שיתוף

כולנו וודאי נוכחנו לא פעם במצגות משעממות שהדבר היחיד שלמדנו מהן זה עד כמה קשה להילחם בשינה בזמן שהדובר מדבר.

הנתונים המפתיעים הם, שמחקרים מראים כי 91% מן המאזינים במצגות עסקיות חולמים בהקיץ בזמן המצגת ו 39% מהם נרדמים ממש בשלב כלשהו. הנתונים הללו מעניינים אף יותר בהתחשב בעובדה שאנחנו מבלים 37% מהזמן שלנו בפגישות ומצגות.

גם לצד השני, למעביר המצגת, מאוד מתסכל להביט על פרצופים שנראים שהיו מעדיפים להיות כל מקום אחר בעולם מאשר להקשיב למצגת, החלום על קהל דינמי, קשוב, ערני ומשתתף.. הולך ומתפוגג.

מאחר והאינטראקציה של הקהל הופכת את המצגת שלנו למעניינת ומשנה את כל התמונה באשר לנתונים שנעביר, אסטרטגיות להעברת מצגות לרוב מתמקדות בדרכים לערב את הקהל, לגרום לו להשתתף כמה שיותר ולספק לצופים הזדמנות לתקשר אלו עם אלו, בנוסף לתקשורת עם הדובר.

להלן כמה דרכים מצוינות להעביר מצגת אינטראקטיבית שתלהיב את הקהל:

צור אינטראקציה. זה נשמע ברור למדי, אבל זה עובד. התחל את המצגת על ידי פניה לקהל עם בקשה לשאלות מהם ואמור להם כי אתה מצפה לאינטראקציה במהלך המצגת. עדכן אותם מתי תרצה שהם ישאלו שאלות במידה וישנם זמנים מוגדרים לכך.

אם האנשים בקהל ידעו שאתה מצפה מהם לשאלות, הם עשויים לרשום לעצמם שאלות לאורך המצגת, מה שיהפוך אותם ליותר קשובים וערניים במהלכה.

מדי פעם במהלך המצגת פנה אל הקהל כדי ליזום אינטראקציה בעצמך. לדוגמה, תוכל לומר: "39% מהאנשים נרדמים במהלך מצגות, מדוע זה קורה לדעתכם?!". בדוגמה זו שאלתם את הקהל שאלה, אנשים כנראה יצביעו ואתם תאפשרו לחלקם לדבר ע"י בחירתם.

דרך נוספת ליצור אינטראקציה עם הקהל היא, לייצר המשכיות בתקשורת שלך איתם. תוכל לרשום על הלוח את כתובת המייל שלך, פרופיל הלינקדאין, או מספר הטלפון, ולבקש מהם לפנות אליך לאחר המצגת ובהמשך, במידה ויש להם שאלות נוספות. כך למעשה אתה יוצר קירבה עם הקהל שלך והוא לא מתייחסים לאירוע כאל מפגש חד פעמי.

דרך משעשעת נוספת היא להציב על הבמה או על הלוח שלט שמבקש מהקהל "להפריע לך" במהלך המצגת. תוכל לרשום על השלט "אני אוהב הפרעות".. או "אשמח להפרעות במהלך המצגת".. כך שהקהל ירגיש נוח להשתתף.

בתחילת המצגת, שאל שאלה גדולה כדי לגרום לאנשים לדבר. התחל את המצגת עם שאלה מיד לאחר הצגתך, כך הם ירגישו שאכן מדובר במצגת אינטראקטיבית, ולא יכנסו למצב של "נמנום". לאחר שאתה מפנה אליהם שאלה, המתן מספר דקות בשקט.. כדי לאפשר לקהל לחשוב, לתפוס אומץ ולהתחיל להצביע כדי להשיב.

בצע סימולציות להמחשה. סימולציות הן דרך נהדרת להמחיש את המידע שאתה מעביר ולוודא שהוא אכן נקלט, וכן לייצר שיח בין האנשים בקהל לבין עצמם ואיתך.

לדוגמה, אם אתה מעביר מצגת בנושא שפת גוף בראיונות עבודה, בקש משני מתנדבים לעלות לבמה ותרגל איתם סוגים שונים של שפת גוף. זה יהיה ללא ספק מעורר ומשעשע. השתתף בסימולציות בעצמך, ותרגל שפות גוף מוקצנות במכוון, כדי לייצר הומור ועניין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה