כיצד למשוך לחברה מועמדים פאסיביים

כיצד למשוך לחברה מועמדים פאסיביים

מועמדים פאסיביים הם אותם מועמדים פוטנציאליים לתפקיד אשר מועסקים בפועל ואינם מחפשים כעת הזדמנות עבודה חדשות

שיתוף
מועמדים לתפקיד Photo by sheelamohan

מה שמגביר את האטרקטיביות של המועמדים הפאסיביים הוא, שסביר שהם לא התראיינו לאחרונה אצל חברות מתחרות. מועמדים פאסיביים שעובדים בפועל כיום, לרב מחזיקים בכישורים וניסיון ולכן למועמדים האידיאליים עבור המגייסים.

כשמדובר בגיוס מועמדים פאסיביים, מגייסים צריכים לנווט רחוק מטקטיקות הגיוס הקונבנציונאליות ולשקול היטב באיזו דרך יבחרו על מנת להתקרב למועמדים אלו.

מחקרים שנעשו בתחום מראים, כי לכישרונות פאסיביים יש 120% סיכוי יותר להשפיע לטובה על החברה המגייסת ו- 33% מהמעומדים הפאסיביים מתעניינים בעבודה מאתגרת.

מה ניתן לעשות אם כך, כדי למשוך את המועמדים הפאסיביים?

שימוש ברשתות חברתיות

כדי להתבלט ולעניין את אותם מועמדים שאינם מחפשים עבודה, מוכרחים לעשות שימוש אופטימלי ברשתות החברתיות. המדיה חברתית מציעה הזדמנויות רבות לרתק מועמדים, ומאפשרת לכם להפיץ את התוכן שאתה יוצרים, בקנה מידה רחב יותר. מה שחשוב הוא לחשוב היטב על התוכן שאתם מחליטים לפרסם.
השימוש בכלי מיקום גיאוגרפיים חברתיים נהדר עבור הדעה למועמדים הללו. חשוב שהתוכן יהיה מרתק וזורם וכמובן רלוונטי לקהל היעד שלכם. כשמחפשים מועמדים פאסיביים חשוב לדעת כי 75% ממשתמשי רשת לינקדאין, מועסקים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור מגייסים שפונים למועמדים פאסיביים. גם פייסבוק הוא כלי נהדר והאשטאגים בטוויטר אף הם יכולים לסייע.

תוכן שמושך את העין

כלי חשוב שכדאי לעשות בו שימוש לטובת גיוס מועמדים פאסיביים הוא בלוג הגיוס שלך. מיתוג המעסיק והחברה המגייסת צריך להיות משווק היטב באמצעות הבלוג ועליו להכיל את כל ההיבטים "מושכי המועמדים" של הארגון. חשוב להגדיר ולייעל את אסטרטגיית הגיוס השיווקי שלכם לפני הפרסום בבלוג וברשתות החברתיות ולמקד אותם להל היעד הספציפי. סיפורים אנושיים בבלוג, סרטוני וידאו של עובדים אמיתיים, סרטונים שממחישים פעילויות גיבוש, את הווי החברה, חגיגות וטקסים, כל אלו ישפיעו מאוד על מועמדים פוטנציאליים.

תקשורת אנושית

תקשורת אנושית ואפקטיבית עם מועמדים הוא המפתח כשמדובר בגיוס כישרונות. בכל שלב בתהליך האיתור והגיוס תוכלו לאבד מועמד רק כיוון שאתה לא מרגיש להם "נוח ונעים". התקשורת שלכם עם המועמדים הפוטנציאליים מוכרחה להיות נעימה, מקרבת ואותנטית. עליך להיות קשוב לצרכיהם ולדברים שמניעים אותם, גם אם זה אומר לחקור את הדברים שמעניינים אותם ברשת. וכשאתה פונה אליהם עליך לשלב את אותם מרכיבי עניין והנעה בתקשורת ביניכם.
בעידן הנוכחי, אנשים רבים נוטים לשכוח את החשיבות של התקשורת פנים-אל-פנים. אין שום דבר שדומה אפילו לפגישה אישית עם מועמד פוטנציאלי. בפגישה לא רק שאתה יוצר חיבור מידי, אתה גם בונה אמון וקרבה. ועבור רבים, זו הדרך הטובה ביותר לתקשר.

SEO ופרסום משרות

בגוגל יש למעלה מ- 226 מיליון חיפושי עבודה בכל חודש. מדובר במספרים משמעותיים. המועמדים הפוטנציאליים צריכים לראות את הצעת העבודה שלכם כשהם מבצעים חיפוש עבודות בגוגל, ו- SEO הוא גורם המפתח שיסייע לקדם את פרסומות העבודה שלכם ולהעלות אותם בדירוג של מנועי החיפוש.

חלק חשוב ביותר ב- SEO הוא שימוש במילות מפתח. אלו כוללים שימוש במילות מפתח חיוביות ושליליות. חשוב לא להשתמש בקלישאות טיפוסיות ו- buzzwords אוטומטי, אלא להשתמש בכלי גוגל כדי להבין את מילות המפתח האמיתיות שמועמדים משתמשים בהם כדי לחפש עבודה, ולאחר מכן לשלב את המילים הללו בתוכן המקודם שלכם.
גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא פרסום משרות באופן אפקטיבי, כזה שימשוך את המועמד הפסיבי.

קחו את הזמן שלכם לבנות פרסומת עבודה טובה ומעניינית כזו שהקורא לא יוכל להתעלם ממנה. זה יכול להיעשות בצורה של הומור, מתח, סקרנות, יצירתיות ועניין. כתבו מודעות מושכות ומלאות מטרה בצורה שיווקית ויעילה שתראה למועמדים מדוע הם "מוכרחים" לעבוד בחברה שלכם. רק אז תתחילו לשווק את המודעות הללו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה