שיתוף

ככל ששוק העבודה יתקדם לעבר יציאה מהמשבר, כך יגבר הצורך ביצירה מחדש של מקומות העבודה כסביבת עבודה ידידותית.

סביבת העבודה צריכה להיות ידידותית גם כאשר חלק ניכר מהעובדים ימשיכו לעבוד מביתם, חלק אחר יעבדו באופן משולב מהבית ומהמשרד ויהיו עובדים שיעדיפו להגיע למשרד.

בנוסף להחזרת העובדים לעבודה שגרתית, יש צורך להגדיר יעדים לשנת 2021. האלמנטים הבסיסיים של ההעסקה הם אמנם קבועים, אבל מנהלי משאבי אנוש צריכים לבדוק איך הכי נכון להתאים לכל עובד את תנאי ההעסקה.

אחד המרכיבים של העסקת עובדים הוא המעבר למערכות דיגיטליות כאשר כל התקשורת בין העובדים ובינם לבין המנהלים, מתבצעת באמצעות הווידאו.

כדי לבנות מקום עבודה פרודוקטיבי שהינו מוכוון צמיחה יש להעריך ולשכלל את חווית העובד, כדי להבטיח שהחווית העובדים מתמרצת את עובדים ומאיצה ביצועים.

בין השאר יש לבדוק באיזו מידה חוויות קליטת העובדים החדשים מסייעת לעובדים לבנות מערכות יחסים פנימיות משגשגות.

ככל ששוק העבודה יצא מהמשבר כך יזקקו הארגונים לעובדים חדשים. לאור המהפיכה שעבר עולם העבודה במהלך המשבר, הליך הגיוס צפויים להיות דיגיטלי לכל אורכו, או לפחות ברובו המכריע, וכך גם שגרת העבודה – גם לאחר תום המשבר.

המשמעות היא בין השאר, שפרסום המשרות יעבור כמעט לחלוטין לאמצעים דיגיטלים, בהם פורומים, לוחות דיגיטלים ובעיקר ברשתות החברתיות ובשיטת חבר מביא חבר.

ממחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-70% ממנהלי הגיוס בארה"ב אומרים כי הם גייסו בהצלחה טלנטים חדשים באמצעות הרשתות החברתיות.

הערוצים הנכונים ברשתות החברתיות יכולים לספק יתרונות רבים לצוות הגיוס. בין השאר, ניתן ליצור ברשתות החברתיות מודעות הממוקדות בטלנטים ובעלי המיומנויות המתאימים ביותר לחברה.

יתרון נוסף שטמון בפרסום מודעות ברשתות החברתיות הוא בכך שאנשים יכולים לחלוק במהירות מידע עם חבריהם.

למעשה, הרשתות החברתיות הן אמצעי מצויין לאיתור עובדים חדשים המתאימים לארגון ולתפקיד, בין השאר משום שהחברה יכולה להשתמש בפרופיל שלה כדי למשוך את תשומת לבם של מועמדים נוספים, וכדי להציג את החברה.

בינה מלאכותית לגיוס עובדים בצורה חכמה:

שימוש בבינה מלאכותית בהליך המיון הוא שיטה מצויינת לסינון קורות חיים ופניות של מחפשי עבודה במהירות שלא היתה מוכרת עד כה.

מערכות בינה מלאכותית יכולות לחפש את המועמדים התאימים ביותר על פי תכונות או מילות מפתח ספציפיות בנושאים בחשובים לארגון.

מערכות המבוססות על בינה מלאכותית יכולות גם לעקוב אחר אחוזי ההצלחה של ראיונות העבודה שבוצעו בארגון ולתת למנהלי משאבי האנוש עצות כיצד לשפר את תהליך הקליטה של עובדים חדשים.

מערכות הבינה המלאכותית יכולות גם לגלות מדוע אנשים מסרבים להצעות העבודה של הארגון במקרים בהם הארגון הוא זה שיזם את הפנייה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה