5 דרכים להפחית את הסטרס אצל העובדים

5 דרכים להפחית את הסטרס אצל העובדים

לחץ יתר מתמשך שממנו סובלים העובדים הוא מצב שיש בו מפסידים בלבד. ודאו שזה לא קורה אצלכם

שיתוף
לחץ בעבודה

לחץ בעבודה

כולם כבר יודעים שבעוד לחץ נקודתי ותכליתי עשוי להועיל בקידום פרויקטים, סטרס מתמשך פוגע בעובדים ובשורה התחתונה של העסק. תפקידם של מנהלים ושאל אנשי משאבי אנוש לוודא שהמועסקים אינם עובדים תחת לחץ מוגזם ומתמשך ושאינם נשחקים. אתר humanresourcesonline.net מציע כמה דרכים להפחית את הלחץ שמעיק על העובדים.

זהו מתי אתם מעמיסים יותר מדי על העובדים
על פי דוח של CareerCast, אנשי יחסי ציבור נמצאים במקום השישי ברשימת המקצועות המעיקים ביותר (מעניין שהדוח פורסם בדיוק כשהתחילה הסערה סביב איש יחסי הציבור רני רהב. אולי המקצוע היה מתמקם גבוה יותר ברשימה השחורה אילו כללו אותו בסקר). זהו שיפור בהשוואה למה שהיה לפני כמה שנים, אז אנשי היח"צ היו במקום השני ברשימת הלחץ. בשנה שעברה התפרסמו בתקשורת העולמית כמה מקרים של אנשי יח"צ צעירים שנפטרו בנסיבות טראגיות, למשל מיטה דיראן, קופירייטרית בת 24 מאינדונזיה, שנפטרה לאחר 30 שעות עבודה רצופות. היא צייצה בטוויטר "30 שעות עבודה ועדיין ממשיכה בכל הכוח". היא שקעה לקומה ונפטרה מכשל לבבי. 30 שעות עבודה ויותר זה כמובן מקרה קיצוני (אבל לא בלתי אפשרי, למשל אם אתם אנשי צוות רפואי), אך גם יום עבודה שבאופן קבוע משתרע על פני יותר מתשע שעות הוא מוגזם.

איך עושים זאת? שמים לב מתי סימני אזהרה של שחיקה מופיעים. הם כוללים שינוי בגישה, יותר הפסקות ופחות איכות. שבו עם העובדים שלכם ובדקו כיצד אצתם יכולים לעזור להם להתמודד טוב יותר עם המשימות שלהם.

ודאו שיש להם לאן להתקדם
יש קשר בין סטרס לבין התחושה שאתם נשארים באותו תפקיד ועם אותו שכר זמן ארוך מדי. עובדים שמרגישים שאינם מתקדמים לשום מקום בחברה יפתחו גישה שלילית כלפי עבודתם. איך עושים זאת? הכינו תוכניות ברורות להתקדמות בקריירה לכל אנשי הצוות. ודאו שהם מבינים לאן הם עשויים להתקדם, אילו צעדים נדרשים לשם כך ומה אתם מצפים מהם שיעשו כדי שזה יקרה.

עודדו אותם לנוח מספיק ולקחת ימי חופש
יש עובדים שמתקשים ליצור איזון בין עבודה לבין חיים פרטיים, בעיקר כאשר התרבות הארגונית ותרבות העבודה בכלל אינה מעודדת מנוחה מרובה. ודאו שהם שומעים אתכם כאשר אתם אומרים "לכן הביתה!" או "צאו לחופשה!". עובדים עם חסכי שינה וחופש הם עובדים גרועים לעסקים.
איך עושים זאת? אם טרם עשיתם זאת, הציעו הסדרי עבודה גמישים, נסו לחשוב על דרכים נוספות שבהן תוכלו לתת לעובדים שלכם הפסקה. יש חברות שקבעו "שעות בית" בימים מסוימים, אז המשרד מתרוקן, ויש חברות שנותנות ימי "בריאות נפשית" אד-הוק כאשר עובדים צריכים להשלים שעות שינה.

ודאו שיש להם עם מי לדבר
זה יכול להיות מנהל, מישהו במחלקת משאבי האנוש, חבר בצוות או מישהו אחר. בכל מקרה אתם צריכים למצוא את הדרך לשמוע מה מטריד את העובדים והיכן מצויות הבעיות שמפריעות להם. למדו מהן הסיבות שגורמות לרמות הסטרס העולות של העובדים. האם הסיבה קשורה לעבודה או למשהו בבית? האם הם מוטרדים מכך שלא ישיגו את היעדים שנקבעו להם? האם הם סובלים מבריונות במקום העבודה?
איך עושים זאת? אם אינכם עושים זאת עדיין, נסו לקיים פגישות של אחד על אחד עם אנשי מפתח בצוותים כדי לוודא שהאצבע שלכם על הדופק ואתם מודעים לכל בעיה במקום העבודה. לאחר מכן תוכלו למצוא דרך לטפל בה.

אל תעמיסו עבודה על אנשים שחוזרים למשרד
אם עובדים הגיעו לסף השחיקה, ודאו שאתם עוזרים להם לחזור למקום העבודה לאחר שלקחו חופש של כמה ימים. אם יחכו להם ערימות של משימות על השולחן, זה רק יצית מחדש את אותה חרדה שממנה סבלו בפעם הקודמת.
איך עושים זאת? חופשה טובה יכולה לחולל פלאים במצבם של העובדים, ועדיין אפשר לתת להם יום-יומיים להסתגל מחדש לשגרה. עקבו אחר מצבם כדי לראות איך הם מסתדרים ושמרו על קווי תקשורת פתוחים ביניכם על מנת למנוע קריסות חוזרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה