מדדים לתגמול על פי תפוקות

מדדים לתגמול על פי תפוקות

הערכת עובדים המתוגמלים לפי תפוקות – כיצד עושים זאת נכון. מידע למנהלי משאבי אנוש

שיתוף
מדידת תפוקות

עם המעבר ההולך וקורם עור וגידים לתגמול על פי תפוקות, הכינו עבורכם מומחי HRus  טבלת מדדים שתסייע לכם להעריך עובדים על פי השיטה החדשה:

  1. ערכו את רשימת המטלות המתבקשת לכל עובד בחתכים של תפוקות, כמו  מספר הלקוחות להם צריך העובד לתת שירות במהלך יום עבודה ממוצע, מספר התיקונים במעבדה אותם צריכים הטכנאים לבצע במהלך יום עבודה ממוצע, מספר התיקים בהם צריכים המומחים לביטוח לטפל במהלך יום עבודה ממוצע.
    ברגע שיש לכם מטלות ותפוקות ניתן לקבוע מדדים, זכרו אם אתם מתגמלים על פי מדדים, העובדים יבצעו מטלות על פיהם, מהשלא נמדד, כנראה לא יבוצע.
    .
  2. הגדירו אמות מידה לאיכות: במקרים של תיקונים במעבדה, תיקון המוצר היא האיכות הרצויה. במקרים של שירות לקוחות, תחושת שביעות הרצון של הלקוח היא המדד. שביעות רצון לקוחות ניתן למדוד באמצעות שאלוני משוב אותם ימלא כל לקוח שיקבל את השירות. איכות תיקון יכולה להמדד בחזרות ולא רק בזמן טיפול.
    אם תשכחו לשים מדדים לאיכות ותתמקדו בכמות – העובדים שלכם, גם אם לא בצורה מודעת, יכוונו לכך, וכמות במקום איכות לא עוזר לאף אחד.
    .
  3. ניתן לערוך רשימת מדדים עבור תחומים שאינם כמותים פרופר ואינם מיידים. לדוגמה התפוקות להם נדרש מנהל משאבי אנוש הם: גיוס עובדים לצורך פרויקט במהלך פרק זמן מוגדר, ולחלופין גיוס עובדים איכותיים לפרקי זמן ארוכים. עמידה ביעדים של זמן גיוס הינו יעד כמותי, אך איכות הגיוס – כיצד מודדים אותו? ניתן להגדיר יעד איכות הגיוס שנגזר מהערכת מנהל לדוגמה.
    .
  4. העזרו באנשי תוכן ומקצוע להגדרת יעדים לעובדים מקצועיים. לדוגמה, בתחום פיתוח מוצר, מהנדס תעשייה וניהול יסייע לכם להכין תוכנית עבודה מדידה לכל אחד מהשלבים הדרושים לפיתוח המוצר.
    .
  5. בהכנת המדדים החדשים התייעצו עם מנהלי המחלקות השונות, הם יהיו גם אלו שישתמשו בהמשך ברשימת המדדים האלו והגעה להבנה איתם חשובה לקיום התהליך.
    .
  6. המדדים צריכים להיות גלויים וידועים, אם תסתירו אותם זה לא יעבוד. העבירו לעובדים ישירות או באמצעות מנהלי המחלקות, את רשימת המדדים שהכנתם, הם יתבקשו לדווח על התפוקות שלהם עם סיום יום העבודה או בסיום שבוע העבודה.
    .
  7. בדקו האם העובד עומד ברשימת המדדים שהוכנה עבורו. קבעתם מדדים, בצעו מעקב! תתפלאו לשמוע כמה חברות מזניחות את החלק אכי חשוב. מה לא לעשות – לבצע מעקב ובקרה לאחר זמן ארוך, אם לא תתנו פידבק מיידי צורת העבודה לא תשתנה, אם מדובר בעובד חדש, תהליך עבודה לא נכון יכול להשתרש בו.
    .
  8. מעבר לכך – הרחיבו את מרחב הגמישות של העובד בכל הקשור לשעות העבודה ולמקום העבודה. אם אנו מודדים תתפוקות, אז מודדים תפוקות! המחקרים מלמדים כי העובדים יעמדו ברף שהצבתם לשביעות רצונכם המלאה ומה שלא פחות חשוב – לשביעות רצונם הם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה