שיתוף

אחת הסוגיות שטורדות כיום את מוחם של מנהלי משאבי אנוש ומנהלים בכירים בחברות היא, איך ישפיע המצב הכלכלי הנוכחי על היכולת לגייס עובדים ולשמר אותם.

ברקע מתחילים אמנם לראות פה ושם פיטורי עובדים או עצירת גיוסים, מדי פעם שומעים על חברה שנסגרה או העבירה פעילותה לחו"ל, ובכל זאת, השוק, כפי שמעידים מנהלי משאבי אנוש רבים, הוא עדיין שוק של עובדים.

כלומר, במצב של תעסוקה מלאה ומחסור בבעלי מיומנויות, ארגונים עדיין נלחמים על טלנטים מול ארגונים אחרים, עובדים ומועמדים עדיין דורשים שכר בסכומים שלארגונים הולך ונעשה קשה להיענות להם, ובמקרים רבים, עובדים צעירים עדיין לא נשארים בארגונים לאורך זמן.

לפני שארגון מנסה לגייס טלנטים חדשים, גם במקרים בהם החברה נכנסת לתחום חדש, יש לתת עדיפות לשימור עובדים קיימים, הכשרתם וקידומם לתפקידים חדשים שנפתחים.

אחד הסודות המאוד גלויים הוא שעובדים צעירים, מבני דורות המילניום וה-Z, רוצים להיות מעורבים בקבת ההחלטות לגבי המשימות המוטלות עליהם, רוצים שיקשיבו לדעתם ורוצים לדעת מהן הסיבות והמניעים להטלת המשימות שמוטלות עליהם.

הימים בהם – לגבי רוב העובדים – המרכיב החשוב ביותר בעבודתם היה השכר וההטבות שוות הכסף שקיבלו, חלפו עברו.

אין ספק שעובדים מדור ה-Y וה-Z עובדים עבור משכורת והטבות, אבל הם גם רוצים לבצע משימות שיש להן מטרות גדולות יותר מהמרחב הפרטי המצומצם שלהם עצמם והם רוצים לדעת איך המשימות שהם מבצעים, תורמות לארגון כולו וגם להם עצמם.

ממחקר שבוצע לפני כשנתיים על ידי לינקדאין עולה, כי קרוב ל-50 אחוזים מהעובדים יהיו מוכנים לוותר על אחוז מסויים משכרם ולהמשיך בתפקיד הנוכחי שלהם, כל עוד התפקיד מעניק להם תחושה שהם מבצעים משבו חשוב.

כלומר, העובדים כיום רוצים להיות בטוחים שלשעות שהם משקיעים בעבודה יש ערך, ושהעבודה שהם מבצעים היא בעלת חשיבות ויש לה השפעה.

בארגונים בהם העובדים לא מרגישים שהם תורמים למטרה גדולה יותר, הם מאבדים גם את העניין בעבודה וגם את תחושת המחוברות שלהם לארגון וההזדהות שלהם איתו.

וכעת כבר לא מדובר רק בעובדים צעירים. זה כבר כמה שנים שהמגמה הזאת קיימת בקרב כל שכבות העובדים.

כלומר, עבור רוב העובדים כיום, אין די בעבודה רק עבור משכורת. העובדים רוצים להרגיש שהם תורמים לארגון.

מחקרים שבוצעו בנושא משאבי אנוש מצביעים על כך שעובדים שיש להם תחושה של מטרה ותחושה שהם עושים משהו שתורם לארגון, הם גם העובדים בעלי המוטיבציה הגבוהה יותר, הם מייצרים פרודוקטיביות טובה יותר, המורל שלהם גבוה יותר ושביעות הרצון הכוללת שלהם מהעבודה, גבוהה יותר.

עוד עולה מהמחקרים, כי עובדים שהם מונעי מטרה, הם בעלי סיכוי הגבוה בכ-30% להיות שחקני נשמה בארגון.

לאור העובדה שהפרודוקטיביות של הארגון והתוצאות העסקיות שלו תלויים במידה רבה מאוד בעובדים וברמת המוטיבציה שלהם, כדאי, ראוי ומומלץ ללכת לקראתם ולהקשיב לשאיפותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה