שיתוף

עובדים רבים שניתנה להם האפשרות לעבוד מהבית ובנוסף גם ניתנה להם גמישות מלאה בעבודה, לרבות האפשרות לעבוד בשעות שהן המתאימות ביותר לפרודוקטיביות שלהם, הם עובדים שהשקיעו את מיטב ומירב המאמצים בעבודתם, כך עולה מכמה מחקרים שנערכו בארה"ב ובכמה מדינות נוספות.

יש יתרונות רבים נוספים הנובעים מהאפשרות לעבוד מהבית, כמו למשל איזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים.

כל אלה מאפשרים להפחית משמעותית את שחיקת העובדים ולכן להעלות את רמת הפרודוקטיביות שלהם.

נושא השחיקה הוא אחד הגורמים המרכזיים לאובדן תפוקה ולכן יש חשיבות רבה לכך שמנהלי משאבי האנוש ילמדו את הסימנים המקדימים של השחיקה כדי לעצור בזמן את התגברותה.

מנהל משאבי אנוש שיצליח לזהות אצל העובדים, את הסימנים שמעידים על התחלת השחיקה יוכל לנקוט צעדים כדי לעזור לאותם עובדים, להציע שינויים מתאימים שיפחיתו את רמות הלחץ שלהם, ויגרמו להם להרגיש שהם מוערכים ושרואים אותם.

כל עוד מנהל משאבי האנוש יצליח לזהות את סימני השחיקה בזמן שהיא מתחילה, הוא יוכל לשמר טוב יותר את הטלנטים החשובים של הארגון ולשמור על רמות פרודוקטיביות יציבות.

בין סימני השחיקה ניתן למנות דיכאון, תשישות, שימוש מוגבר בחופשות מחלה וטעויות המובילות לביקורות גרועות של לקוחות.

במקביל, ניתן להשתמש בכלים לניטור רמות הפרודוקטיביות. ניטור זה הוא חיוני כדי להבטיח שהארגון ירוויח מול העלויות.

ככל שרמת הפרודוקטיביות גבוהה יותר, כך העלויות נוטות להיות נמוכות יותר, והרווח גדול יותר.

ניתן להשתמש בכלי ניטור פרודוקטיביות כדי לאמוד כמה משימות מצליח לבצע כל עובד בכל יום. כדאי לשים לב במיוחד לעובדים שמשיגים ביצועים הרבה מעל או מתחת לממוצע, וכדאי לבדוק אותם כדי לראות איך ניתן לעזור להם.

ברגע שמאתרים עובדים שמגיעים להרבה פחות הישגים מהמצופה, יש לבדוק אם הם מתמודדים עם בעיה אישית או מקצועית.

מנגד, עובדים שהביצועים הם בדרך כלל הרבה מעבר לציפיות, עשויים להיות עובדים שפשוט מצטיינים בתחומם, אבל בה בעת, יתכן שהם נמצאים על סף שחיקה.

בשני המצבים יש אפשרות לנקוט בפעולות כדי לטפל בעובדים הללו ולהבטיח שהם מקבלים מענה לכל הצרכים שלהם.

גורם נוסף שיכול להפחית שחיקה ולעודד מוטיבציה הוא תמריצים. הענקת תמריצים אמנם אינה מפחיתה את מספר המשימות שמוטל על העובדים לבצע, אבל היא עשויה לגרום להם להרגיש מוערכים בזמן שהם מבצעים את אותן משימות.

לדוגמה, אם יש צורך שעובד ישקיע עוד שעות בכל יום כדי להשלים פרויקט בזמן, אפשר להציע לו – בנוסף לגמול עבור שעות נוספות – גם סוף שבוע ארוך או כמה ימי חופשה לאחר תום הפרויקט.

במילים אחרות, כדאי לפצות את העובדים בהטבות, בכל פעם שמציבים להם דרישות נוספות. כל עוד לא מציעים להם צ'ופרים על השקעה עודפת, הם עלולים להפוך ממורמרים, שחוקים ואף לרצות לעזוב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה