שיתוף

ארגונים משקיעים רבות בקבלת האנשים הנכונים בגיוס, אבל אז הם לא מכניסים אותם למים בהדרגה, הם לא מאמנים אותם כראוי כדי לתמוך בהצלחתם ולמעשה "מבזבזים" את הכישרון העתידי.

האסטרטגיה של לטבוע או לשחות על פיה העובדים החדשים מתחילים לעבוד ללא הדרכה או סיוע רלוונטי, גורמת להם פעמים רבות "לטבוע" בים האינפורמציה והטכנולוגיה בחברה. הם עשויים לעזוב די מהר בשל כך ואז הארגון איבד את פוטנציאל הכישרונות שלו. בנוסף, כל המשאבים ועלויות הגיוס מושלכים לפח.

מחקרים מראים כי תחילתו של העובד בחברה היא חלק קריטי מחוויית העובד הכוללת המשפיעה על שימור העובד, הביצועים והפרודוקטיביות. שאלו את עצמכם, כמה מתחלופת העובדים השנתית בחברה ובעיות הביצועים ניתן היה למנוע, לו שילבתם את העובדים החדשים בהדרגה ותוך כדי ליווי והכשרה אופטימליים.

ההבדל בין אוריינטציה והתאקלמות

אוריינטציה מתרחשת ביום או ביומיים הראשונים. ההתאקלמות של העובד בחברה מתרחשת בין 30-60 הימים הראשונים, עד שלמעשה אתה מקבל עובד מיומן שיודע את תפקידו ויכול לעבוד באופן עצמאי.

כיצד מבצעים חווית קליטת עובד חיובית?

יש לשאול – האם לעובדים החדשים שלכם יש למלא הרבה ניירת, ובכך להפוך את הניירת לעדיפות?

האם אתם עוברים איתם על כללי החברה , מה שמרמז כי הכללים הם בראש סדר העדיפויות שלכם?

האם אתם מצפים מהעובדים החדשים להתחיל לעבוד כבר ביום בראשון שלהם, מה שמציין כי השלמת המשימות היא העדיפות החשובה ביותר?

לחילופין, האם אתם מספקים רושם ראשוני נהדר שמתמקד בדברים הנכונים, כגון החדרת המותג, התרבות והלקוחות שלך?

מה הם הדברים הנכונים שיש לספק לעובד ביום הראשון? הדבר הראשון שחשוב הוא להציג את המותג. באופן ספציפי. הכוונה היא למה שהחברה עושה, את מי היא משרתת ומה הופך את העסק שלכם ייחודי. חשוב לערב את צוות השיווק שלכם בסקירה זו, אשר צריך לעורר את הצוות החדש שלך לגבי המותג.

חשוב לספק שיעור היסטוריה על החברה, הדגשת עובדות מפתח, בעלות, ומנהלי מפתח. זו הזדמנות מצוינת לערב את הבעלים או בכירים בחברה שיגדירו את הבמה לאנשים החדשים. כך בעצם עובדים חדשים מתחילים להגדיר את תחושת השייכות ואת תפקידם ולאן החברה הולכת.

לאחר מכן, יש להציג את הלקוחות שלכם מה הציפיות שלהם מהחברה ומהצוות. אחרי הכל, עבור רוב הארגונים, שירות הלקוחות הוא בראש סדר העדיפויות.

לבסוף, ודאו שאתם מספקים מבוא מפורט לערכים של החברה. ערכים צריכים להגדיר את האופן שבו העובדים פועלים ומתקשרים זה עם זה, עם לקוחותיהם, עם הקהילה ועם החברה עצמה. אלו הדברים שעובדים צריכים לקבל ביום הראשון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה