שיתוף

בימים אלה, יותר ויותר חברות כבר מכירות בכך שהבינה המלאכותית הינה חיונית לצמיחת העסקים שלהן.

למעשה, רמת המודעות לחשיבותה ולתרומתה של הבינה המלאכותית להתקדמות והתפתחות העסקים של חברות היא גבוהה כיום יותר מאי פעם.

אלא שלמרות המודעות הזאת לחשיבותה ולתרומתה הפוטנציאלית המשמעותית של הבינה המלאכותית, שרק ממשיכה לגבור, עדיין ניתן לראות ארגונים רבים שלא מתקדמים מספיק מהר בהטמעת הבינה המלאכותית.

בארגונים שכן העזו לבדוק את הנושא, בדרך כלל לא התקדמו מעבר לשלב הניסוי בשימוש בבינה מלאכותית.

על אף המודעות לכך שבינה מלאכותית יכולה לסייע רבות בפעולות היומיומיות השגרתיות, בארגונים רבים עדיין רואים בבינה מלאכותית משהו שקשור למדע בדיוני ולאיזושהי טכנולוגית-על שמאוד מסובך להבין איך מפעילים אותה.

אלו מבין הארגונים שכן מבינים שמדובר במערכת פשוטה להפעלה, שמסייעת בפעולות הפשוטות ביותר, לפעמים מאבדים עניין בגלל האכזבה מהיעדר הניצוצות וההילה.

בסיכומו של דבר יש להכיר בכך שהמטרה של הכנסת הבינה המלאכותית לארגון היא הגדלת הפרודוקטיביות, הפקת תובנות עסקיות מהמידע הארגוני, שיפור ביצועים בשירות הלקוחות, ומתן האפשרות לארגון להתמודד טוב יותר עם האתגרים הניצבים בפניו בשוקי היעד שלו.

אבל כדי להכין את התשתית לקראת הכנסת הבינה המלאכותית לארגון יש קודם כל לפתח מודלים עסקיים חדשים שיתאימו לשילוב בינה מלאכותית בארגון ולשנות בהתאמה את האופן בו הארגון פועל. לאחר מכן יש לשנות את אופי התפקידים של עובדי הארגון או לפחות חלקם.

הובלת שינויים מסוג זה מחייבת את מנהלי משאבי האנוש לקיים הכשרות לכל עובדי הארגון ומנהליו, כדי להכשירם לקראת עבודה עם הבינה המלאכותית והדרכים להיעזר בה.

בשלב ראשון חשוב לחשוף את ההנהלה הבכירה ואת עובדי המפתח המקצועיים בחברה ליכולות של הבינה המלאכותית בכל הנוגע לסיוע להם למלא את תפקידם טוב יותר.

בשלב השני יש לזהות מהם התהליכים שניתן לשלב בהם בינה מלאכותית באופן שיאפשר לארגון להגיע מהר יותר ליעדיו עסקיים ולשדרג אותם. כמו כן יש לזהות בזמן כשלים פוטנציאליים בהטמעה וביישום של מערכות הבינה המלאכותית.

בשלב השלישי יש להתמודד עם חששותיהם של העובדים מפני תהליכי האוטומציה במובן של התייתרות תפקידם.

לשם כך יש לצאת בקמפיין הסברה בתוך הארגון, בצד הכשרה והעברת מידע לעובדים בצורה שקופה, כדי לספק להם מידע אמין בנוגע לכך שטכנולוגיות מתקדמות אלה נועדו לסייע להם לבצע את תפקידם טוב יותר וכי הן יבטלו רק את המשימות הפשוטות שאינן דורשות יצירתיות.

ברגע שבעובדים יוכלו להתמקד בעבודה יצירתית ובעלת חשיבות אסטרטגית, הם יועצמו וישפרו את התוצרים שלהם ואת התוצאות העסקיות של כלל הארגון.

ארגון שלא ייערך מראש בצורה נכונה, וכתוצאה מכך יכשל בהעברת הידע הרלוונטי, עלול לגלות שהוא ניצב בפני התנגדות מצד העובדים.

במילים אחרות, יש חשיבות גדולה מאוד לפעולה באופן שכל המידע לגבי הבינה המלאכותית יועבר בצורה ברורה ושקופה למנהלים ולעובדים בכל הדרגים בארגון. רק כך ניתן יהיה להטמיע את מערכות הבינה המלאכותית באופן אופטימלי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה