לקראת 2019: מגמות משאבי אנוש בעתיד הקרוב

לקראת 2019: מגמות משאבי אנוש בעתיד הקרוב

שיתוף

בעוד שאנחנו עומדים לקראת פרידה מהשנה הנוכחית ומתכוננים לשנת העסקים הבאה, מגמות משאבי אנוש כבר מתגבשות בכל רחבי העולם והן כאן כדי להישאר.

על פי התחזיות של חברת המחקר האמריקנית פורסטר לשנת 2019 (Forrester’s 2019 predictions) שנה זו תהיה השנה שבה הטרנספורמציה בעולם העסקים תפנה לפרגמטיות. מנהיגים יצטרכו להתמודד עם האתגרים הבאים: מוכנות ארגונית; חוב טכני; ניהול נתונים והזדקנות המותג – ועל ידי התייחסות אליהם, מנהיגים יצרו בסיס עמיד וחזק יותר.

פורסטר חזתה בפרט את הנקודות הבאות אשר ימשכו את תשומת הלב של מנהיגים בעבודה:

רובוטים לניהול כישרונות

הכניסה של האוטומציה החדירה כל הזמן פחדים וחששות של אובדן עבודה בשל הצורך הפחות בכוח אדם פיזי. בקנה אחד עם אלו, פורסטר ניבאה כי 7% של משרות יאבדו לטובת אוטומציה.
עם זאת, בעיה גדולה יותר היא מחסור בכישרון: היכולת לרתום את כוחם של הרובוטים ואת הצורך לטפל במחסור

במיומנויות באזורים שונים. כדי לענות על זה בשנת 2019, רובוטיקה מנה (RQ) יעמוד בליבה של לימוד ומדידה בסיסיים עבור האנשים העובדים לצד "העובדים דיגיטליים".

יחד עם זאת, מנהיגים טכנולוגיים מתמצאים ישתמשו באוטומציה כדי להתמודד עם מחסור בכישרונות. הם יעשו שימוש אוטומציה כדי לפנות זמן לעובדים האנושיים הקיימים כדי שיתפנו לפתח לעצמם את המומחיות הנדרשת.

חווית עובדים תעמוד במרכז

בשנת 2018, מנהיגים שיחקו עם הרעיון של שינוי תרבותי בקנה מידה גדול, כלומר המאמצים שנוצרו בתוך ובמסגרת הסביבה העסקית הקיימת והגנה על העובדים הקיימים באמצעות הגדלת חווית העובד.
בשנת 2019, עם צפי לשיעורי אבטלה נמוכים ושיעורי פרישה גבוהים, מנהלים עסקיים יעצימו מחדש את מאמצי ניהול השינוי, ויחליפו יוזמות EX מכוונות למאמצי התרבות הרחבות של השנה הקודמת. חוסר קוהרנטיות במאמצים יניב חבילה מעורבת של תוצאות.

הסתערות זו של מאמצי מדידה מוטעית וחסרת ערך של העובדים תשפיל, ולא תשפר, את חוויות העובד. למעשה, המחקר מראה כי 85% של מאמצי המדידה EX צפויים להיכשל.

בינה מלאכותית בבסיס

בשנת 2018, הבינה המלאכותית הוחזקה על ידי שלושה דברים:

ארכיטקטורת מידע לא מספקת. AI היא תלוית נתונים. אבל רוב החברות במאבק עם בעיות בסיסיות של נתונים ממשלתיים.

מצב אופקי מדי. רוב ההוכחות של מושג או בודד נבדקות ע"י הטכנולוגיה או מיושמות בכלי AI מינימליים של פעולות ספציפיות של החברה.

מבלבל מדי. היכולת להסביר ולבדוק את פעולות הבינה המלאכותית היא במקרה הטוב אטומה, הגבלת יכולתם של מנהיגים עסקיים להבין ולסמוך מה AI עושה פעולות וחוויית הלקוח.

חברות יראו שיפור בממשק הנתונים בעזרת AI, המשלבת כלים חכמים שמניעים את ניהול הנתונים למצב סביבה ומיקום יותר. יתר על כן, אוטומציה של תהליך הרובוטיקה (RPA) ישלב כוחות עם AI כדי ליצור עובדים דיגיטליים עבור יותר מ -40% של עסקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה