מלון "הנסיכה" באילת בחובות כבדים; מאות עובדיו יפוטרו?

מלון "הנסיכה" באילת בחובות כבדים; מאות עובדיו יפוטרו?

עם תפוסה של 48% בעונה החמה וקושי ממילא לגייס עובדים, המלון הוותיק מצוי בקריסה פיננסית. חה"כ פרץ וכץ ינסו למנוע את סגירתו

שיתוף

לא די בכך שהמלונאים באילת מתמודדים בכל אביב עם גיוס עובדים מסיבי לקראת הקיץ, אתמול התברר כי זו אינה הבעיה היחידה בענף והתיירים הישראליים אין די בהם כדי לפרנס גם את הגדולים שבמלונות העיר.

השבוע התקיים דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בסוגיית סגירתו הקרובה של מלון הנסיכה באילת בשל קריסה כלכלית. ההשלכות ברורות: פיטורי עובדים שממילא משתכרים משכורות נמוכות המאפיינות את ענף המלונאות דרך קבע.

את הדיון יזם ח"כ עמיר פרץ (עבודה). פרץ ויו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) ייפגשו בקרוב עם הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה כדי להמציא פתרונות להצלת המלון.

לדברי ח"כ פרץ, הממונה על ההגבלים העסקיים הודיע כי הוא מבטל את המצב הנוכחי, בו מזה כשנה מנהלת חברת ישרוטל את מלון הנסיכה. הסכם הניהול נחתם לאחר שהמלון נקלע לחובות כבדים ובעליו הנוכחיים, לקסן ישראל, ביקשו שלא לנהל אותו עוד. "אם ישרוטל לא תנהל עוד את המלון, הוא ייסגר. כך יפוטרו מאות עובדים, המחירים במלונות יעלו כי התחרות תצטמצם וגם הכנסות העירייה ממסים ייפגעו", הזהיר פרץ.

עו"ד יאירה פרנקל שייצגה בדיון את רשות ההגבלים העסקיים, הודתה ש"קיים חשש סביר שהעברת ניהול המלון לידי ישרוטל תפגע באופן משמעותי בתחרות ובציבור. חברות ישרוטל ופתאל מחזיקות יחד למעלה מחמישים אחוז מהמלונות באילת. חברות נוספות, שאינן ישרוטל או פתאל, הציעו לנהל את המלון, אך כנראה שבעלי המלון מעדיפים שהציבור יהיה זה שיכניס את הכסף לכיס. נכון לעכשיו, לקסן יכולים לקחת לעצמם נאמן שינהל בינתיים את המלון ולהגיש ערעור לערכאה המוסמכת".

מרלון טסלר, נציג הבעלים חלק על דבריה של פרנקל: "ניסינו להסביר לממונה שאנחנו לא חלק מהתחרות באילת, כי אנחנו מבודדים, יושבים בסוף המדינה לבד. התפוסה שלנו היא 48%, בעוד שמתחרינו עומדים על כ-80%. לא קיבלנו שום הצעה רצינית מאף גוף, חוץ מישרוטל ומפתאל".

נציגת משרד התיירות, ליאל אסרף: "יש משמעות לכך שלא כל חברה תקבל לידיה את ניהול המלון, אלא חברה עם ידע ומקצוענות בתחום. אשר למחירי האירוח, אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי להוריד אותם. מנכ"ל משרד התיירות הודיע לממונה על ההגבלים העסקיים כי הוא תומך בהסכם הניהול הקיים כיום".

"אני תוהה מה נרוויח מסגירת המלון ומפיטורי מאות העובדים בו", הוסיף ח"כ כץ. "המלון אכן מרוחק ולא עומד בתחרות מול מרבית המלונות באילת, לכן סביר להניח שהמחירים לא יושפעו גם אם חברה גדולה תנהל אותו. עושה רושם שהממונה על ההגבלים העסקיים מחזיק בידיו סמכויות רבות מדי. אפנה אליו על מנת להיפגש איתו בימים הקרובים יחד עם ח"כ פרץ, ונעשה כל מאמץ לסייע לעובדים ולציבור אורחי המלונות באילת מבלי ליצור מונופול".

 

"פחות ופחות מתעניינים בעבודות מלונאות. אנו מתמודדים בתנאים לא פשוטים"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה