקבל סיוע נוסף ממסלול שונה עבור קליטת אותו עובד, אך ניתן לקלוט עובדים שונים באמצעות מסלולי סיוע ומענקים שונים באותה החברה. משרד התמ"מ מפעיל בנוסף למסלול הכשרת עובדים תוך כדי עבודה ומסלולי קליטת עובדים בעסקים (אליהם פורט בכתבה זו ובכתבה הקשורה) מסלולי מענקים נוספים כגון:

  • מענקים או הלוואות לפי החוק לעידוד השקעות הון.
  • מסלול סיוע להקמת מפעלים מחוללי שינוי בפריפריה.
  • מסלולי סיוע לעידוד תעסוקה המופעלים על ידי מרכז ההשקעות.
  • מסלול סיוע להגדלת הפריון של מפעלים שעיקר מכירותיהם בישראל.
  • מסלול סיוע לשמירת רצף העסקתם של עובדים במפעלים שהיו במשבר.
  • מענקים או סיוע מכוח המסלולים המופעלים על ידי המדען הראשי.

לדעתנו, זו אחריותו של איש משאבי האנוש לדאוג שהארגון שלו יהנה מכך! מה גם שבאמצעות שימוש בסיוע מסוג זה ובמסלולי הסיוע האחרים ניתן להגדיל את כמות העובדים בארגון בעלויות נמוכות יותר ובכך לחסוך בהוצאות הגיוס ולתת ערך נוסף לארגון מצד מחלקת משאבי האנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה