כיצד לסייע לעובדים עם הפרעות חרדה

כיצד לסייע לעובדים עם הפרעות חרדה

לדיכאון וחרדה יכולים להיות השפעה שלילית משמעותית על מקום העבודה

שיתוף
עובדים עם הפרעות חרדה

השפעות החרדה כוללות ירידה בתפוקה, דחיינות, קשיים עם זיכרון ולמידה, היעדרויות מהעבודה ועוד הרבה יותר.

לעתים קרובות מנהלים מתעלמים מהסממנים הברורים של עובדים עם בעיות אלו, בשל החשש להתעמת איתם או בשל החוסר בכלים וידע כיצד להתמודד.

על פי האגודה לחרדה ודיכאון של אמריקה – Anxiety and Depression Association of America, כמעט מחצית מאנשים שאובחנו עם דיכאון אובחנו גם עם הפרעת חרדה.

בנוסף, מחקר שנערך לאחרונה מבית הספר לעסקים של הרווארד ובית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת סטנפורד, קשר לחצים הקשורים ללחץ במקום העבודה לעליה של 180 מיליארד דולר בעלויות הבריאות. עם מספרים גבוהים כאלו, אין ספק כי החרדה הקשורה למקום העבודה היא בעיה משמעותית ומשפיעה הן על השורה התחתונה של הארגון, וחשוב יותר – על בריאותם ורווחתם של העובדים.

תסמיני חרדה לעומת הפרעות חרדה

חשוב להבין שיש הבדל בין עובד שפשוט חווה סימפטומים של חרדה לבין עובד שסובל מהפרעת חרדה. רוב העובדים, אם לא כולם, חשים ברמות שונות של חרדה בחוויות היומיומיות שלהם במקום העבודה. כל מי שהיה אי פעם תחת דד ליין של הגשת פרויקט והתקרב למועד האחרון, חש את המתח. קצת מתח יכול אפילו מניע וטוב עבור הפרודוקטיביות של העובדים, אך רק עד לנקודה מסוימת. כאשר העובד חש יותר מדי מתח או חרדה מוגזמת זה מוביל לירידה בתפוקה, ובנקודה מסוימת עלול להשבית אותו.

ברמה הבסיסית ביותר, עובדים עם הפרעות חרדה לעתים קרובות נמנעים ממשימות נוספות, אינטראקציה חברתית ותשומת לב של אחרים. חלקם מבקשים משוב או מידע מרגיע מהמנהלים שלהם, הרבה יותר מאשר עובדים אחרים. עובדים רבים החווים הפרעות חרדה מרגישים כאילו הם כבר נמצאים בגבול שלהם מבחינת היכולת לסבול מתח, והם מתקשים לעמוד בפני שינויים נוספים או לחצים אשר רוב האנשים חשים במהלך חיי היום יום במקום העבודה.

בנוסף לעלויות הבריאות, הפרעות חרדה יכולות לגרום לאיבוד הפרודוקטיביות. למרות המורכבות שבה הפרעת חרדה יכולה לבוא לידי ביטוי, כמה צעדים בסיסיים והתאמות יכולים לעזור לעובדים עם חרדה להתמודד עם לחצי היום יום ולשפר את הפרודוקטיביות:

ראשית, הראו אהדה

הביעו אהדה ותמיכה בעובדים החשים חרדה. אנשים עם הפרעות חרדה ייהנו מהידיעה כי המעסיק שלהם באמת דואג לשיפור בריאותם ורווחתם במקום העבודה, ושאינו מפלה אותם או מזיז לשוליים.

התאימו את המשוב לעובד החרד

בעת שיחת המשוב, הקפידו על משוב של ביצועים ספציפיים והתנהגות. כאשר אתה פונה אל העובד כדי לטפל בבעיות הקשורות לעבודה, ודא שאתה מתמקד באילו התנהגויות הוא מציג בכוח העבודה, במקום בתיאוריות. לדוגמה, במקום לומר, "אתה נראה מודאג", או "אתה נראה עייף," נסה לומר "אני רואה שהחמצת כמה ימים של עבודה בזמן האחרון. האם הכל בסדר?. וודא שאתה מתקרב לדיון עם מלוא האמפתיה.

עודדו משימות צפויות

דרך לרסן חרדה יכולה להיות הקצאת משימות צפויות ושאינן מפתיעות. כך, העובד יודע את הפרמטרים הקשורים למשימה מסוימת. השגרה מסייעת לאנשים עם חרדה כאשר הם יודעים את הצעדים הבאים.

התאימו את הטמפרמנט לאחריות העבודה

אם עובד מתקשה עם מפגשים חברתיים, זה לא יהיה חכם לזמן אותו לפגישות גדולות או לבדר לקוחות כאשר הם מגיעים לחברה. עזרו להתאים לעובדים החרדים את סוג העבודה שמתאימה להם ומפחיתה את הלחצים שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה