חובת הודעה למועמד שלא התקבל נכנסה לתוקף – כיצד תיערכו ליישומו?

חובת הודעה למועמד שלא התקבל נכנסה לתוקף – כיצד תיערכו ליישומו?

חברת חילן הציגה בכנס קהילות הגיוס את הפתרון הממוחשב שלה, אשר מאפשר ללקוחותיה לעמוד בדרישות החוק באופן אוטומטי

שיתוף
טכנולוגיית גיוס

טכנולוגיית גיוס

ההרשמה לכנס דיני עבודה 2015 בעיצומה! מספר המקומות מוגבל. הירשמו עוד היום 
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

בימים אלו נערכים מעסיקים ליישום תיקון לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), שכבר בתוקף החל מפברואר 2015. לשון החוק מעוררת מורכבויות תפעולויות במערך גיוס עובדים בארגונים. הרי עשרות, מאוד ולעתים אלפי קורות חיים מתקבלים במחלקת הגיוס לאחר פרסום מודעת דרושים. איך מיידעים מועמדים שלא התקבלו לעבודה? 

ארגונים נדרשים כעת להודיע בכתב למועמד שהשתתף בהליכי מיון לעבודה בדבר התקדמות הליכי המיון לפחות אחת לחודשיים מיום תחילת התהליך. בנוסף, חלה חובה על מעסיקים להודיע על אי-קבלתו לעבודה של המועמד, לא יאוחר מ-14 ימים מהיום שבו אדם אחר התקבל לעבודה. כיצד מנהלים את המערכות הללו, יום יום, במחלקת הגיוס או בארגונים שבהם כלל אין מחלקת גיוס?

מערך הגיוס בארגונים, הנמצא בעומס תמידי לצורך השלמת יעדי איוש משרות, נדרש כעת להוסיף לעבודתו השוטפת תהליכים אדמיניסטרטיביים המוגבלים בזמן תחת המגבלות שקובע התיקון לחוק.

חברת חילן, אשר השתתפה בכנס הגיוס האחרון (ה-4 בפברואר) הציגה פתרון ממוחשב במסגרת מערכת הגיוס שלה אשר מאפשר ללקוחותיה לעמוד בדרישות החוק. מערכת הגיוס של חילן מושתתת על טכנולוגיה מעולם ה-בינה המלאכותית' ופועלת באינטגרציה מלאה עם ניהול תיק העובד בחילן. המערכת כוללת מודול של התראות למגייסים, מנהלים ומועמדים אשר מאפשר לארגונים לנהל את כל תהליך הציות לחוק באופן אוטומטי ללא עומס נוסף על רכז הגיוס. לדוגמה, בעת סגירת משרה, המערכת מתריעה, כאשר יש מועמדים נוספים, שיש לעדכן אותם בדבר אי קבלתם לעבודה היות שהמשרה אוישה. המודול הזה מאפשר שליחת מייל אוטומטי לכל המועמדים שהגישו מועמדות למשרה ספציפית זו ותיעודו במערכת.

חילן - מערכת ניהול מועמדים בהתאם להוראות החוק החדש

בנוסף המערכת כולל סט התרעות לאיתור מועמדים שנמצאים בתהליך מעל חודשיים ויש לעדכנם אותם על התקדמות התהליך. סט כלים זה מאפשר לארגונים לעמוד בדרישות התיקון לחוק בצורה יעילה ומהירה.

חילן - חובת הודעה לעובד/מועמד

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה