שיתוף
האינטרנט של הדברים

האינטרנט של הדברים

ד"ר יעל דובינסקי, IOT MENTOR, מחברת נס, הרצתה בכנס פורום מנהלי ההדרכה של חברת NESS ועסקה בתחום האינטרנט של הדברים. היא הסבירה את היתרונות הגדולים שיש בתחום וכיצד ניתן לכרות מידע שמאפשר לחברות ברחבי העולם להשיג קשר טוב יותר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלהן. היא על הדרך הזו הראתה את היתרונות הרבים שקיימים בפיזור חיישנים על כל המוצרים שמיוצרים בעולם.

ד"ר דובינסקי, הסבירה כיצד כריית מידע מחיישנים רבים מייצרת תהליך משמעותי של שינוי בעולם. לדוגמה היא ציינה כי מכונית חכמה שתכנס לתוך עיר תקבל מידע משלל החיישנים של העיר. היא תוכל לתקשר ולקבל מידעים רבים בזמן אמת ברמה אחרת ממה שיש לנהג אנושי כיום.

כדוגמה היא הסבירה כיצד בית חכם מאפשר לאדם קדמה רבה. כיצד החיבור בין חיישנים שונים המתוקנים במכשירים אצלנו בבית יכולים ללמד אותנו מה חסר ללקוח, וכן לנתח מה להציע לכל לקוח ולקוח באופן אישי. "בית חכם יוכל לדווח לסופר מה החסרונות שיש במקרר. אדם יוכל להודיע שיש לו אורחים הערב והמקרר יוכל לחשוב לבדו האם כלל המצרכים קיימים בבית. בנוסף המקרר יוכל אפילו להזמין את המוצרים האלו בעצמו מהסופר. גם התנור יוכל להפעיל את עצמו לקראת האפייה של המאכלים הנצרכים. בנוסף בעתיד תהיה מציאות שהמקרר יוכל להגיש בעצמו את המוצרים אל התנור הזה. בנוסף חיישן שיוצב על שעון המים יוכל לחשב כמה מים צריך הבית בחודש. הוא יכול לזהות על פי בזבוז המים את זהותו של המשתמש והוא גם יוכל לדעת מתי צריכת השיא של הבית ואף לזהות האם יש תקלה בצינור".

ביטוי נוסף לעולם הטכנולוגי של העתיד עליו דיברה ד"ר דובינסקי קשור לאפשרות של חברה להבין מה עושים הלקוחות עם המוצר ומה הם ההרגלים שלהם. "בעתיד הקרוב נדע בכל רגע נתון מי נכנס אלינו לחנות, מה הוא או היא צריכים ונדע גם מה הוא עושה עם המוצר אחרי שהוא יצא מהחנות. למשל איפה הוא שותה את כוס הקפה שהוא קנה במזנון המהיר. נדע האם הלקוח שותה את הקפה בפארק או שהוא הולך הביתה וכן נדע גם איפה נזרקה כוס הקפה החד פעמית שבה היה הקפה. המידע הזה יהיה כי בכל מקום כאשר יהיו חיישנים זולים. המידע גם יוכל להתריע בפני הלקוח על כשל ואף להזמין כבר באופן עצמאי את הטכנאי שיודע לתקן את הכשל הזה. נוצרת כאן מציאות של קבלות החלטות על סמך נתונים בזמן אמת ויצירת מצב שלא הלקוח יתקשר לנותן השירות אלא נותן השירות כבר ייצור קשר עם הלקוח על סמך הודעת והתרעת החיישנים בבית" סיכמה.

קבלת ההחלטות בזמן אמת וכן שימוש יותר טוב במידע שחיישנים שונים המצויים בעולם נותנים לנו, הם חלק מהשינויים המרכזיים שהדגישה ד"ר דובינסקי וציינה כי בעולם כזה השירות שחברות יוכלו לתת הוא יותר טוב. "חברות שונות ידעו יותר טוב על הלקוח באופן פרטי והן יתפרו לו שירות ייחודי, ואף ביטוחים מותאמים לצרכים של כל לקוח".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה