שיתוף

אחת הסוגיות שעולות באופן תדיר לגבי העסקת עובדים במתכונת עבודה מהבית היא: האם עובדים מרחוק למעשה מסוגלים לקבל איזון טוב יותר בין עבודה לחיים פרטיים. התשובה בשתי מילים היא: זה תלוי.

רבים מאמינים כי העבודה במתכונת וירטואלית (מהבית) מהווה לכאורה את לב ליבו של האיזון בית – עבודה, אלא שיש לא מעט סיבות להאמין כי דווקא אופן העסקה זה אינו משיג איזון טוב יותר, ולפעמים הוא אף פחות טוב מזה שזוכים לו עובדי המשרד.

אין גבול ברור

אחת הבעיות המרכזיות בעבודה מהבית היא שאין גבול ברור מתי מתחילה ומתי נפסקת העבודה. כל עוד העובדים עובדים מהמשרד, הרי שכשמגיעה השעה חמש בערב, רוב העובדים שעובדים מתשע עד חמש יוצאים מהמשרדים בדרך הביתה.

אבל מה קורה כשהעובד כבר ממילא נמצא בבית. אין כאן שעה שבה הם מקבלים את האות להפסיק לעבוד ולהתחיל בחיים הפרטיים. כך קורה שלא מעט עובדים ממשיכים לעבוד הרבה יותר שעות ממה שמצופה מהם.

בנוסף, לעובדים מהבית אין דאגה של בזבוז זמן בדרך לעבודה ובחזרה הביתה. עובד שעובד מהבית מתחיל לעבוד ברגע שהוא נכנס לחדר העבודה לו ומדליק את המחשב. כך קורה שעובדים מהבית מתחילים למעשה את העבודה בשעות מוקדמות יותר מאלו של העובדים במשרדים.

עובדים יותר שעות

שילוב זה של עבודה לפני השעה הרשמית בה מתחילה העבודה ואחרי השעה הרשמית של הפסקת העבודה, פירושו שיש עובדים שבפועל עובדים (בטעות או שלא בטעות) הרבה יותר שעות מאשר עמיתיהם שעובדים במשרד.

במוקד המצב הזה נמצאת דאגתם של העובדים מהבית: האם מניהלים בארגון מכירים בכך שהם עובדים הרבה יותר שעות מאשר עמיתיהם במשרד. בדומה לעץ שנופל ביער ואיש לא רואה ולא שומע, גם הם נמצאים במצב מבודד בלי שיכירו במאמציהם הגדולים.

אם כך, האם המנהלים באמת יכולים להעריך את העבודה של עובדים מהבית? מחקר שנערך על ידי 'הרווארד ביזנס רוויו' גורס כי הם לא באמת מסוגלים להעריך נכונה.

במסגרת הסקר נשאלו העובדים סדרה של שאלות לגבי האינטראקציה שלהם עם עמיתים ומנהלים. אותם עובדים מהבית דיווחו באופן עקבי על תחושות של התעלמות והשארתם מחוץ לתמונה.

מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה

אם כן, מה מעסיקים יכולים לעשות בקשר לזה. רוב המעסיקים בחברות גדולות ומפותחת הבינו מזמן כי המפתח ליצירת חוויות העובד מצויינת הוא לקבל את העובדה שאין נוסחה שמתאימה לכולם. לכן יש להציג בפני העובדים מגוון רחב של אפשרויות שונות, כולל לוחות זמנים גמישים ותוכניות הטבות משמעותיות.

אותו דבר אמור לגבי עובדים שעובדים מהבית. כדי ליצור חוויות עבודה טובות יותר עבור עובדים מהבית, על המעסיקים מוטל  קודם ללמוד ולהבין את האישיות הייחודית של כל אחד מעובדיהם שעובדים מהבית. עליהם להבין כי אותן פעולות שעובדות היטב עבור עובדים במשרד, לא יכולות להיות משכנעות עבור העובדים שעובדים מהבית.

לכן, כדי לשלב טוב יותר את העובדים מהבית ולתת להם תחושת שייכות, חייבים להתחיל ליצור חוויות שיתאימו לסגנונות העבודה הייחודיים שלהם ולעובדה שהם מרוחקים פיזית מהמשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה