לנשים בלבד: מוקד חדש של "בזק" פועל מתוך מסגד ביישוב הבדואי חורה

לנשים בלבד: מוקד חדש של "בזק" פועל מתוך מסגד ביישוב הבדואי חורה

העובדות במוקד עמדו במרכזי הערכה ועברו קורסים להכנה ראשונית לעבודה במרכז התעסוקה ריאן שביישוב. ראש המועצה: "הישג היסטורי"

שיתוף

על זה עוד לא שמעו בענף שירות הלקוחות. היום (א') נחנך ביישוב הבדואי חורה שבנגב מרכז שירות לקוחות חדש של חברת בזק, הממוקם בתוך מסגד מוסלמי.

המוקד יפעל על טהרת המין הנשי בלבד, ויישמרו בו כללי הצניעות. ב"בזק" הסבירו היום שמטרת הפרויקט ושיתוף הפעולה עם צוותי תעסוקה מהיישוב ועם ראש המועצה ד"ר מומחד אלנאברי, היא "למצוא פתרון איכותי לתעסוקת הנשים ביישוב, שנמנעו עד כה לצאת ולעבוד מחוצה לו".

במקביל למיזם המדובר, גייסה חברת התקשורת עובדים דוברי ערבית למוקד אחר של החברה בבאר-שבע הסמוכה. אלא ששילוב שניהם לא עלה יפה בשל הריחוק הפיזי. לפיכך הוחלט, לאחר מחשבה, להקים מוקד ייחודי המעסיק נשים בלבד, התואם את התרבות הבדואית.

העובדות במוקד עמדו במרכזי הערכה ועברו קורסים להכנה ראשונית לעבודה במרכז התעסוקה ריאן שביישוב. הקורסים עסקו בנושאים כמו עברית תעסוקתית, יישומי מחשב בסיסיים, מושגי יסוד טכניים במחשבים, הכנה למרכזי הערכה והעצמה. צוות המרכז ליווה את הנשים משלב האיתור והגיוס ביישוב, בתהליכי ההכנה ובמרכז ההערכה.

בבזק מציינים, בנוסף, כי  מטבע הדברים מדובר בהליך קליטה ממושך יותר לעומת האוכלוסייה הכללית ומותאם לצרכיהן של העובדות. עם תום ההשמה בפועל, ממשיכות המשתתפות להיות מלוות על-ידי מקדמת תעסוקה ובה בשעה מתקיימות פגישות בין צוות "ריאן" ו"בזק" לשיפור התהליכים וחיזוק שיתוף הפעולה.

כיום מועסקות במוקד שתי ראשי צוות בדואיות המופקדות על עשרות נציגות שירות, כאשר בהמשך יקלטו נציגות נוספות וכן יאוישו תפקידי ניהול נוספים בידי נשים. מרכזי הערכה וקורסים נוספים מתוכננים לעתיד הקרוב לקראת גל קליטת עובדות נוסף.

תעסוקת נשים

 

"הישג היסטורי"

האוכלוסייה הערבית בישראל מונה כ-1.47 מיליון נפש, המהווים 20% מהאוכלוסייה, מהם כ-600 אלף בגילאי עבודה (20-64). כאשר בוחנים את נתוני התעסוקה, עולה כי רק 25% מהנשים משתתפות בשוק העבודה, בעוד שיעורי ההשתתפות של גברים ערבים דומים לאלה של גברים במגזר היהודי אולם השכר הממוצע עומד על כ-57% מזה של גברים במגזר היהודי.

ראש מועצת חורה, דר' מוחמד אלנבארי, הגדיר את הפרויקט "היסטורי". "בהישג ההיסטורי הזה", אמר, "הצלחנו לפתח, עם מעסיק גדול, מודל מותאם לקהילה ולתרבות, דבר שמאפשר את העסקת האישה הבדואית, ונותן הזדמנות אמיתית ושווה, תוך כדי התחשבות בניואנסים תרבותיים. חשוב לציין שכל הצלחה אמיתית ומרגשת חייבת להיות מלווה במעטפה קהילתית שתומכת ועוזרת בהטמעת שינויים מהותיים בתוך הקהילה, ולכן מה שהצלחנו עם בזק לעשות יעזור לנו בעיצוב עוד מודלים להעסקת האישה הבדואית במערכות שקופות שהקהילה תומכת בהן, בנוסף למעגלי הצלחה עם יזמים אחרים שהביעו נכונות לכנס ליישוב לקבלת ומתן שירותים".

לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון, "בכוונתנו ללמוד ממודל עבודה זה ולהביא לכך שחברות נוספות ירצו בעתיד לפתוח מוקדים כאלה ביישובים הבדואים בנגב".

אבי גבאי, מנכ"ל בזק: "המטרה בפתיחת המוקד בחורה הוא חיזוק השירות אותו אנו מעניקים בשפה הערבית. אך ככל שהפרויקט התקדם ראינו שיש לנו כאן הזדמנות לענות על כמה צרכים חיוניים בהם שירות טוב יותר ללקוחותינו מכל המגזרים, תעסוקה בפריפריה והעצמת נשים, זאת משום שהמוקד מסתמך בעיקר על נשים במגזר הבדואי. רק לאחרונה פתחנו מוקד שירות בקרית שמונה ונוסף במודיעין עילית, המתבסס על עובדים מהמגזר החרדי. בזק תמשיך לקלוט נשים מהמגזר הבדואי ולהגדיל את המוקד בחורה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה