כ-100 עובדים ישראלים פוטרו מקוואלקום

כ-100 עובדים ישראלים פוטרו מקוואלקום

לפני קרוב לחודשיים הודיעה קוואלקום כי בכוונתה לפטר כ-4,500 עובדים מרחבי העולם, במסגרת שינוי ארגוני בהיקף נרחב | בקרוב: כ-30 אלף מפוטרים ב-HP העולמית

שיתוף
פיטורים Photo by stockimages

קוואלקום, יצרנית שבבי הסלולר האמריקאית, פיטרה במהלך השבועות האחרונים כ-100 מתוך כ-450 עובדים המועסקים בישראל – כך על פי דיווח של Ynet. זאת, כעשרה חודשים לאחר שהחברה סגרה את מרכז הפיתוח שלהם בבית שמש שהעסיק בזמנו כ-50 עובדים.

אבטלה Photo by winnond

לפני קרוב לחודשיים הודיעה קוואלקום כי בכוונתה לפטר כ-15% מעובדיה, כלומר כ-4,500 עובדים מרחבי העולם, במסגרת שינוי ארגוני בהיקף נרחב שבמסגרתו צפויה להפוך חטיבת השבבים שלה לחברה נפרדת.

בזמנו לא היה ברור אם הפיטורים יגיעו גם לישראל, אולם עד לכניסת החג התבשרו עובדים רבים על סיום העסקתם בחברה, רובם מחטיבה שבעבר היתה חלק מחברת צורן הישראלית, חברת חומרה ישראלית שעסקה בפיתוח שבבים למוצרי אלקטרוניקה בידורית ונרכשה על ידי קוואלקום.

נזכיר כי בסוף אוגוסט השנה סיימה אינטל מהלך גיוסים של כ-80 ממפוטרי מארוול ו-55 ממפוטרי AMD, שכן פיטורים בהיקף כה נרחב הנם הזדמנות עבור חברות מתחרות לקלוט עובדים איכותיים שלולא הפיטורים היו ממשיכים בתפקידם בהצלחה.

ובתוך כך, HP הודיעה אתמול (ג') על פיטורים המוניים של כ-30 אלף עובדים, לאחר שכבר פיטרה החברה כ-38 אלף עובדים במסגרת רה-ארגון בחברה. החברה צופה כי מהלך זה חותם שרשרת פעילות ארוכה שנעשתה במהלך השנים האחרונות במטרה לצמצם עלויות ולייעל תהליכים, וכך לא יהיה צורך בשינויים מבניים נוספים בחברה. עם זאת, טרם ידועה השפעתו של מהלך זה על עובדי HP בישראל. 

יצוין כי לפני ימים ספורים נודע כי בכוונת דויטשה בנק הגרמני לפטר כ-23 אלף עובדים, המהווים כרבע מכלל העובדים, במסגרת רה-ארגון ברשת הבנקים הגדולה בגרמניה. 

כנס מקורות הגיוס של HRus בשיתוף HRD יתקיים ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לתכנית הכנס לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה