ירידה היסטורית בשיעור האבטלה בחודש יולי

ירידה היסטורית בשיעור האבטלה בחודש יולי

מנתוני סקר כוח אדם שפרסם משרד האוצר עולה כי שיעור האבטלה בחודש יולי רשם ירידה לרמה נמוכה היסטורית של 4.7 אחוזים. במקביל שיעור התעסוקה הגיע לרמת שיא

שיתוף

נתוני האוצר כפי שפורסמו היום מראים ירידה משמעותית בשיעור האבטלה בארץ, בחודש יולי 2016. שיעור האבטלה בחודש יולי עמד על 4.7 אחוזים בלבד. במקביל שיעור התעסוקה הגיע לרמת שיא שבאה לידי ביטוי בעלייה של 0.2 נקודת אחוז בשיעור התעסוקה.

 על פי הנתונים, הגידול במספר המועסקים בא לידי ביטוי בעלייה במספר המועסקים במשרה מלאה. עליה זו קוזזה בירידה במספר המועסקים במשרה חלקית.

העלייה של 0.2 נקודת אחוז בשיעור התעסוקה הגיעה לרמת שיא של 61.3 אחוזים,  שיפור הנובע מעלייה דומה בשיעור ההשתתפות לכדי 64.4 אחוזים. כל אלו לצד יציבות שיעור האבטלה ברמה נמוכה של 4.7 אחוזים.

על פי הנתונים, מספר המשתתפים גדל ב-18.0 אלפי איש בחודש יולי, עלייה אשר באה לידי ביטוי בגידול של 19.5 אלף במספר המועסקים לצד קיטון של 1.5 אלף במספר המובטלים. כתוצאה מכך שיעור האבטלה בחודש יולי רשם ירידה מזערית (0.06 נקודת אחוז) והגיע לרמה נמוכה היסטורית של 4.7 אחוזים. נתון זה מהווה המשך למגמת הירידה האיטית של שיעור האבטלה הנרשם מחודש אפריל. בנוסף לכך שיעור האבטלה לחודש יוני עודכן אף הוא כלפי מטה ב- 0.1 אחוז לשיעור זהה של 4.7 אחוזים. 

בתמונה: שיעור ההשתתפות, שיעור התעסוקה ושיעור האבטלה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה