כיצד להחליט בין 2 מועמדים מצוינים

כיצד להחליט בין 2 מועמדים מצוינים

למרות ששני מועמדים מצוינים הם בגדר "צרות של עשירים", הם עדיין צרה מהיבט ההחלטה הנכונה את מי מהם לגייס לתפקיד מבלי לטעות בבחירה

שיתוף
בחירה בין מועמדים לעבודה

כיצד לבחור בין שני מועמדים ראויים לתפקיד?

לרדת לרזולוציות נמוכות יותר

האופי, מידת הניסיון והידע של המועמדים הם המאפיינים החשובים ביותר בבחינת התאמתם לתפקיד וכמגייס וודאי כבר בחנת את כל אלו כאשר נותרת עם שני מועמדים מובילים. ככל הנראה שניהם מציגים מידה רבה של מיומנות ואיכויות עליהן קשה לוותר.

לכן, עליך לרדת לרזולוציות נמוכות יותר על מנת לדייק באבחנתך לגביי שניהם. אם לדוגמה מדובר בתפקיד מכירות, ייתכן שלאחד המועמדים יש 4 מתוך 5 כישורים שצריך איש מכירות, או שלאחד המועמדים יש ניסיון במכירות המוצר הספציפי שהחברה שלכם מפתחת. מאחד ולשני המועמדים יש ניסיון רב והצלחה במכירות, כעת עליכם לבדוק מי מהם מציג יותר פרמטרים שמתאימים למכירות של המוצר או השירות שלכם.

שאלה טובה שתוכלו לשאול את עצמיכם על מנת לרדת לרזולוציות אלו היא, מהם המאפיינים הנקודתיים שעליי למצוא אצל המועמד שלי על מנת שימלא את התפקיד בהצלחה.

בנוסף לכך כדאי להסתכל על המיומנויות הרכות של המועמדים כגון עצמאות בעבודה, יחסי אנוש, פיתוח אישי, יכולת עבודה בצוות (במידה והדבר רלוונטי לתפקיד), ולרשום לעצמיכם מי משני המועמדים מציג מגוון רחב ואיכותי יותר של מיומנויות רכות.

חשבו כמו המנהל האישי

כשאתם בוחנים מועמדים למשרה, אתם בוחנים אותם גם מזווית הראייה של המנהל שיקבל אותם לעבודה תחתיו. לכן עליכם לחשוב במקום המנהל ולהביט במועמדים "מהעיניים שלו". נסו להיכנס לנעליו של מנהל המחלקה או הצוות האחראי על העובד אותו תגייסו, מתוך היכרותכם עמו, לאילו מן המועמדים הוא יתחבר יותר. למי מהמועמדים ישנם קווי אופי משיקים לשלו, עם מי מהם לדעתכם הוא יעדיף לעבוד. כמובן שיש להפעיל אינטואיציה רבה במקרה הזה.

התאמה לתרבות החברה

מלבד ההתאמה הנדרשת לתפקיד ולמנהל האישי, צריכה להיות התאמה אופטימלית גם לתרבות החברה. ישנם מועמדים מצוינים לתפקיד אשר לא יתאימו לתרבות החברה מההיבט החברתי והסביבתי שלה. יש מועמדים שלא יתחברו למדיניות החברה ולתרבות הניהול שלה. כשאתם בוחרים בין שני מועמדים עליכם לבחון היטב את העמדות שלהם לגביי תרבות ומדיניות החברה, ולבחון מי מתחבר להן בצורה אופטימלית.

הפן האישי

מעבר לפן המקצועי גם הפן האישי צריך להיכלל בהחלטה את מי מבין המועמדים לגייס לחברה. מקום העבודה לאנשים רבים הוא כמו בית שני. אנחנו מבלים את מרבית שעות היום בעבודה וחשוב מאוד שיהיו בה אנשים שנעים לשהות במחיצתם. חשוב לעצמך עם מי מבין שני המועמדים היית מעדיף לשבת לשתות בירה אחרי העבודה, עם מי מהם נעים לך יותר לתקשר. מי מבין המועמדים מפגין כישורים חברתיים טובים יותר, למי מבין השניים יש סיכוי טוב יותר להשתלב עם העובדים הקיימים?. התשובות לשאלות אלו יסייעו לכם להחליט את מי משניהם רצוי לגייס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה