יצירת תרבות צוותית בחברה

יצירת תרבות צוותית בחברה

כאשר לוקחים קבוצה של אנשים מוכשרים וממזגים אותם לצוות עצמאי שיוכל לתת ביטוי לכישורים שלהם, כמות האנרגיה והמוטיבציה עולה משמעותית וכן הפרודוקטיביות של העובדים ומעורבותם בחברה

שיתוף
האקתון מוצלח

האקתון מוצלח

 להלן חמישה צעדים לבניית תרבות צוותית מצוינת:

יצירת חברה מוכוונת צוותים

ראשית עליכם להופך את נושא צוותי העבודה כאחד מערכי הליבה של החברה שלכם. יש לשים דגש ברור על ניהול עצמי בצוותים ולאפשר להם לקבל החלטות משלהם. גם המועמדים לעבודה אצלכם צריכים להיות מוכוונים עבודת צוות ולהבין שהם מגיעים לעבוד בחברה הדוגלת בעבודה בצוותים. חשוב שכל המתקבלים לעבודה יהיו כאלו שמסוגלים לעבוד בצוות ושזו סביבת העבודה הטבעית שלהם. על חברי הצוות להבין שהם עצמאיים והם אלו שלוקחים אחריות על תוצאות העבודה.

תכנון מטרות הצוות

בקשו מהצוותים לקיים מפגשים דו שבועיים בהם יועלו המטרות והיעדים הקרובים לצוות. המשימות יבחנו מידיי שבועיים ותיבדק מידת הפרודוקטיביות שלהם. מנהל הצוות צריך להשתתף בישיבות הללו, לענות על שאלות ולספק את כל המידע הדרוש לצוות על מנת להתקדם במשימותיו. על חברי הצוות להכין סיכומי ישיבות ולרשום לפרטים את כל המשימות שנותרו פתוחות ומה יש לעשות על מנת לסיים אותן. לאחר שבועיים חברי הצוות יפגשו שוב ויבחנו כיצד התקדמו עם המשימות שנותרו פתוחות מהישיבה הקודמת.

עודדו פעילויות מגבשות צוותים

ערכו בחברה פעילויות גיבוש צוותיות, כך שחברי הצוות יוכלו לצאת לפעילויות מיוחדות מחוץ למשרדים ולהכיר לעומק אלו את אלו. פעילויות כגון קארטינג, פיקניק צוותי, טיול, ראפטינג, חדר בריחה, ופעילויות נוספות שיתרמו לגיבוש הצוות באמצעים לא פורמליים. בפעילויות אלו עודדו את חברי הצוות לספר סיפוריים אישיים על עצמם שלא בהכרח קשורים לעולם העבודה. ערכו משחקים שונים, פעילויות ספורט מגבשות, ואפשרו להם את כל האמצעים להרגיש חופשיים ולהכיר לעומק.

היכרויות עם צוותים אחרים

כאשר עובדים מבינים את העבודה הכללית של כל הצוותים בחברה, יהיה להם קל יותר להבין את החלק שלהם בתמונה וכיצד הם משתלבים בתמונה הכוללת. קיימו מפגשים שישלבו בין הצוותים השונים בחברה, בהם הצוותים יוכלו להתערבב ביניהם, להכיר, לשאול שאלות ולקבל מידע מהצוותים האחרים לגביי עבודתם.
קיימו הרצאות שיעביר נציג מכל צוות, כך שכל העובדים בחברה יכולו ללמוד מה כל צוות עושה ועל מה הוא עובד כרגע. בקשו מהעובדים להעלות תובנות כיצד ניתן להתייעל ולשלב את התוצרים של כל צוות וצוות למוצר פוטנציאלי.

ספקו לצוות משאבים

לא משנה כמה מוכשרים אנשי הצוות שלך, הם לא יוכלו להתקדם ולהצליח ללא המשאבים הרלוונטיים. מלבד הציוד הטכנולוגי האיכותי, על צוותים לקבל סביבת עבודה שתומכת בעבודת צוות. פינות קפה מיוחדות המכילות מספר אנשים בהן יוכלו לשבת ולשוחח על עבודתם, חדרי ישיבות

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה