הכוחות המעצבים את עתיד משאבי האנוש

הכוחות המעצבים את עתיד משאבי האנוש

עולם משאבי האנוש מושפע ישירות משינויים ארגוניים, מהשוק המשתנה, מהגלובליזציה והטכנולוגיה המתקדמת, כך שכל אלו ונוספים משפיעים ומעצבים את זהותו

שיתוף

הכוחות הכלכליים, החברתיים והארגוניים מכריעים ביותר על עתידו של עולם משאבי האנוש וגיוס הכישרונות. 

להלן 5 כוחות אשר מעצבים את עתידו של משאבי האנוש:

טכנולוגיה מתקדמת

פריצות דרך טכנולוגיות משפיעות באופן משמעותי על עסקים ושווקים. האימוץ המהיר של אותן טכנולוגיות מתקדמות, של רובוטיקה, כלי רכב אוטונומיים, חיישנים, בינה מלאכותית וכן של שיתוף פעולה גלובלי, מביאים לחשיבה מחודשת על כל תחום העבודה והמסחר ועיקר ההשפעה עדיין לפנינו.
גם ארגונים ומחלקות מגיבים לשינויים אלו ובמיוחד משאבי אנוש שבאמצעות הטכנולוגיה יכולים ומאמצים שיטות עבודה חדשות כגון עבודה מהבית או מרחוק, התאמת שכר במציאות משתנה שתחזיתה אינה ברורה, מערכות ניהול עובדים ושכר חדשות ומתקדמות, ניהול עובדים במציאות גלובלית, ועוד.

שינוי היררכיות

כוח נוסף שמעצב את עתיד משאבי האנוש עוסק בשינוי ההיררכיות. אם פעם היה קו הפרדה ברור בין המנהלים לעובדים, היה דיסטנס כמעט מוחלט ולעובדים לא היתה אפשרות לגשת למנהלים הבכירים ללא תיווך, הרי שכיום הגישה החברתית המתקדמת דוגלת בפיתוח ובמדיניות של דלת פתוחה לעובדים. כולם מדברים עם כולם, מותר לעובדים ואף רצוי שיפנו למנהלים עם הצעות חדשות ורעיונות לפיתוח, ומנהלי משאבי האנוש מיישמים תוכניות תמריצים לעידוד פתיחות זו.

עולם מקושר

האינטרנט של הדברים (IOT) המחבר את הכל, פותח עבור כולם אמצעי תקשורת זמינים ומגוונים יותר. בכך גם כל הפיתוח והמידע בחברות הופך להיות שקוף. עובד שמפתח מוצר מסוים יכול להעלות את הפרויקט לענן כך שכולם בחברה יוכלו לצפות בתהליך. באותה מידה גם מידע בנושא החברה, מיזוגים, רכישות, החלפת מנהל בכיר וכד', הופך לזמין ופתוח לכולם. מנהלי משאבי אנוש מיישמים את המגמה הזו לצורך שיתוף מידע חיוני לעובדים.

עולם וירטואלי

שיתופי פעולה בין חברות וארגונים הופכים להיות וירטואליים יותר עם קדמת הטכנולוגיה. המידע מוזרם מחברה לחברה דרך הרשת. עסקים ושיתופי פעולה מתחילים ונעשים משם. בהתאם לכך גם מנהלי משאבי אנוש מקבלים את המידע שלהם ברשת , עוברים הכשרות ותכניות פיתוח וירטואליות ומעבירים הכשרות בדרך זו גם לעובדי ומנהלי החברה.

קדמה והתפתחות

משאבי אנוש ירחיבו בשנים הקרובות את טווח ההשפעה שלהם על הארגון. הגדרת התפקיד הברורה של משאבי האנוש תתרחב, כך שמשאבי האנוש בארגון ישתפו פעולה עם מחלקות בכירות בארגון כגון: IT, אסטרטגיה ושיווק, וכמובן ההנהלה הבכירה. מנהל משאבי האנוש בחברה יהפוך להיות שותף עסקי מלא של ההנהלה.
בנוסף לכך המיומנויות של מנהלי משאבי האנוש ישופרו ויתפתחו. מנהלי משאבי האנוש יעברו סדנאות, הדרכות וקורסים שיכשירו אותם לעולם הגלובלי, הדיגיטלי והטכנולוגי ככל האפשר. מנהלי משאבי האנוש יצטרכו לפתח יוזמות חדשות ואסטרטגיות עסקיות בראייה רחבה, על מנת לקדם את הארגון להצלחה מקסימלית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה