שיתוף

הצורך במנהלי משאבי אנוש בעלי מומחיות ספציפית ברשתות חברתיות צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות.

הרשתות החברתיות הפכו לחלק מרכזי בניהול המודרני של המשאב האנושי, והם מהווים כלי עבודה חשוב, הרבה מעבר לכלי פשוט לפרסום משרות פנויות.

התפתחות תפקיד מנהלי משאבי האנוש בעולם דיגיטלי:

תפקידו של מנהל משאבי האנוש התרחב באופן דרמטי. זה כבר לא רק עניין של גיוס, שכר והטבות.

מנהלי משאבי האנוש של ימינו מעורבים עמוקות במיתוג מעסיק, מעורבות עובדים ותקשורת פנימית. כל אלה מבוססים יותר ויותר על הרשתות החברתיות.

כתוצאה מכך, מנהלי משאבי אנוש שהם חסרי מומחיות ברשתות חברתיות הופכים לחוליה חלשה בארגונים שלהם.

נוכחות מקוונת גרועה של מנהל משאבי אנוש יכולה להשפיע ישירות על יכולתה של חברה למשוך ולשמר כישרונות מובילים.

גיוס ומיתוג מעסיק:

הרשתות החברתיות הן כיום הערוץ העיקרי לגיוס כישרונות. פלטפורמות כמו לינקדאין, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו טוויטר (X) משמשות להצגת התרבות הארגונית, ערכי החברה והאיזון בין עבודה לחיים אישיים.

יותר מ-75% ממחפשי העבודה משתמשים ברשתות החברתיות כדי לבחון מעסיקים פוטנציאליים.

נוכחות חזקה ברשתות החברתיות עוזרת לחברה להתבלט בשוק תחרותי ולמשוך מועמדים שמתאימים למותג שלה.

להלן האסטרטגיות שמנהלי משאבי אנוש בעלי מומחיות ברשתות חברתיות יכולים ליצור:

1 מיקוד בקהלים דמוגרפיים ספציפיים ​​עם מודעות דרושים מותאמות אישית.

2 יצירת תוכן מעניין כמו סרטוני שגרת היום יום בחברה ועדויות עובדים.

3 בניית מותג מעסיק חזק על ידי מעורבות פעילה בקהילה המקוונת שלהם ותגובה מהירה להערות ולשאלות.

4 מעקב אחר מדדים מרכזיים ​​כדי למדוד את הצלחת קמפייני הגיוס.

מעורבות עובדים ותקשורת פנימית:

הרשתות החברתיות הן לא רק כלי לצורך תקשורת חיצונית. הן כלי רב עוצמה למעורבות עובדים קיימים.

קבוצות פרטיות בפלטפורמות מסוימות יכולות לשמש לטיפוח תחושת קהילה, שיתוף עדכוני חברה והכרה בהישגי עובדים.

מנהל משאבי אנוש המיומן ברשתות החברתיות יכול להשתמש בפלטפורמות אלו למטרות הבאות:

1 להגביר את המורל על ידי חגיגה פומבית של אבני דרך של עובדים.

2 להקל על התקשורת בסביבות עבודה מרוחקות או היברידיות.

3 לאסוף משוב בזמן אמת מעובדים.

יש להפחית סיכוני תדמית על ידי ניטור הסנטימנט המקוון וטיפול בדאגות העובדים לפני שהן מחמירות.

התמודדות עם סיכוני אתיקה וסיכונים משפטיים:

השימוש הגובר ברשתות החברתיות טומן בחובו גם סיכונים, כולל סוגיות משפטיות פוטנציאליות הקשורות לפרטיות, אפליה ופיטורים שלא כדין.

מנהלי משאבי אנוש בעלי מומחיות ברשתות חברתיות הינם חיוניים ליצירה ואכיפה ברורה של מדיניות הרשתות החברתיות של הארגון.

עליהם להיות כל הזמן מעודכנים בתקנות הגנת המידע ובדיני העבודה המתפתחים, כדי לוודא שהפעילויות המקוונות של החברה הן אתיות.

מנהלי משאבי אנוש המומחים ברשתות החברתיות הם חיוניים גם לצורך ניהול מוניטין המעסיק המקוון של החברה, שכן הערות שליליות או תלונות ויראליות עלולות לפגוע משמעותית במותג המעסיק.

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה