התאגדות עובדים: והפעם כלל פיננסים ומילועוף

התאגדות עובדים: והפעם כלל פיננסים ומילועוף

לאחר התאגדות כלל ביטוח, כעת עובדי כלל פיננסים ועובדי מפעל מילועוף מתאגדים בהסתדרות, במטרה ליצור יציבות תעסוקתית

שיתוף
ההסתדרות

 עובדי כלל פיננסים החליטו להתאגד בהסתדרות והקימו ועד עובדים זמני. זאת כשבוע לאחר שעובדי כלל ביטוח התאגדו אף הם בהסתדרות (שתי חברות אלה בשליטת כלל אחזקות).

חברת כלל פיננסים שהצטרפה להסתדרות שלשום, מעסיקה 270 עובדים. העובדים ביקשו להתאגד בהסתדרות על מנת לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח להם ביטחון תעסוקתי, בעקבות כוונת כלל לבצע שינויים ארגוניים בחברה ולמכור את כלל פיננסים. בנוסף, מאז כניסתו של איזי כהן לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, פוטרו קרוב ל-150 עובדים.

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע למנכ"ל כלל פיננסים, יורם נווה, כי כפי שדורש החוק, למעלה משליש עובדי החברה חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות, ועל כן הוא קורא להנהלה להכיר בהתאגדות העובדים ולהתחיל במשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי. ועד הפעולה מסר כי העובדים הבינו כי רק התאגדות תתרום ליציבות עבודתם.

התארגנות עובדי כלל ביטוח, המעסיקה 3,700 עובדים, החלה לפני מספר חודשים ונתקלה בקשיים בעקבות התנגדות ההנהלה. ההנהלה זימנה עובדים לשיחות אישיות בנושא, ביצעה מעקבים וצילומים של מפגשים שקיימו עובדים הפעילים בהתארגנות.

שלשום התאגדו גם עובדי מילועוף, מפעל לייצור עופות קפואים מקבוצת "מילואות". המפעל מעסיק 230 עובדים, רובם נהגים, סוכני מכירות ואנשי אחזקה. הוא ממקום בעכו, והעובדים שביקשו להתאגד ביקשו לעשות זאת על מנת לחזק את ביטחונם התעסוקתי במפעל ולשפר את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי.

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי מגמת העלייה בהתאגדות עובדים מכל המגזרים נמשכת, וכי ההסתדרות תפעל רבות על מנת לעודד עוד קבוצות עובדים להתאגד. בין הפעולות שיבוצעו על יד ההסתדרות היא קמפיין חדש הקורא לעובדים להתאגד. גורם נוסף שמעודד את ההסתדרות לצאת בקמפיין הוא ההתנגדות העולה מצד הנהלות החברה להתאגדות העובדים, כפי שקרה בחברת פלאפון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה