שיתוף

מותג מעסיק, איתור טלנטים, קידום פנימי בארגון, חווית עובד חיובית, מחוברות עובדים, חווית מועמד חיובית, גיוון תעסוקתי, ועוד כהנה וכהנה ביטויים מובילים בתחום משאבי האנוש הפכו בשנים האחרונות ללחם ולחמאה של מנהלי משאבי האנוש.

אחת הסוגיות שעדיין צריכה להתברר היא, מה הלאה. האם בשנת 2019 ימשיכו אותן מגמות שראינו בחמש השנים האחרונות?  האם נראה מגמות חדשות שמתפתחות מתוך המגמות הקיימות, או שמא שינויים ומהפיכות בתחום. יצאנו לברר עם מנהלות משאבי אנוש מה דעתן בנושא.

"אם נסתכל על הבאז של השנים האחרונות בתחום ניהול ההון האנושי בארגון, נראה שזה כבר כמה שנים שארגונים

Talent Management בחברת סינריון
תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון

משקיעים רבות בהיערכות העובדים וניהול הטאלנטים", אומרת תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בחברת סינריון. "בשנים האחרונות אף הצטרפו לכך שני תחומים נוספים: מחוברות ארגונית (engagement) וחווית עובד.

"תוכניות אלה נועדו להעלות תפוקות, לשמר ולטפח עובדים מוכשרים ולהוות מוקד משיכת מועמדים מצוינים לארגון. אלא שנראה שמחלקות עמוסות ביוזמות כאלה, ובה בעת ארגונים מחפשים דרך למקסם תוצאות, כלומר ליצור אפקט גדול יותר, בפחות מאמץ".

מה צפוי לדעתך לקרות בתחום משאבי האנוש בשנת 2019?

"במבט קדימה לקראת 2019, כדאי לנסות להבין איך ניתן לתרגם את תחזיות המומחים כדי לאפשר למחלקות משאבי האנוש לבצע את המוטל עליהן טוב יותר.

"ראשית, יש להתמקד באפקט לטווח הקצר. חברות מחפשות כל הזמן דרכים להגביר את הפרודוקטיביות של העובדים בטווח הקצר. לשם כך, כדאי ללמוד איך עשו זאת בחברות כמו אפל וגוגל.

"ממחקר של חברת הייעוץ Bain & Company עולה, כי במקום לפזר את הטלנטים הכי בולטים שלהן בכל אגפי ומחלקות  הארגון, חברות אלה משבצות כ-95% מהטלנטים הללו בתפקידי מפתח בעלי השפעה קריטית על הצלחת הארגון. אסטרטגיה זו, היא שעזרה לאפל לפתח ולהביא לשוק אתה-iOS 10 ב תוך שנתיים עם 600 מהנדסים בלבד".

מה דעתך על הגישה הגורסת שמנהל משאבי אנוש צריך לנקוט בשיטות ובאמצעי שיווק ומכירה?

"אחת המגמות הבולטות כיום בתחום משאבי האנוש הוא הסתכלות על הפרט. כבר לא מניחים הנחות כלליות לגבי מה אנשים רוצים, ופחות משתמשים בתיוג קבוצתי, דוגמת 'העובדים המבוגרים', 'עובדים בעלי פוטנציאל', וכד'.

"כוח העבודה מגוון כיום מתמיד, וכשם שבתחום הצרכני מדברים על הגישה האישית לכל לקוח ולקוח, כך צריך לקרות גם במשאבי האנוש.

"העובדים מצפים כיום לקבל במקום העבודה שלהם את אותו סוג של חוויה לה הם זוכים בהיותם צרכנים. וכשמדובר בטלנטים, על אחת כמה וכמה.

"כאשר מבינים למה כל אחד שואף, לאן הוא רוצה להתפתח ומה מניע אותו, אפשר לתכנן עבורו במדויק את המסלול האישי שלו. הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת להכיר את העובדים טוב יותר מאי פעם".

מדברים כיום רבות על החשיבות של עבודה בצוות, ובה בעת מדברים על הצורך להיות קשובים לצרכיו של כל עובד בודד. אם כן, במה יש לדעתך להתמקד יותר: העובד הבודד או הצוות?

"נכון שיש מעבר לגישה אישית ולהסתכלות על הפרט, אבל בו בזמן, צריך לזכור שכמעט תמיד אבני הבסיס בכל ארגון הם צוותי העבודה.

"פיתוח וחיזוק צוותים, אלו הן עדיין משימות שלא מרבים לעסוק בהן במקומות העבודה. ואף על פי כן, אין זה אומר שמשימות אלה לא יתפסו את המקום הראוי להן בשנים הקרובות. יותר ויותר ארגונים עוברים למבנה ארגוני שטוח יותר, ומתחילים למדוד את הביצועים של כלל הצוות ולתגמל צוותים בהתאם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה