שיתוף

אלא שתהליך כזה דורש מאמץ וסבלנות. כאשר עובד מגיש תלונה בארגון, מחלקת משאבי אנוש אחראית להתחיל חקירת משאבי אנוש כדי לגלות פרטים נוספים על התנהגות בלתי הולמת של עובדים כלפיו.

יש הכרח לרדת לעומק התלונה שכן כל תלונה כזאת עלולה להפוך לתביעה משפטית. לכן, יש להתייחס ברצינות רבה לחקירות משאבי אנוש בארגון, כדי להבטיח שההתנהגויות המזיקות ייפסקו באופן מיידי.

פעולה מהירה לבדיקת התלונה תמנע בעיות פנימיות לפני שהן יתפתחו באופן נרחב. זה גם ישפר את המוניטין של הארגון כמקום עבודה מצוין.

יש כמה קטגוריות של מצבים שמנהלי משאבי אנוש חייבים לחקור במקום העבודה: הטרדה, אפליה, בריאות ובטיחות, אתיקה והתנהגויות נקמניות.

ממחקר שנערך בארה"ב עולה, כי כ-44 אחוזים מהנשאלים חוו הטרדה בעבודה, אך רק מחציתם דיווחו על כך.

סוגי ההטרדה הנפוצים ביותר במקום העבודה הם מילוליים ופסיכולוגיים, כלומר, רכילות על מישהו או הפצת שקרים על עמיתים מסוימים לעבודה.

ההטרדות נמשכות גם במצבים של עבודה מהבית, בין אם באמצעות דואר אלקטרוני, פגישות וירטואליות או שיחות טלפון. בנוסף, עובדים יכולים לחוות צורות אחרות של הטרדה, כגון פיזית או מינית.

הוועדה לשוויון הזדמנויות בעבודה בארה"ב הגדירה אפליה כהתייחסות לאדם בצורה שונה, או בצורה רעה, בגלל גזעו, צבעו, דתו, מינו (כולל הריון, זהות מגדרית ונטייה מינית) , מוצאו, נכותו, גילו (גיל 40 ומעלה), מידע גנטי עליו או כל סיבה אחרת בין אם אמיתית או מדומיינת.

בהתאם לכך, כל חקירה במקום העבודה תהיה שונה מבחינת העובדות והנסיבות. עם זאת, על הארגון לפעול לפי הנחיות כלליות כדי לסייע בהפחתת נזקים ולהגן על יחסים חיוביים במקום העבודה.

חקירות משאבי אנוש ממלאות תפקיד חיוני בפתרון קונפליקטים בעבודה. ארגון חייב לקיים תהליך חקירה של משאבי אנוש לפני שמשהו מתרחש, כדי להבטיח לעובדים שאכפת לארגון מהרווחה שלהם ושהארגון שואף ליצור סביבת עבודה בטוחה לכולם.

כמו כן, חיוני להטמיע בקרב העובדים את ההבנה שעליהם להגיש תלונה רשמית או בלתי רשמית בארגון וללמד אותם איך לעשות זאת.

חקירות שנערכות כראוי יכולות לסייע בהגנה על האינטרסים של העסק על ידי זיהוי התנהגויות שגויות ותמיכה במעסיק שמקבל החלטה הוגנת, בלתי משוחדת ועל בסיס מידע.

לבסוף, היכולת לערוך חקירות יסודיות עוזרת לארגון להגן על עצמו מפני תביעות משפטיות כגון מצבי התפטרות בדין מפוטר ובעיות משפטיות אחרות.

כדי לנהל חקירה על ידי מנהל משאבי האנוש באופן שיגן על הארגון מפני תביעות משפטיות יש לוודא שמתקיימים 7 צעדים:

  1. לפעול באופן מיידי עם הגשת התלונה.
  2. לקבוע מי ינהל את החקירה ומי יקבל את ההחלטה בנושא, לאחר שמוודאים שמונו האנשים המוסמכים לכך.
  3. לתכנן את הליך החקירה.
  4. לשאול את השאלות הנכונות במהלך הראיונות שנערכים לצורך החקירה.
  5. לתעד את כל הממצאים שעולים בחקירה.
  6. לתקשר את תוצאות החקירה לגורמים הרלוונטיים שבסמכותם לפעול בנושא.
  7. למצוא את הדרך ליישם את מסקנות החקירה ואיך להתקדם מעבר לחקירה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה