שיתוף

בתוך שנים ספורות צפויים הארגונים לעבור מהפיכה טכנולוגית מואצת שתשנה את פני שוק העבודה לבלי היכר.

בשנה הקרובה ובשנים שאחריה, צפויים להיכנס יותר ויותר רובוטים לארגונים שיופעלו על ידי בינה מלאכותית ויעבדו בשיתוף פעולה עם עובדים אנושיים.

הרובוטים בשילוב הבינה המלאכותית יהיו מסוגלים לבצע בתוך שניות, משימות שלעובדים אנושיים לוקח שבועות ואף חודשים ארוכים לבצע אותן.

בה בעת, לפחות בשלב הנוכחי, לא ניתן להעביר את כל המשימות שמוטלות כיום על עובדים אנושיים לידי הרובוטים, על אף הבינה המלאכותית המשולבת בהם.  

רובוטים צריכים להיות מופעלים על ידי בני אדם. לכן המודל שהולך וקורם עור וגידים בימים אלה, וצפוי לקבל במהלך שנת 2023 תאוצה רבה הוא הקובוטים, כלומר רובוטים העובדים בשיתוף פעולה מלא עם עובדים אנושיים.

מדו"ח הרובוטיקה העולמי האחרון עולה, כי התקנת רובוטים תעשייתיים במפעלים הגיעה לפני כשנה לשיא של כל הזמנים, עם זינוק של כ-31% לעומת שנת 2000.

מספר ההתקנות של רובוטים בארגונים בכל העולם, הוכפל, ואף מעבר לכך בין שנת 2015 לשנת 2021.

אמנם, על פניו נראה כי במהלך השנה החולפת (2022) היתה צמיחה איטית יחסית של הטמעת רובוטיקה בארגונים, בכל מגזר.

אבל לדברי אנליסטים, הצמיחה האיטית נבעה במידה רבה מאי הוודאות העולמית לגבי מחסור ברכיבים אלקטרוניים שנבעה ממשבר הקורונה.

כיום מצפים האנליסטים כי במהלך 2023 תתחדש מגמת העלייה בשיעור הרובוטים שהינם קובוטים, המשולבים בארגונים.

הסיבה העיקרית לצמיחה המשמעותית הצפויה לכניסת הקובוטים לארגונים היא ההתמודדות בכל העולם עם מחסור בכוח אדם ובמיומנויות.

כך שבסופו של דבר, על אף האתגרים היומיומיים העומדים בימים אלה בפני הארגונים מכל התחומים, אנליסטים מעריכים כי שוק העבודה נמצא בימים אלה בעיצומו של המעבר לתעשייה 5.0, שמשמעה הוא שעבודה של עובדים אנושיים בשיתוף עם רובוטים (קובוטים) תיצור עבודה שממוקדת יותר בעובדים אנושיים ובכישורים הרכים שלהם.

במוקד הכישורים הרכים הנדרשים ניצבות החדשנות והיצירתיות (התלויות זו בזו). האנליסטים מדברים אמנם רבות על שיתוף פעולה בין רובוטים לבני אדם במקומות העבודה, אבל דווקא שיתוף הפעולה בין עובדים אנושיים לבין עצמם – בסיוע הקובוטים – הוא המפתח לחדשנות אמיתית.

ככל ששוק הרובוטיקה יתבגר, כך הארגונים יהיו במצב טוב יותר מאי פעם להגדיר בצורה בהירה וברורה את הדרישות שלהם מהקובוטים.

המשמעות בפועל תהיה, שיצרני הרובוטים יעבדו – עם הארגונים שרוכשים את הרובוטים – בשיתוף פעולה גדול בהרבה מעבר למה שהיה עד כה, לגבי פיתוח הרובוטים.

רק שיתוף פעולה שכזה יאפשר לארגונים לקבל קובוטים שמוטמעים בהם כל המאפיינים והתכונות שהם זקוקים להם.

מכיוון שכך, הצפי הוא שבמהלך 2023 ובשנים שאחריה, יהיו יותר ויותר פרויקטים של פיתוח משותף שבמסגרתם, חברות המפתחות רובוטיקה יעבדו במשותף עם הארגונים (צרכני הרובוטים) על פיתוח פתרונות המותאמים באופן ייחודי לכל ארגון.

בסיכומו של דבר, כל ארגון חייב כיום יותר מאי פעם להתחדש כל הזמן ולהיות מסוגל להתאים עצמו במהירות לביקושים בשוקי היעד, כדי לשרוד ו-ודאי כדי להתרחב.

בשורה התחתונה, במהלך שנת 2023 צפויים הארגונים להסתמך יותר ויותר על טכנולוגיה וחדשנות כדי להיות פורצי דרך בתחומם, הודות לפתרונות מפתח שיהוו את ליבת פעילותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה