השגיאה הגדולה ביותר של מועמד היא "שגיאה"

השגיאה הגדולה ביותר של מועמד היא "שגיאה"

לזלו בוק, סגן נשיא בכיר הממונה על גיוס עובדים בגוגל, מסביר מהי הטעות הגדולה ביותר של מועמד ומדוע

שיתוף
טעויות של עובד בהגשת מועמדות

לזלו בוק, סגן נשיא בכיר הממונה על גיוס עובדים בגוגל, עבר על למעלה מ-20,000 קורות חיים במהלך תקופתו בחברה. אפשר להגיד שהקילומטרז' שצבר בוק, באחת החברות שיותר קשה להתקבל אליהן, הופך אותו לאורים ותומים בתחום גיוס הון אנושי בעולם העבודה החדש. לכן, כאשר באתר משאבי אנוש HC Online רצו לברר מהי הטעות החמורה ביותר של מועמד בתהליך הגשת מועמדות, פנו אל לזלו בוק.

לטענת בוק, הטעות המרה ביותר של מועמד היא שגיאה (שגיאת כתיב) במסמך קורות החיים. לטענת בוק, שגיאה בקורות החיים יוצרת מיד רושם שלילי על המגייס, אך זה לא נגמר כאן. לשיטת בוק, מועמדים רציניים המחפשים עבודה בצורה מקצועית לא סתם כותבים קורות חיים ומשגרים. הם חוזרים אל אותו מסמך פעם אחר פעם לעדכן למשרה ספציפית, לבדוק, לדייק וכו'.

לכן, מועמד רציני יחזור אל קובץ קורות החיים שלו פעם אחר פעם ואז סביר להניח שהוא יעלה על הטעות שלו ויתקן אותה. קובץ המכיל טעויות כתיב מעיד על מועמד שלא לוקח את קורות החיים שלו ברצינות. בנוסף זה כמובן מעלה חשש שהוא יכתוב בטעויות גם כאשר יעבוד על מסמכים אחרים כגון הצעות מחיר ללקוחות, דוחות למנהלים וכיו"ב.

מועמדים, שימו לב, השגיאות שלכם עלולות לעלות לכם ביוקר!

על פי סקר של CareerBuilderמשנת 2013, כ-58% מקבצי קורות החיים שנשלחו כללו שגיאת/שגיאות כתיב.

"שגיאות כתיב וטעויות תחביריות בקורות החיים פוגעות קשות במועמד", כך טוען לזלו בוק, שכן לדבריו "שגיאות כתיב וטעויות תחביר משדרות למגייס חוסר שימת לב לפרטים, אי מסוגלות לדייק ולשאוף לאיכות… לכן טעויות מכשילות את המועמד".

חוק האצבע של לזלו בוק – עמוד אחד בלבד לכל 10 שנות עבודה

לזלו בוק מציע למנהלי משאבי אנוש את חוקי האצבע שלו: לפסול מועמדים שמגישים קורות חיים עם שגיאות, לא לקבל קורות חיים ארוכים קרי לא יותר מעמוד אחד לכל 10 שנות עבודה ולשים לב לסגנון. סגנון משמע: כותרות, פסקאות, סעיפי משנה (בולטים) וכל אמצעי אחר ההופך את המסמך לקריא, הגיוני וברור.

לסגנון יש משמעות חשובה בקורות חיים, הוא מעיד על כושרו של המועמד לשדר בצורה ברורה, מהימנה ונכונה את הניסיון המקצועי והתעסוקתי שלו. בהיעדר סדר והיגיון במסמך קורות חיים, מנהל משאבי אנוש יאלץ לעשות בעצמו את העבודה הקשה של להבין מי האדם מולו ולמה הוא מתאים לתפקיד. זה תפקידו של המועמד ולא של המגייס!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה