הצעת עבודה אטרקטיבית עלולה לבלבל גם חברי כנסת

הצעת עבודה אטרקטיבית עלולה לבלבל גם חברי כנסת

התפטרות שרון גל ושי פירון מהכנסת הינה שיעור חשוב לצוות משאבי אנוש | כיצד ניתן ליצור מדיניות נכונה לצורך שימור עובדים?

שיתוף
עובד מתוסכל Photo by patrisyu

ח"כ שרון גל הטיל פצצה לפני שעה קלה עת הגיש מכתב פיטורים ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בו כתב כי לאחר התלבטות לא פשוטה החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. לאחר מכן התברר כי הסיבה היא הצעת עבודה אטרקטיבית: הגשת תכנית כלכלית בערוץ 20, בו שידר עד לבחירות האחרונות.

"כמי שהיה עיתונאי בעל אג'נדה ניתנה לי לפני הבחירות האחרונות הזדמנות לנסות ולקדם אותה מתוך הכנסת כחלק מסיעת ישראל ביתנו", כתב גל בהודעה רשמית שפרסם. "שמחתי על ההזדמנות וניצלתי אותה בצורה המיטבית בעת כהונתי. יחד עם זאת, אני חש כי במצב הנוכחי, כחבר כנסת מן השורה בסיעת אופוזיציה, דווקא כעיתונאי אוכל להביא את יכולותיי לידי ביטוי בצורה טובה יותר ומשהגעתי למסקנה הזו החלטתי לעשות את הצעד כבר עכשיו".

בעיתוי מעניין הודיע במקביל גם ח"כ שי פירון על החלטתו לעזוב את תפקידו בכנסת לטובת תפקיד חינוכי בעיריית שדרות. פירון כיהן כשר החינוך במהלך הקדנציה הקודמת, והודיע על התפטרותו מהכנסת בעקבות פיטורי שרי 'יש עתיד' מהממשלה. לאחר שנבחר שוב לקדנציה הנוכחית, כיהן פירון כסגן יו"ר הכנסת וכן יו"ר השדולות לקידום מדיניות הצעירים ולקידום תנועות וארגוני נוער בישראל.

להקדים תרופה למכה
לא פעם נאלץ צוות משאבי אנוש להתמודד עם התפטרותו של עובד חדש, לאחר שהושקעו בו משאבים רבים לצורך התאמתו לתפקיד. הסיבה תהיה לרוב אחת מהשתיים: בעיה בתאום הציפיות או מציאת עבודה במקום אחר, וסקר שנערך אשתקד מטעם חברת BambooHR האמריקאית מציג נתונים מעניינים בנושא. 

ההוצאות הנגרמות לארגון כתוצאה מעזיבתו של עובד חדש הן רבות, שכן במקומות עבודה רבים העובד כלל אינו יצרני בתחילת דרכו ומושקע כולו בלמידת התפקיד. לרוב לא יצליח הארגון לשמר את העובד לאחר שהודיע על התפטרותו, גם אם יציע לשפר את תנאי השכר. מכאן שמוטלת אחריות על חטיבת משאבי אנוש ליצור מדיניות ונהלים ברורים על מנת להקדים תרופה למכה.

אי הבנות הן גורם משמעותי נוסף המביא כאמור לסיום עבודתו של עובד. לא אחת קורה שעובד חדש מגלה שאופי התפקיד אינו מה שציפה, שהיקף הסמכויות שבידו מצומצם משרצה, או שסביבת העבודה אינה תואמת את הציפיות. לפיכך יש חשיבות רבה למעקב אחר העובד במהלך החודשים הראשונים לאחר קליטתו, על מנת לוודא שהוא שבע רצון מהעבודה ושהדברים מתנהלים כפי שציפה. בארגונים גדולים יש לעדכן כל עובד חדש מיהו איש הקשר בחטיבת משאבי אנוש אליו יש לפנות בכל עניין, וכמובן להתייחס באופן רציני לכל תלונה שלו בנוגע לעבודה, שכן לא פעם מדובר ברמז לבאות.

נזכיר כי ממחקרים שערך פרופ' דן אריאלי עולה רמת החשיבות העצומה של מתן פידבק לעובד על ביצועיו, שכן היעדר התייחסות כלשהי לעבודתו כמוה כהשמדת העבודה מיד לאחר ביצועהּ. בתחילת הדרך זקוק העובד, מטבע הדברים, לפידבק בתכיפות גבוהה יותר ועל משאבי אנוש לוודא מול המנהל הישיר שהדברים אכן מתבצעים כראוי בשטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה