כיצד לשפר את היצירתיות בארגון

כיצד לשפר את היצירתיות בארגון

אוזניות שמפרידות בינינו לבין העולם מפריעות לקלוט גירויים ולהתמלא בהשראה, ובסופו של דבר מביאות לייבוש מעיין היצירתיות.

שיתוף
שיפור היצירתיות בארגון

אומרים שתקופת השיא של קריירה יצירתית נמשכת רק עשר שנים. לאחר מכן מעיין הרעיונות מתחיל להתייבש ואיתו גם המוטיבציה לחשוב מחוץ לקופסה. איך ניתן להאריך את הפוטנציאל היצירתי ל-20, 30 ואפילו 50 שנים? טאנר כריסטנסן מ-99U עונה על השאלה באמצעות כתבה שפורסמה ב- Wired UK ובעצם מסתכמת בשלוש מילים: הסירו את האוזניות.

מחבר הכתבה ג'ון הגרטי הסביר: "הסירו את האוזניות. ההשראה נמצאת בכל מקום – אתם פשוט צריכים לשמוע אותה. אם אתם מקבלים את ההנחה שאנשים יצירתיים הם 'מוליכים' – הם סופגים את כל סוגי הגירויים, המחשבות והרעיונות והם מפרשים אותם מחדש ושולחים אותם בחזרה אל העולם כפיסות של השראה – אז מובן מאליו שככל שאתם שומעים, מתחברים ומקשרים דברים זה לזה, כך עבודתכם תהיה מעניינת יותר."

הגרטי מוסיף: "ככל שאתם נשארים מחוברים ומגורים יותר, כך עבודתכם תהיה רלוונטית יותר. כאשר אתם מהלכים בפקעת גולם דיגיטלית אתם מרחיקים מעצמכם את העולם; אנשים יצירתיים במיוחד מקרבים אליהם את העולם כל הזמן. אתם צריכים להזין את הנשמה ואץ הדמיון שלכם."

אל תחסמו את העולם

כריסטנסן מציין שאוזניות, בין אם ממשיות ובין אם סמליות, חוסמות את הגירויים שמחזיקים אותנו מלאי השראה ויצירתיים. בזמן שחסימת העולם והתמקדות בעבודה שלנו מאפשרות להספיק יותר, הן גם מפריעות ליכולת שלנו לקבל קלט חדש ולהשתמש בעולם הסובב אותנו כדי להפיק עוד רעיונות יצירתיים.

הרעיון שאותו הוא מציג הוא כי חשיפה מוגברת לגירויים ופתיחות לעולם החיצוני לנו מחזקים ומשמרים את יכולת היצירתיות האינדיבידואלית. אם יוצר חשוף לשמוע ביקורת, מקשיב לנעשה בסביבתו הקרובה (לעמיתיו, לספקים וללקוחות), צורך תוכן והשראה מתחומים קרובים ואף רחוקים מתחום עיסוקו – כולם יכולים להקרין על עבודתו ולהוות לו השראה לפרץ היצירתיות הבא.

הגרטי מסביר כי הסרת האוזניות אינה הדרך היחידה לחזק (וגם להאריך) את משך הקריירה היצירתית. אם אתם רוצים קריירה ארוכה ופורה כיוצרים, אתם צריכים להימנע מציניות ומיכולתה לחתור תחת האמונה שלכם בעבודתכם. חשוב גם להתערבב עם היוצרים הטובים ביותר בסביבתנו ולא להסתיר את העבודות ואת הרעיונות שלנו.

מה זה אומר עבור מנהלי משאבי אנוש

מעבר ליישום אישי של ההמלצות במטרה לשפר את היכולות האישיות ולהעצים את היצירתיות האישית שלכם כמנהלים לכל דבר ועניין, על מנהלי משאבי אנוש, באופן ספציפי, מוטלת גם האחריות ליצור סביבת עבודה אשר תעודד יצירתיות של כלל העובדים.

תוכלו לעשות זאת באמצעות הסרת המחסומים שמונעים תקשורת בריאה בין העובדים, על ידי עידוד הקשר בין המחלקות השונות במטרה לשתף ולחלוק מהידע הייחודי הנצבר בכל אחת מהן וע"י פתיחת הארגון לקליטת ידע ויצירתיות מבחוץ.

רעיון זה אינו בגדר האבסורד והוא מסתמך, בין השאר, גם על מחקרים שפורסמו המראים את הקשר ישיר בין רעש מתון ליצירתיות – ללא קשר ל'תוכן' הרעש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה