שיתוף

תכניות אימון מנהלים מוצעות מכל עבר, אך האם הן אכן מצדיקות את ההשקעה?!

מחקרים מראים כי שינויים ארגוניים מצריכים מנהיגים שיכולים לעסוק בחשיבה אסטרטגית ובחשיבה ממוקדת פתרון, תוך התבוננות אישית טובה ויעילות עצמית גבוהה.

אימון מנהלים מוכח כנועד להקל ולסייע בתהליכי חשיבה אסטרטגית ומגדיל את התובנה אישית על ידי מתן מרחב תומך בהשתקפות אישית. היעילות העצמית של המנהיגים יכולה להשתפר משמעותית באמצעות תהליך של הגדרת מטרות ועבודה על מנת להשיג אותן.

לכן באופן כללי, אימון מנהלים נחשב ליעיל להגדלת יכולתם של מנהיגים להתמודד עם שינויים והשגתם היעדים הארגוניים.

תכנון תכנית אימון

תכנית האימון היעילה כוללת הערכה לפני אימון וגיבוש הצרכים, ולאחר מכן מספר מפגשי אימון אחד על אחד במשך כמה חודשים. המשתתפים בתכנית קובעים את המטרות האישיות שלהם עבור התכנית כולה ולכל מפגש בודד. המטרות המשותפות כוללות יעדים שנועדו לשפר את ההשפעה, התקשורת והזדמנויות הפיתוח המקצועי.
אימון שנחשב אפקטיבי מאוד נעשה במסגרת "קוגניטיבית-התנהגותית ממוקדת פתרון". במהלך כל פגישה, צוות האימון/המאמן סוקר את ההתקדמות, דן במצבים הנוכחיים, בוחן את צעדי הפעולה הפוטנציאליים וקובע אילו צעדים יש לנקוט בהמשך.

היתרונות של תכניות אימון

לאחר שמנהלים השתתפו בתוכנית האימון, רובם דיווחו במידה רבה על התקדמות משמעותית לקראת השגת המטרות שלהם, על מעורבות טובה יותר בחשיבה ממוקדת פתרון, ויכולת מוגברת להתמודדות עם שינויים, כמו גם יעילות מוגברת של מנהיגות עצמית וחוסן פנימי והפחתת חרדה ודיכאון.
באופן כללי, המשתתפים הבינו שתכנית האימון עזרה להם ביותר בתחומים של מודעות עצמית, כישורי מנהיגות ואיזון עבודה ובית.

נמצא כי מעורבותם של מאמנים בכירים מוסמכים חיונית להצלחת התוכנית. רקע מוסמך בפסיכולוגיה, ההסמכה מקצועית למאמנים, ושנים של ניסיון רלוונטי בתחום, יכולים להיות אינדיקטורים טובים לאיכות.

כמו כן נקבע כי השימוש בכלים להערכה אינדיבידואלית מסייעים להגביר את המודעות העצמית, ולהשגת מטרות מוגדרות בהן האימון מתמקד. הענקת החירות לקביעת יעדים אינדיבידואלים מגדילה גם את השקעתם האישית בתוכנית. לבסוף, תכנון הפעולה וביקורת על ההתקדמות משפרים מאוד את התוצאות.

לסיכום, מחקרים מראים כי אימון מנהלים הוא השקעה ראויה, במיוחד בזמנים של שינוי ארגוני. תכניות אימון מתוכננת היטב יכולות להביא לתועלת מרובת פנים למנהיגים ולארגון בכלל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה