שיתוף

קיבלתם קורות חיים של מועמד ומקריאה ראשונית נראה לכם שהוא לא מתאים בצורה מדויקת לתפקיד. יתכן שיש לו ניסיון מצויין, אבל הוא אינו מתאים במדויק לניסיון הרצוי כפי שהוגדר על ידי המנהל הישיר.

או שהוא אובר-קוולופייד משום שתחומי ההתמחות והניסיון שלו הם הרבה מעבר לאלו שהמנהל הישיר הגדיר בצורה מפורשת; או שיש לו תואר שני בעוד שהמנהל הישיר, מסיבותיו הוא, הגדיר במפורש שהוא מחפש רק מועמדים בעלי תואר ראשון. אפילו לא סטודנטים לתואר שני.

וכך אתם יושבים מול קורות חיים של מועמד מעולה ויודעים שאתם צריכים לתת לו תשובה שלילית, רק משום שאין התאמה מושלמת בין הדרישות שהגדיר המנהל הישיר לבין אלו המתוארות בקורות החיים של המועמד.

אין התאמה לתפקיד

ליזה (שם בדוי), מנהלת משאבי אנוש בחברה גדולה, קיבלה קורות חיים של מועמדת לתפקיד אדמיניסטרטיבי. מקריאה ראשונית של קורות החיים ניכר היה שהמועמדת אינה מתאימה להגדרתו של המנהל הישיר.

היו לה כישורים, ניסיון והשכלה שהם הרבה מעבר למה שנדרש לאותו תפקיד אדמיניסטרטיבי, ואותו מנהל ישיר חשש שבתוך זמן קצר היא תקבל הצעה טובה יותר, המתאימה יותר לכישוריה והוא שוב יצטרך לחפש מועמד או מועמדת לאותו תפקיד, ולעבור את סבב הגיוס מחדש.

קריאה קפדנית של קו"ח

"כבר כמעט כתבתי לה אימייל דחייה", אומרת ליזה, "אלא שמקריאה קפדנית של פירוט קורות החיים שלה היה נראה לי שהיא יכולה להתאים מאוד לתפקיד מקצועי במחלקה אחרת לחלוטין. דיברתי עם מנהל המחלקה הרלוונטית, הסברתי לו למה לדעתי המועמדת הזאת יכולה להתאים לתפקיד מקצועי במחלקה שלו, שלחתי לו את קורות החיים שלה, והוא הזמין אותה לראיון.

"הראיון היה מוצלח מאוד. המועמדת הפגינה ידע והבנה באותו תפקיד מקצועי, שהיא אפילו לא חשבה להציע את עצמה אליו. בתוך חודש היא נקלטה בעבודה. כיום היא ממלאה תפקיד מקצועי בתנאי העסקה טובים בהרבה מאלה שהיא היתה יכולה לקבל באותו תפקיד אדמיניסטרטיבי. והמחלקה זכתה בעובדת מצויינת".

מזמני לקבוע במשרה אחרת

"במקרה אחר", מספרת ליזה, "היה לנו עובד זמני במשרת סטודנט. כשנתיים שלאחר שנקלט בתפקיד המוגדר לסטודנטים, הוא עמד לסיים את התואר, והתכוון לעזוב את החברה ולחפש עבודה בחברה אחרת, בתפקיד המתאים לבוגר תואר ראשון. באותה תקופה נפתחה בחטיבה אחרת, משרה לתפקיד מקצועי בתחום מאוד ספציפי שמאוד קשה להשיג בו מועמדים טובים.

"אותו סטודנט (שעמד לסיים את לימודיו) עשה עבודה טובה במשרת הסטודנט. הוא הוכיח עצמו כעובד מוכשר, מצויין, לומד מהר וכו, וחבל היה להפסיד אותו.

"הסתכלתי שוב על קורות החיים שהוא שלח לנו עם גיוסו לחברה, וראיתי שבצבא הוא עשה תפקיד מקצועי שיכול להתאים מאוד לאותה משרה שנפתחה, מה גם שהתואר הראשון שעשה רלוונטי לאותו תפקיד.

"שאלתי את המנהל הרלוונטי בחטיבה אם ירצה לשקול אותו כמועמד. הם ראיינו אותו והוא נקלט בחברה לעבודה קבועה, במשרה שנדרש בה הניסיון שהיה לו מהצבא והתואר הרלוונטי שעמד לסיים".

לכן, לפני שמזדרזים לשלוח תשובה שלילית למועמדים, כדאי לבדוק אם הם יכולים להתאים למשרות אחרות בחברה. משרות שהם כלל לא חשבו להציע את מועמדותם אליהן, אבל כמנהלי משאבי האנוש של החברה או כמנהלי הגיוס שלה, יש לכם את כל הנתונים הנדרשים כדי לדעת שאותם מועמדים יכולים להתאים למשרות אלה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה