יאהו קנתה את טמבלר ואילצה את העובדים לעבור בדיקות סמים

יאהו קנתה את טמבלר ואילצה את העובדים לעבור בדיקות סמים

בעקבות הרכישה ומתוך מה שהוגדר כמחויבות לבעלי המניות, הנהלת הדינוזאור האינטרנטי כפתה בדיקות סמים על עובדיו היצירתיים של האתר הצעיר

שיתוף
בדיקות סמים במקום העבודה

בדיקות סמים במקום העבודה

 בהנחה שלא מדובר בתפקיד ביטחוני או במוסד רפואי – הייתם מוכנים להצטרף לארגון שדורש מעובדיו לעבור בדיקות סמים? ומה הייתם עושים אם היו כופים עליכם בדיקות כאלה במקום שבו אתם כבר עובדים? היכן עובר הגבול שבין שאלות ומבחנים לגיטימיים לבין חדירה למרחבים הפרטיים ביותר בחייו של העובד? חברת Yahoo גרמה לשאלה הזאת לעלות לפני השטח, לאחר שבאמצע מאי התפרסמו בעיתונות דיווחים על כך שבעקבות רכישת Tumblr, הנהלת Yahoo החליטה לבצע בדיקות סמים בעובדים החדשים שמשתייכים אליה כעת.

 יאהו ביצעה בדיקות סמים בעובדי טמבלר במטרה לצמצם "סיכונים תפעוליים", מדווח ה-Daily Currant. אנשי צוותים רפואיים הגיעו למשרדי מטה טמבלר בניו יורק מצוידים במאות כוסיות לבדיקות שתן ובהנחיות לבדוק כל עובד ועובד לנוכחות חומרים אסורים בגופו.

 "בכנות, ראינו הרבה דברים מטורפים בטמבלר," אמר טובי פלנדרסון, מנהל משאבי האנוש ביאהו. "קשה לנו להאמין שהילדים האלה יצרו את האתר כשהם פיכחים." פלנדרסון הוסיף: "זה כבר לא סטארט-אפ יותר. טמבלר הוא חלק מחברה ציבורית עכשיו ואנחנו לא יכולים להרשות מעשי קונדס מהסוג הזה." הסמים שהכי מדאיגים את פלנדרסון הם LSD ו-MDMA (אקסטזי), אבל הוא גם חושד שבין עובדי טמבלר רווח שימוש במריחואנה ופטריות הזיה.

לתכנת על אקסטזי

דבריו של פלנדרסון הם שיקוף של המקרה: ענקית האינטרנט המזדקנת יאהו קנתה את הרשת החברתית הפונה לנוער טמבלר. זה קרה באמצע מאי ועלה 1.1 מיליארד דולר במזומן. הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של מנכ"לית יאהו מריסה מאייר להיכנס לעולם המדיה החברתית. גם מאייר התייחסה לבדיקות הסמים: "בטח שעישנתי ג'וינט אחד או שניים כשהייתי בקולג'," היא הודתה. "אבל אז בימי העשב היה טבעי לגמרי. החבר'ה האלה מטמבלר מעשנים זנים שיש בהם בערך פי 10 יותר THC [החומר הפעיל במריחואנה, ש.ש], ועם כל החומר החדש והמעוצב, זה עולם חדש אמיץ שם בחוץ. הסמים מסוכנים הרבה יותר בימינו, וליאהו יש בעלי מניות שהיא צריכה להגן עליהם."

אז על אף שביאהו אהבו מספיק את מה שהחבר'ה האולי-מסטולים מטמבלר יצרו, מספיק בשביל לקנות אותם, מאייר אומרת: "האם ניסיתם אי פעם לכתוב קוד כשאתם על אקסטזי? ברור שאז אתם יצירתיים יותר, אבל גם סביר יותר שתחלקו סודות שהם קניין רוחני עם כל מי שיבקש. אין צורך לציין שנעמוד בפני פשיטת רגל בשל עלות החלפת מתקני המים הקרים."

אבל השאלה שמעניינת אותנו היא לא אם אפשר או אי אפשר לתכנת תחת השפעות THC, LCD, MDMA  או כל צירוף אותיות אחר, אלא האם אין דרך בוטה ופולשנית פחות להבטיח שהעובדים לא ישתמשו בסמים במשרד. למה לא, למשל, להטיל עונשים חמורים ומרתיעים מספיק על מי שיימצאו אצלו חומרים לא חוקיים כשהוא במשרד? או לבצע בדיקה רק במי שמפגין התנהגות החשודה כמסוממת במהלך יום עבודה?

דייויד קארפ, מייסד טמבלר שבינתיים לא הודח, חש נבגד בעקבות המהלך האגרסיבי של יאהו. "אני כמעט מרגיש צורך להחזיר את מאות מיליוני הדולרים שקיבלתי בעסקה הזאת וללכת לדרכי," אמר קארפ לאחר שאחד ממהנדסיו הטובים ביותר אולץ להיכנס לחדר השירותים כדי לתת בדיקת שתן. "כמעט," הוא הוסיף.

כנס דיני עבודה יוצא לדרך – לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה