לוח דרושים: ראיתם איך המודעה נראית?

לוח דרושים: ראיתם איך המודעה נראית?

ככל שהניסיון שלנו כמגייסי עובדים צובר קילומטראז', כך אנו רוצים להוסיף רק עוד שורה אחת במודעת הדרושים. יחד עם זאת, פירוט רב מידי יכול להבריח מועמדים מתאימים. לוח דרושים בזווית אחרת

שיתוף

לוח דרושים

הן יכולות להיות קצרות וקולעות, מפורטות במידה, והן יכולות להיות ארוכות, מייגעות ופשוט מיותרות. מודעות בלוח הדרושים הן כלי המשמש את מגייסי העובדים כבמה לכקריאה למועמדים מתאימים למשרות הפתוחות.

מומלץ להשקיע מחשבה במה צריך להופיע במודעת הדרושים שלנו, ויש מספר דרכים לעשות זאת עליהן נפרט בהמשך המאמר.
יחד עם זאת, אסור לשכוח כי אינטואיציה, אותה תכונה שמעניקה לנו ידע או תובנה על סמך מחשבה או הרגשה אישית בלבד, היא דבר המלווה אותנו לאורך הקריירה ולאורך החיים האישיים. לעתים אנו חושבים שמאחר שהאינטואיציה לא מבוססת במקומות חיצוניים וכתובים, עדיף להזיז אותה הצידה, לומר לה שלא תפריע, ושתחזור אולי מאוחר יותר. אך לפעמים כאשר מחליטים לחזור אליה ולהאחז בה – כבר מאוחר מדי. "אמרתי לך", היא מצחקקת בפנינו ונעלמת עד לפעם הבאה.

למה אנחנו מתכוונים? עודף מידע במודעות הדרושים וליתר דיוק – עודף דרישות המפורסמות במודעות, עשויות ליצור אנטי אצל המועמד ולמנוע ממנו לשלוח קורות חיים. ולא מדובר רק במועמדים שאינם מתאימים. מספיק שמועמד יפגוש במודעה בשלל תכונות אישיות הנדרשות, הוא יחל להתחבט עם עצמו:אני באמת מצד אחד "שירותי ברמה גבוהה מאוד", "מסוגל לקבל מרות ומצד שני אסטרטיבי אך באופן מתון"? האם אני באמת "בשל"? האם אני "בעל מאור פנים טבעי"?
כל זה אינו משל ולא חלום, אלה דוגמאות אמיתיות שנלקחו ממודעות דרושים חיות וקיימות כאור בצהריים. מאור פנים טבעי כחלק מדרישות החובה? כל מה שנותר הוא לנחש, בצער, מה עבר על אותה חברה בעניין גיוס עובדים (לא מתאימים), עד אותו רגע שבו החליטה לעלות את הדרישה הזו על הכתב.

לאור שיחות ועדכונים מכתבינו בשטח – שלושה מחפשי עבודה – קבלו שלוש עצות מרכזיות לחיבור מודעת דרושים מנצחת:

1. היו מקוריים, אך במידה. מומלץ לשבות את עינו של המועמד ולצאת מהבנאליות של "לחברה דינאמית דרוש/ה", "יכולת עבודה תחת לחץ" ו"ראש גדול". איזה תפקיד מאפשר כיום לעשות את העבודה בניחותא? לאיזה תפקיד לא נדרש כיום ראש גדול? האם תקבלו מועמד שיודה כי הוא ראש קטן? במקום זאת, צרפו למודעה סרטון וידאו על העבודה בחברה, או חברו כותרת מעניינת החושפת את אחד מתנאי העבודה (רכב צמוד/ שכר).

2. פזרו עמימות, אך יחד עם זאת גם השאירו קצת מקום לדימיון. כתבו את המודעה באורך סביר, מאחר שלא אתם ולא המועמד תוכלו להמחיש ולחוש את העבודה בארגון. מידה מתונה של כמות המידע אודות התפקיד והדרישות יכולות להשאיר פתח קטן ונחמד של סקרנות, תכונה בפני עצמה הנדרשת כיום בלא מעט תפקידים בשוק העבודה. פירוט נרחב מדי של תכונות אנושיות שתרצו שיופיעו אצל כל עובד באשר הוא בארגונכם – הנו מיותר וגורם להרמת גבה אצל הקוראים.

3. אל תזלזלו באינטואיציה שלכם. ישנן תכונות שאפשר בקלות לזהות אצל מועמד. למרות שאין כמו מראה עיניים, הכינו מספר שאלות לראיון הטלפוני שיכוונו אתכם לנקודות התורפה של המשרה ולהחלטה האם באמת לזמן את המועמד לראיון עבודה או לא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה