יקום מי שיושב!

יקום מי שיושב!

מחקר חדש מראה כי הדרך למנוע או לפחות להפחית את נזקי הישיבה היא עמידה של 2-4 שעות ביום

שיתוף
ישיבה ממושכת במקום העבודה

במרוצת השנים האחרונות בוצעו מחקרים על גבי מחקרים שהוכיחו חזור והוכח כי סגנון העבודה "היושבני" הוא מהמסוכנים ביותר. ישיבה ממושכת לאורך היום טומנת מכלול סיכונים בריאותיים הקשורים לסוכרת, בצקת, לחץ דם, כאבי שלד גב ועוד.

עד כה המחקרים הזהירו אותנו שהישיבה מסוכנת ומאידך גיסא, הוכיחו לנו (חזור והוכח) כי התעמלות פיזית ושמירה על תזונה בריאה ומאוזנת זו הדרך לשמור על הבריאות שלנו גם בתנאי עבודה לא אופטימליים.

מחקר חדש שבוצע באנגליה, שם העובדים במשק מבלים כ-75% מהיום בישיבה, מראה כי הפתרון הנכון ביותר לאיזון הגוף ומניעת הבעיות והסיבוכים הכרוכים בישיבה ממושכת הוא – עמידה. מבלי לגרוע מכוחה של הפעילות הגופנית (שחיה, יוגה, מתיחות וכיו"ב), אנשים שמבלים את מרבית יום העבודה שלהם בישיבה יכולים להחזיר לגוף את האיזון ולמזער את נזקי הישיבה בתנוחה ההפוכה מישיבה – עמידה.

הפאנל לקידום הבריאות באנגליה Public Health England מריץ בימים אלו קמפיין לעידוד העובדים לעמידה ממושכת:
Get Britain Standing campaign. מטרת הקמפיין הינה לעודד עובדים לקום ולעמוד בצורה הדרגתית באופן הבא: תחילה, על העובד להתרומם מהכיסא. לאחר מכן, על העובד לבצע כמה צעדים או הליכה איטית. ניתן להמיר הליכה איטית בפעילות פיזית "קלילה" בתור התחלה.

פאדי דמפסי, ממכון הלב במלבורן אוסטרליה: "במהלך 20-30 שנים האחרונות, הושם לא מעט דגש על פעילות ספורטיבית תכליתית – purposeful exercise – כדרך לשיפור מצבו הבריאותי של האדם היושב אולם אנשים עדיין יושבים ואף יושבים יותר".

במאמר שפורסם לאחרונה באתר משאבי אנוש HR Reporter המומחים שעבדו על המחקר קוראים לעובדים לקום ולבצע פעילות גופנית, במהלך השבוע. יחד עם זאת או לכל הפחות במקום לבצע פעילות גופנית – לקום ולעמוד בכל יום בין 2 ל-4 שעות. המומחים קוראים לעובדים ומעסיקים לא לדחות את משימת העמידה לסוף היום אלא לשלב כמה שיותר זמני עמידה במהלך העבודה, דרך דפוסי עבודה שמאפשרים עמידה. החוקרים ממליצים למעסיקים לרכוש ולהתקין מערכות עבודה המאפשרות עבודה בעמידה: מסכים מוגבהים, מקלדות נשלפות, עמדות עבודה בהן השולחנות מורמים וכלל אין כיסאות, מעברים רחבים יותר בין עמדות עבודה וחוטי חשמל ארוכים המאפשרים לעובדים לנוע תוך כדי שיחה.

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון  
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

 פרטים והרשמה בקישור זה 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה