מגייסים באמצעות הרשת

מגייסים באמצעות הרשת

יותר ויותר מעסיקים בארצות הברית החלו לגייס עובדים באמצעות הרשת . בלוגים אישיים ווידיאו העולה בערוץ יוטיוב, הם המדיה החדשה בה בוחרים עובדים להציג את קורות החיים שלהם.

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

אותות המשבר הכלכלי ניכרים גם בתקציבים שיועדו עד כה לגיוס עובדים. אנשי משאבי האנוש מספרים כי רבים מהם משתמשים ברשתות חברתיות כדי לגייס עובדים מיומנים ובארצות הברית קמו לאחרונה חברות המתמחות בגיוס עובדים באמצעות הרשת. אחת מהן  דווחה כי מדובר ב"צורת דיאלוג' חדשה בין נותני עבודה למחפשי עבודה".

עובדים רבים פותחים במכוון בלוגים ואתרים אישיים, בהם מעלים תכנים העשויים לסייע להם באיתור מקום עבודה הולם. אחרים מציינים במפורש בקיר האישי בפייסבוק, בלינקדן או בבלוג האישי שהם מחפשים עבודה.

גם היוטיוב הפך לאמצעי לאיתור עבודה וגיוס עובדים. סרטונים מאפשרים לעובד להציג את מרכולתו המקצועית ולספר על פרויקטים שהיה מעורב בהם. ישנם גם כאלו המציגים את תוצרי העבודה שלהם בבלוג או בערוץ יוטיוב, כמו אדריכלים המציגים ברשת מבנים שתכננו.

הרשת מאפשרת גם איתור עובדים בעלי מיומנויות מיוחדות כפי שמספר רוג'ר סטנטון: "אחד הלקוחות שלנו איתר מומחה לתחום מאוד ייחודי בשוק ההון, לאחר שקרא את הבלוג שלו". על פי הנתונים של  JSTN  הווידאו הפך לאחד הטכנולוגיות המובילות לגיוס עובדים ורבים ממחפשי העבודה שולחים היום קבצי ווידאו היישר אל המכשירים הסלולריים של הממונים על משאבי האנוש בארגונים גדולים.

תבנית החיפוש לה הורגלו מנהלי משאבי האנוש עד כה- משלוח קורות חיים שנכתבו כמסמך הנועד לקריאה, הולכת ונעלמת ועמו גם השימוש בדואר האלקטרוני כמדיום המאפשר העברת מסמך זה. ווידיאו מאפשר לא רק את סיפור קורות החיים, אלא אפשרויות לעמוד על תכונות אחרות של המועמד, כמו כושר ההבעה בעל פה, נימת קולו, סגנון הדיבור והרהיטות. היבטים אלו חשובים במיוחד בתפקידים בהם נעשה בהם שימוש יומיומי כמו שיווק ומכירות.

בלוגים המופיעים ברשתות ובלוגים אישיים הם אמצעי נוסף המאפשר לעמוד על תכונות נוספות של מועמד, כמו סגנון כתיבה ויצירתיות. הם גם מאפשרים לזהות בעלי תחומי התמחות מיוחדים, הכותבים מאמרים מקצועיים או מאמרי דעה בנושאים בעלי חשיבות לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה