6 טעויות שנשים עושות בנושא השכר

6 טעויות שנשים עושות בנושא השכר

המשכורת היא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר שלנו, לכן את הנכס הזה עלינו לנהל בדיוק כמו שמנהלים כל נכס אחר

שיתוף

מחקרים מראים כי לנשים יותר קשה לדבר על השכר, לבקש העלאת שכר או לדרוש שכר גבוה יותר כשהן מתקבלות לעבודה. ייתכן ומדובר בנטיות הסוציאליסטיות שלהן, בחוסר בניסיון במשא ומתן או בדרך בה הן נתפשות, על ידי הצד הגברי שממול.

להלן 6 טעויות שנשים עושות בעניין השכר שלהן:

מקבלות את הצעת השכר הראשונה

מחקרים מראים כי נשים לעיתים קרובות לא מנהלות משא ומתן, גם לא בענייני השכר שלהן. נשים בדרך כלל יקבלו את ההצעה הראשונה שעלתה לשולחן, בניגוד לגברים שבדרך כלל ינסו לשפר את מעמדם ולהעלות את רמת השכר. לא תמיד הדבר מועיל להן, במיוחד כאשר הן מתקבלות לעבודה העוסקת בין היתר במשא ומתן בתפקיד. המנהלים מצפים שאשה תדע לנהל משאן ומתן בדיוק כמו גבר, ואם היא לא עושה זאת לגבי השכר שלה, מה הסיכוי שהיא תדע לעשות זאת היטב במהלך העבודה?.

הן נוטות להאמין לנאמר

חלק גדול מחוסר הדרייב לנהל משא ומתן בעניין השכר, מגיע מכך שנשים מקבלות את הדברים כפשוטם. אם המעסיק למשל יסביר שאין לו אפשרות לשלם יותר, שהחברה כרגע בתקופת מיתון או שהשוק אינו רווחי כעת, נשים לרב יאמינו ויקבלו את הדברים כפי שהן. אולי כיוון שנשים נוטות יותר לאמפתיה מגברים, הן נוטות להזדהות עם המנהל ולא לדרוש ממנו יותר היכן שהוא מתקשה לספק.

הן ממתינות שהנושא יעלה

נשים רבות לא מרגישות נוח להעלות את נושא השכר, והן ממתינות שהמנהל שלהן יעלה את הנושא. נשים רבות סבורות כי יוזמת העלאת השכר תגיע מצד המעסיק ולכן הן מחכות עד כי הוא יפנה אליהן ויציע להן העלאה, מה שבדרך כלל לא קורה בפועל.

הן לויאליות

נשים נוטות להיות לויאליות יותר מגברים. באופן טבעי את אותה תחושת ביטחון שהן מספקות לילדים ולבעל, הן משרישות גם במקום העבודה. אך ברגע שאישה מבהירה שהיא תעזוב או לא יכולה לעזוב את העבודה כיוון שהיא מפרנסת או כיוון שהיא אוהבת את העבודה ואת הצוות, היא למעשה מפחיתה את האפקטיביות שלה. אם למנהל ברור שאין לעובדת שלו שום כוונה לעזוב, למה שהוא ישלם לה יותר?. גברים לעומת זאת, לרב מאמצים טקטיקה של מחיצות וחוסר טוטאליות במקום העבודה, בכך הם תמיד מספקים את התחושה שתוכל לאבד אותם.

הן מחפשות עבודה אחרת

כחלופה למשא ומתן לגביי השכר, נשים פעמים רבות סבורות שרק כאשר ימצאו עבודה אחרת, תעלה האפשרות של העלאת השכר. לכן פעמים רבות, במקום לשאת ולתת בעניין השכר עם המעביד מראש, הן מוצאות עבודה חלופית עם שכר גבוה יותר, שאינה תמיד עונה על הצרכים הנוספים. בפועל זו טעות, כיוון שאם תהיה הזדמנות למעסיק לשלם להן יותר, ע"י כך שהן יבצעו איתו את שיחת השכר, הן ככל הנראה יכולו להישאר בעבודה שהן אוהבות ולהרוויח יותר.

שיחות שכר לא מקצועיות

גם כאשר נשים מגיעות לשיחת השכר, הן לא תמיד מבצעות אותה במקצועיות. בשל אותו בוסר ביכולת משא ומתן שלהן, נשים רבות מדברות במונחים של "לא הוגן", או "כולם מרוויחים יותר ממני" במהלך שיחת השכר, כאשר בפועל המעסיק רוצה לשמוע מדוע הן סבורות שמגיע להן לקבל יותר באופן אישי. שיחות שכר כושלות הן גורם משמעותי בכך שנשים אינן מצליחות בסופו של דבר לקבל את מבוקשן, ולא מקבלות את אותה ההעלאה בשכר לה ייחלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה