אפשר להוציא יותר מהמדיה החברתית בארגונים

אפשר להוציא יותר מהמדיה החברתית בארגונים

מחקר חדש מראה שארגונים אינם מנצלים באופן מלא את המדיה החברתית ובכך העובדים מחמיצים את ההזדמנות להשמיע את קולם

שיתוף
מדיה חברתית בארגונים

מדיה חברתית בארגונים

המדיה החברתית כבר נכנסה לארגונים, אבל השימוש שהם עושים בה עדיין רחוק מאוד מהיקף השימוש שעושים בה העובדים והלקוחות באופן פרטי. מחקר של CIPD, ארגון גג בריטי בתחום משאבי האנוש והפיתוח המקצועי, מראה שניצול חלקי בלבד של המדיה החברתית גורם לחברות לאבד גורם מפתח בקידום מעורבות, שיתוף פעולה והזדמנויות להכשרה מקצועית.

במחקר, שכלל 2,000 עובדים, נמצא ש-75% מהעובדים משתמשים במדיה החברתית, אבל רק 25% נעזרים בה לצרכי עבודה. הקבוצות הפעילות במיוחד ברשתות החברתיות הן המנהלים הבכירים (53%) ועובדים בני 18 עד 24 (42%). גישה אינה המחסום העיקרי לניצול המדיה החברתית בהיקף רחב יותר – 50% מהעובדים דיווחו שיש להם גישה לרשתות החברתיות במקום העבודה, מספר כפול מאלה שמשתמשים בה כחלק מתפקידם. המחסומים העיקריים על פי המחקר הם תפיסה ותרבות ארגונית.

מחצית מהעובדים שכן משתמשים במדיה החברתית לצרכי עבודה על בסיס יום-יומי דיווחו שהם כבר נוכחו ביתרונות החשובים שהיא מעניקה לארגוניהם. עם זאת, מועסקים רבים טרם השתכנעו בכך שהמדיה החברתית רלוונטית לתפקידיהם – רק 6% מאלה שאינם משתמשים בה מכירים ביתרונותיה. במחקר נמצא שהשימוש השכיח ביותר במדיה החברתית הוא ליצירת קשרים ושיתופי פעולה, מחוץ לארגון יותר מאשר בתוכו. 75% מהמשיבים לסקר דיווחו שמעסיקיהם אינם נעזרים במדיה החברתית להעברת הכשרות והשתלמויות.

עובדים, השמיעו קול!

23% ממשתתפי הסקר חשו שהמדיה החברתית מעניקה לעובדים קול בארגון, 40% לא הסכימו לקביעה זו. ניתוח הממצאים הראה גם שפלטפורמות מדיה חברתית לשימוש פנים ארגוני לא חוללו שינוי משמעותי בתחושותיהם של העובדים כלפי יכולתם להשפיע על קבלת החלטות. ב-CIPD מציינים שעובדים רבים מבינים שלמדיה החברתית עשויים להיות יתרונות רבים בנוגע להשמעת קולותיהם של העובדים, אבל הטכנולוגיה עצמה אינה מה שישנה את התרבות הארגונית. השאלה היא איך מוטמעת הטכנולוגיה. על מנת שארגונים יפיקו את המיטב מהאפשרויות שמספקת המדיה החברתית, ההיענות של המנהלים והשפעת קולם של העובדים צריכות להשתפר, אומרים ב-CIPD. המדיה החברתית עדיין לא שינתה את קולו של העובד, אבל הפוטנציאל שלה לעשות זאת הוא אדיר.

בהתחשב בעובדה שהמשתמשים ה"כבדים" ביותר במדיה החברתית במסגרת חייהם הפרטיים הם העובדים הצעירים, אפשר לצפות שבעתיד שיעורם בכוח העבודה ילך ויגדל, ולכן הגיוני מצדם של מנהלים למנף את הטכנולוגיה הנגישה ואת המיומנות שמביאים איתם העובדים על מנת לקדם את העסק.

מעוניינים להעשיר ולהעמיק את הידע שלכם? כנס למידה ופיתוח ארגוני יערך ב-5 במרץ! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה