כיצד ניתן לנצל את פוטנציאל הגיוס שטמון בלינקדאין?

כיצד ניתן לנצל את פוטנציאל הגיוס שטמון בלינקדאין?

האם אתם מודעים לכל מה שלינקדאין מציעה לכם בתחום גיוס עובדים והאם אתם מסוגלים לנצל את כל היתרונות הללו בתהליך הגיוס שלכם?

שיתוף

הרשת החברתית-עסקית לינקדאין החלה לפעול ב-2003 כתגובה מקצועית ל-MySpace. תוך שלוש השנים הראשונות נאספו ברשת 20 מיליון משתמשים וב-2011 מספרם הגיע ל-33 מיליון. במרוצת ארבע השנים האחרונות לינקדאין צברה 347 מיליון משתמשים מ-200 מדינות והיא אתר הנטוורקינג המקצועי הגדול בעולם. "בהשקעה של מעט זמן ומאמץ בלינקדאין, תוכלו לשדרג את פעולות הגיוס שלכם", כך גורסת קרולין אולריך מאתר משאבי אנוש Workplace Insight. לאולריך יש כמה טיפים למיצוי הפוטנציאל של לינקדאין עבור מגייסים.

• התחילו עם פרופיל מצוין! השקיעו זמן בניסוח כותרת טובה ופסקת פתיחה שיעזרו לאנשים להבין מי אתם ומה אתם עושים. אל תחששו להבליט תמונות, סרטונים מצגות, כישורים, המלצות, תעודות ורישיונות שיבליטו יבדלו אתכם. זה יגרום לכם להיראות אמינים יותר, ובהמשך גם נגישים יותר.

• הרחיבו את הקשרים שלכם! אל תתביישו לבקש הזמנות מאנשים שפגשתם ולפעמים אפילו מאלה שטרם פגשתם. ככל שיש לכם יותר קשרים, כך יותר משתמשים יוכלו לראות אתכם ברשתות הקשרים מדרגה שנייה ושלישית שלהם. קבעו לעצמכם מטרה להתחבר לאנשים ששמעתם עליהם או פגשתם באירועים, קורסים וכנסים.

• פרסמו לעתים קרובות! האם משהו מעניין קורה בחברה שלכם או במשרד שלכם? פרסמו זאת! לאחר שבניתם את הקשרים ברשת שלכם, השתמשו בכל הקשרים ופרסמו תכנים שקשורים אליכם, אל המקצוע שלכם ואל החברה שלכם. ודאו שאתם מפרסמים גם משרות בדף שלכם והדגישו את הסיבות שבגללן אתם אוהבים את הארגון ואת העבודה שלכם. לעולם על תפחיתו בחשיבות כוחה של המדיה החברתית. אם אתם כל הזמן מפרסמים למה אתם אוהבים את העבודה שלכם, האופן שבו המקושרים שלכם יתפסו את הארגון שלכם יהיה בהתאם. אפילו מקושרים שאינם מחפשים תפקיד חדש באופן פעיל עשויים להתעניין, לכן אל תחששו להציב בפניהם את המשרה.

• מנפו את הקשרים שלכם! שלחו הודעות (notes) אל מקושרים שלכם שעשויים להתאים למשרות שנפתחות אצלכם. אולם ודאו שאינכם הופכים לאגרסיביים מדי. אף אחד לא אוהב שמנדנדים לו ואתם לא רוצים שהמסרים שלכם ייתפסו כמו דואר זבל. שמירה על קשר מהסוג הזה תשאיר אתכם מעודכנים מול המקושרים שלכם וזהו גם כלי שיווי חינמי מצוין.

רשת לינקדאין היא כמובן לא כלי הגיוס היחידי ולא תמיד כדאי להסתמך עליה באופן בלעדי, אבל היא יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכסף וניתן לשלבה עם אמצעים כמו הפניות של מועסקים ופרסומים באתרים אחרים, למשל כדי להצליב מידע וללמוד יותר על מועמדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה